חיפוש

גרימת מוות ברשלנות בעקבות תאונת דרכים – מהו העונש המינימלי

אם הגעתם לכאן, סביר להניח שאתם רוצים לשמוע את כל הפרטים בנוגע להמתה בקלות דעת. תחילה, נציין בפניכם כי מדובר בחוק חדש שהועבר בשנת 2019 במסגרת הרפורמה בעבירות המתה. המהות של החוק היא לספק מבחינה משפטית מרחב תמרון גדול יותר שיאפשר לשופטים להטיל על הנאשמים בעבירות אלו, עונשים שתואמים לעבירה הספציפית שביצעו ולנסיבותיה.

לפי החוק, המתה בקלות דעת כוללת מקרים כמו תאונת דרכים שגרמה חבלה של ממש או נהיגה בשכרות שגרמה למוות של הולך רגל\נהג וכו'. העונשים שנקבעים משתנים בהתאם לכל מקרה. בשורות הבאות נציין בפניכם את העונשים הצפויים ונפרט אודות העונש המינימלי.

 

השינויים שנקבעו בחוק בשנים האחרונות עבור אלו שהואשמו בהמתה בקלות דעת

לצערנו, בשנים האחרונות, ישנה הישנות של מקרים שבהם אירעה המתה בקלות דעת. מערכת המשפט מצאה את עצמה כבולה ברמת מתחמי הענישה האפשריים לעבירות ש להמתה. כך שהתעורר בסופו של דבר הצורך להכניס תיקון לחוק העונשין. תיקון זה אומר כי הנאשמים יקבלו את העונש שמתאים להם בהתאם לחומרת העבירה שבוצעה על ידם.

 

יסודות העבירה "המתה בקלות דעת"

במצב שבו נהג נוטל סיכון אישי כמו נהיגה בהשפעת סמים, נהיגה במהירות מופרזת ואי ציות לחוקי התנועה, ישנו סיכוי החמור מכל יתממש (כלומר, שתתרחש המתה בקלות דעת). במצב שבו אירעה המתה בקלות דעת, העונש המינימלי שהנהג צפוי לקבל הינו מאסר בפועל למשך 12 שנים. אל העונש הזה מצטרפים רכיבי ענישה נוספים שיפורטו בהמשך .

במצב שבו אדם מצא את עצמו מעורב בתאונה שבה נהרג הולך רגל\נהג, עליו לפנות בהקדם האפשרי לקבלת ייעוץ מטעם עורך דין תעבורה כדי שיוכל לקבל ייעוץ משפטי וליווי משפטי הולם.

 

ארבעת דרגות החומרה של העונשים כפי שמופיעים בחוק

החוק קובע כי ישנם 4 דרגות חומרה של עונשים עבור מי שהואשמו בהמתה בקלות דעת. להלן פירוט אודותיהם:

 

  1. רצח בנסיבות מחמירות

אדם שהואשם ברצח בנסיבות מחמירות צפוי לקבל מאסר עולם חובה.

 

  1. רצח באחריות מופחתת

מדובר כאן בעבירה שבוצעה מתוך כוונה תחילה או מתוך אדישות. אדם שהואשם בה צפוי לקבל מאסר עולם כעונש מרבי.

 

  1. המתה באחריות מופחתת

אדם שהואשם בהמתה באחריות מופחתת צפוי לקבל עד 20 שנות מאסר.

 

  1. המתה מתוך קלות דעת

זהו העונש המינימלי שאדם שהואשם בהמתה מתוך קלות דעת צפוי לקבל. מדובר בעונש שכולל עד 12 שנות מאסר. במצב שבו בוצעה עבירה זו כתוצאה מעבירות של נהיגה, הנהג צפוי גם לקבל על עצמו את העונשים הבאים:

  • שלילת רישיון ממושכת (וישנם מצבים שבהם הנהג מקבל גם שלילה קבועה)
  • קנס כספי גבוה
  • מאסר נוסף על תנאי

בתאונת דרכים שהתוצאות שלה קטלניות ביותר, הנהג צפוי לקבל פסילה מנהלית למשך 90 יום.

גרימת מוות ברשלנות בעקבות תאונת דרכים - מהו העונש המינימלי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
ביטוח נסיעות לטורקיה
ביטוחים
3 סיבות לקנות ביטוח טרם טיסה לטורקיה

טורקיה מאז ומעולם הייתה יעד נחשק ביותר עבור הנופש הישראלי. אמנם, הביקוש לנופש בטורקיה ידע עליות וירידות בהתאם למצבים פוליטיים כאלו ואחרים, אך בתמונה הרחבה אין עוררין כי טורקיה היא

כסף
טיפים פיננסים
מהו מיחזור משכנתא למוגבלים בבנק?

אנשים בעלי חשבון מוגבל בבנק תוהים לא פעם אם הם יכולים להסתייע בשירותיו של הבנק בכל הנוגע להלוואות, משכנתא וההליכים שנוגעים לתחומים אלו. במדריכים שלנו אנו עוסקים בכל פעם בהגדרה

זכויות וחובות
למה שנרצה לעשות שיפור דירוג אשראי?

לדירוג האשראי תפקיד מכריע בחיינו הפיננסיים, שכן הוא ממלא תפקיד משמעותי בקביעת הגישה להזדמנויות פיננסיות שונות כגון הלוואות, כרטיסי אשראי ואפילו קבלת משכנתא. בהתאם, דירוג אשראי טוב יכול לפתוח דלתות