חיפוש

דיור למשתכן, אולי גם אתה זכאי

במטרה לבלום את מחירי הדירות הגבוהים ולהגשים את חלום הדירה הפרטית גם עבור זוגות צעירים, ממשלת ישראל הגתה את תוכנית מחיר למשתכן. התוכנית מאפשרת לעומדים בקריטריונים מסוימים, ליהנות מהאפשרות לרכוש דירה במחיר מופחת באופן משמעותי ממחיר השוק. אז האם גם אתם זכאים?

 

המטרה – לבלום את מגמת העלייה של מחירי הדירות

שוק הנדל"ן בישראל נמצא מזה מספר שנים במגמת עלייה מתמדת, כאשר מידי שנה, מחירי הדירות הולכים ומטפסים במספר אחוזים. במציאות הכלכלית המאתגרת של ימינו, חלום הדירה הפרטית של זוגות רבים נראה כבלתי ניתן להשגה ובמטרה לבלום את מגמת העלייה של מחירי הדירות, ממשלת ישראל הגתה תכנית, הנקראת – מחיר למשתכן.

 

תכנית מחיר למשתכן

במסגרת תכנית מחיר למשתכן, יקבלו הזכאים את האפשרות לרכוש דירה במחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק, הפרשים היכולים להגיע לכדי מאות אלפי שקלים. היות ומדובר בתנאים אטרקטיביים, הממשלה קבעה מספר קריטריונים המזכים בהנחה, כאשר בין המתמודדים תיערך הגרלה למימוש הזכאות.

 

מחיר למשתכן – תנאי הזכאות

תנאי הזכאות להתמודדות בהגרלת מחיר למשתכן הם:

 

סטאטוס משפחתי

רווקים מעל גיל 35, זוגות מאורסים, זוגות נשואים (עם / בלי ילדים) וכן חד הוריים, בעלי ילד אחד לפחות, מתחת לגיל 21 שנים.

 

זכויות בדירה

תנאי נוסף הוא, שלמתמודדים אין זכויות בדירה / דירה בבעלותם (לרבות ב – 6 השנים האחרונות וכן, שלא קיבלו סיוע כלשהו מהמדינה בתחום הדיור.

 

משכנתא במחיר למשתכן

מחיר הדירות בתכנית מחיר למשתכן נחשב אמנם לאטרקטיבי יותר, אך סביר להניח כי עדיין נידרש לקחת הלוואת משכנתא מהבנק. אחוזי המימון שהבנק יוכל לתת לכם במסגרת משכנתא במחיר למשתכן יישארו זהים לתנאים הרגילים – 75% מימון לדירה ראשונה ו – 70% במקרה של משפרי דיור, אך אחוזי המימון יחושבו על פי השווי הריאלי של הנכס.

 

משכנתא במחיר למשתכן – דברים נוספים שכדאי לדעת

אחד המאפיינים הבולטים של תכנית מחיר למשתכן היא אזורי הפריפריה בהם מוצעות הדירות ובחלק מהאזורים הללו, המדינה אף מעניקה מענקים מיוחדים, הנקראים מענקי פריפריה, אותם תוכלו לקחת בחשבון כחלק מההון העצמי הנדרש.

סך ההטבות המגיעות במסגרת מחיר למשתכן יכולות להיות משתלמות ביותר, אך חשוב לדעת כי הטבות אלו אינן יכולות להגיע לכדי 100% מימון משכנתא, כאשר עם כלל ההטבות השונות, הרוכשים המיועדים יידרשו להעמיד הון עצמי של 100,000 ₪ לפחות.

 

כיצד אדע מהן הזכויות וההטבות המגיעות לי?

על מנת להבין בדיוק האם אתם עומדים בתנאים הזכאות ומהם תנאי המשכנתא האופטימליים שתוכלו לקבל, מומלץ להיעזר ביועץ משכנתאות פרטי, שיעניק לכם שירות מקיף ומקצועי, החל משלב בדיקת הזכאות ועד קבלת המשכנתא בתנאים המתאימים ביותר לצרכים שלכם.

 

לסיכום

תכנית מחיר למשתכן נועדה לבלום את מגמת העלייה של מחירי הדירות, כאשר הזכאות נמדדת בעיקר בפרמטרים של סטאטוס משפחתי ובעלות על דירה / זכויות בדירה. כך או כך, סביר להניח כי עדיין תידרשו לקחת הלוואת משכנתא מהבנק ובכדי לבדוק את תנאי הזכאות האופטימליים, מומלץ יהיה להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות מומחה.

 

משכנתא במחיר למשתכן

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
מפתחות לבית על יד
נדל"ן
כיצד ניתן לחסוך כסף בקניית בית שלישי

העשור האחרון היה אחד העשורים היותר מוצלחים עבור משקיעים שבחרו להתמקד בתחום הנדל\"ן. מחירי הנדל"ן בכלל ודירות למגורים בפרט, נמצאים מזה עשר בתהליך מתמיד של עליית מחירים. באזורים מסוימים בארץ