חיפוש

איך לוקחים משכנתא על רכישת נדל"ן מסחרי?

רוב האנשים חושבים שעדיף רכישת נכס על פני תשלומי שכירות רק בנוגע לנכסי מגורים, כי שיהיה איזשהו נכס בבעלותם, אך חשוב לדעת שהדבר תקף גם כאשר מעוניינים בפתיחת עסק. ניתן לומר כי משכנתא עבור עסק יכולה להתאים עבור כל מי שרוצה להקים עסק וחושב שהדרך היחידה להיות בעל חנות היא שכירות נכס.

אין מדובר רק בעסקים חדשים אלא גם בעסקים קיימים ששכרו עד היום את הנכסים המשמשים אותם, ניתן לקחת משכנתא בכל זמן עבור הנכס המבוקש שעסקכם מתנהל בו. במאמר זה נענה על כל השאלות ששואלים לפני לקיחת משכנתא לעסק ומה היתרונות בכף?

 

אז מה זו משכנתא מסחרית?

משכנתא עבור נכס מסחרי מאפשרת להעביר את בעלות הנכס שאתם מעוניינים בו להיות בבעלותכם המלאה ובעצם עד תשלום מלא עליו, הנכס יהיה משועבד לנותן המשכנתא.

המשכנתא המסחרית דומה למשכנתא רגילה בכמה נושאים, בכדי לקבל את המשכנתא יש צורך באישור משכנתא, עליכם לחתום על טפסים עבור הלוואה ועליכם לחתום על טפסי שיעבוד מול הגוף ממנו נלקחת ההלוואה. ממש כמו במשכנתא רגילה ישנם כמה מסלולים מהם תוכלו לבחור, מהם תנאי ההחזר, אחוז המימון ומועד הפירעון.

 

עבור מי משכנתא מסחרית היא רלוונטית?

לרוב בעלי חנויות קטנים, כמו חנות לכלי עבודה, יכולים להפוך להיות בעלי נכסים אך לא רק, גם אנשים המעוניינים להיות בעלי נכס עם רווחים מניבים יכולים לרכוש נכסים מסחריים בכדי להשכיר אותם לבעלי עסקים אחרים. משכנתא מסחרית ניתנת לא רק לחנויות ומבנים מסחריים אלא גם לשטחי מסחר, מחסנים ומבנים לוגיסטיים, מבני תעשייה מוסכים, מרלו"גים ומשרדים להשכרה.

 

אז כמה עלינו לשלם על משכנתא מסחרית?

כאשר לוקחים משכנתא מסחרית חשוב לדעת כי הריבית עבורה נכללת בתשלומי ההלוואה שלקחנו כתשלום על הנכס. מעבר לעלויות הללו ישנם עלויות נוספות ממש בדומה למשכנתא על נכס רגיל כמו עלות פתיחת תיק, עלות שמאי וביטוח שחייבים לעשות בכדי לקבל משכנתא (זהו תנאי מחייב לקבלת משכנתא) ממש כמו רכישה של כל דבר בחייכם כדי לעשות סקר שוק ולראות מי מציע לכם את המשכנתא עם התנאים הטובים ביותר וכמובן שבאפשרותכם גם להיוועץ ביועץ משכנתאות שיכול לעזור להוזיל את ההליך.

 

מהם תנאים לקבלת משכנתא מסחרית?

עליכם להראות כי מבחינה פיננסית אתם מספיקים איתנים בכדי להחזיר את תשלומי ההלוואה, במידה ויש לכם כוונה להשכיר את הנכס עליכם יהיה להראות כי הנכס עצמו מניב. במידה ומדובר בנכס שאתם מתכוונים לנהל עליכם להראות כי ההכנסות יכולות להוות מקור איתן להחזרת משכנתא.

חשוב לדעת: הוצאת המשכנתא יכולה להיחשב הוצאה עסקית, וכל הוצאה עסקית מוכרת במס, לכן אם תגישו הוצאות אלו כהוצאות העסק נטל המס יופחת וחשוב לזכור כי עליכם יהיה לבצע זאת כל שנה מחדש.

רכישת מקרקעין

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
איש מבוטח
ביטוחים
2 ביטוחים שחובה לעשות בטיול קרוואנים בחו"ל

טיול קרוואנים לחו"ל הוא טיול מהנה לכל המשפחה. החוויות, המקומות, היציאה מהקופסא, ואיך לא, השארת הדאגות מאחור. אולם, על מנת להשאיר באמת כל דאגה מאחור, כל טיסה מחייבת ביטוח נסיעות

קופת חיסכון
מיסים
מה זה תקנה 190? המדריך המלא

תקנה 190 מעניקה הטבות מס בעבור אלו אשר חוסכים באמצעות קופות גמל, אולם חשוב לזכור כי לא כולם זכאים לכך. כיצד אם כן ניתן לקבל את המידע המקיף ביותר? להלן

עורך דין להטרדה מינית
עריכת דין
 התמודדות במקרים של הטרדה מינית

בשנים האחרונות אנחנו עדים למגמה מבורכת של עלייה במודעות לפגיעות מיניות והשלכותיה. יחד עם זאת, התופעה המכוערת של הטרדות מיניות לא חלפה מן העולם ועדיין ישנם מקרים רבים ומצערים. במידה