חיפוש

באילו מקרים נצטרך את ביטוח המבנה המשותף?

ביטוח מבנה משותף הוא ביטוח המעניק כיסוי ביטוחי לרכוש המשותף לכל דיירי הבניין. מלבד ההגנה על הרכוש, גם דיירי הבניין מוגנים מתביעות אישיות בגין פציעה במרחב המשותף. יש לא מעט מקרים בהם ביטוח כזה מציל את המבוטח מפני תשלומים גבוהים.

 

מהו ביטוח מבנה משותף?

ביטוח מבנה משותף כולל מגוון של כיסויים אותם כל ועד בית בוחר להכניס לכיסוי הביטוחי של הבניין שלו. בסופו של דבר, הכיסויים הביטוחיים שביטוח זה יכלול יכללו:

ביטוח מבנה – ביטוח על מבנה הבניין המשותף. כיסוי ביטוחי זה יכלול את חדר המדרגות, מקלט הבניין, חדר עגלות, החצר המשותפת ועוד. ביטוח כזה לא יכלול בדרך כלל את תכולת הבניין המשותפת לדיירים ובמקרים בהם יש לדיירים תכולה משותפת, רצוי לרכוש ביטוח תכולה למבנה משותף.

ביטוח צד ג' – ביטוח זה מעניק הגנה לדיירי הבניין מתביעות. על פי חוק, ניתן לתבוע את דיירי הבניין כאשר ארעה פציעה בשטח המשותף בגלל רשלנות של דיירי הבניין. ניקח לדוגמא מדרגה שבורה שהובילה לפציעה של אדם זר. האדם הנפצע רשאי לתבוע פיצויים מדיירי הבניין וכדי להגן על עצמם דיירי הבניין יכולים לרכוש ביטוח צד ג'.

הגנה מתביעות שיבוב – חשוב לוודא כי ביטוח צד ג' יכלול ביטוח הגנה מתביעות שיבוב. תביעת שיבוב היא תביעה שחברת הביטוח משלמת לתובע אך לאחר מכן היא מגלגלת אותה אל הגורם. אדם נפצע לדוגמא, תבע את הביטוח וחברת הביטוח שילמה לו. עכשיו היא מתחילה בחקירה למציאת האשם בפציעה שהתרחשה וכך היא עלולה לתבוע את אחד הדיירים בתשלום התביעה. כדי להימנע ממצבים כאלו חשוב לוודא כי ישנה הגנה מתביעות שיבוב.

כיסוי אחריות אישית – חברי ועד הבית עלולים למצוא את עצמם נתבעים אישית בלא מעט מקרי תביעה. בכדי שהם לא יצטרכו לשלם מחיר כבד בגין התפקיד שנטלו על עצמם, הם יכולים לרכוש ביטוח זה המכסה עלויות משפטיות של תביעות בנושא.

ביטוח חבות מעבידים – דיירי הבניין נחשבים כמעסיקים של המנקה והגנן. כדי למלא את חובתם כמעבידים, עליהם לרכוש ביטוח זה המגן עליהם מפני תביעת העובד.

מהו ביטוח מבנה משותף

מקרים שביטוח מבנה משותף יסייע

  • מבנה בניין שניזוק כתוצאה מהפגנה אלימה, שריפה, או אפילו אסון טבע כלשהו כמו רעידת אדמה. חשוב לציין כי הגורם הפוגע הוא משמעותי ולכל פוליסת ביטוח יש החרגות שחשוב לבדוק בעת רכישת הביטוח.
  • אדם שנפצע במהלך שהותו בבניין בגין רשלנות אחד הדיירים.
  • תביעות עבודה של עובדי הבניין
  • תביעות אישיות מול חברי הוועד בגין פעילותם כמייצגי הדיירים.
  • המבנה המשותף ינזק ודיירי הבניין יצטרכו לשלם הון רב בכדי לתקן אותו.

מקרים שביטוח מבנה משותף יסייע

שימו לב,

כמו כל ביטוח, לא כדאי לחכות לרגע האחרון. רכישת ביטוח לאחר שארע מקרה ביטוחי, לא תכסה את העלויות הנלוות למקרה עצמו וחבל. ההמלצה היא לרכוש ביטוח כזה בתוספת כל הכיסויים הנדרשים בהתאמה לצרכי הבניין שלכם מראש ובכך להגן על עצמכם.

באילו מקרים נצטרך את ביטוח המבנה המשותף

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
כסף
טיפים פיננסים
מהו מיחזור משכנתא למוגבלים בבנק?

אנשים בעלי חשבון מוגבל בבנק תוהים לא פעם אם הם יכולים להסתייע בשירותיו של הבנק בכל הנוגע להלוואות, משכנתא וההליכים שנוגעים לתחומים אלו. במדריכים שלנו אנו עוסקים בכל פעם בהגדרה

גרף נתונים
השקעות
השקעה בדיגיטל – הכלים שיעזרו לך לעשות זאת

השקעות בתחום הכלכלה הן חלק חשוב ומהותי המשפיע על איכות חיינו. השקעות יכולות להיות בתחומים רבים, ביניהם באופן דיגיטלי. השקעה בעולם הדיגיטלי, שונה במובנים מסוימים מהשקעות בתחומים אחרים. על כן,

כללי
מתי כדאי לשקול לעשות מיחזור משכנתא

חתימה על הלוואת משכנתא, הינה אחת מן ההחלטות הכלכליות החשובות ביותר שאדם יכול לעשות בחייו. מדובר, בדרך כלל, על הלוואה בסכום של מאות אלפי שקלים, שנועדה בכדי לאפשר לאדם לרכוש