חיפוש

האם ניתן לקבל כרטיס אשראי במהלך הליך חדלות פירעון?

כרטיס אשראי הוא פתרון תשלום נפוץ שמשתמשים בו על בסיס יום יומי גם באופן פרטי וגם במגזר העסקי והמסחרי. אבל מה קורה אם נמצאים בעיצומו של הליך חדלות פירעון? הנה התשובות והמדריך המלא להתנהלות נכונה

 

המשמעות של הליכי חדלות פירעון מבחינת שימוש בכרטיסי אשראי

במהלך הליכי חדלות פירעון, אנשים מתמודדים לעיתים קרובות עם הגבלות רבות בנוגע לפעילותם הפיננסית, אחת מהן נוגעת לשימוש בכרטיסי אשראי. השאלה המתבקשת היא מה עושים כדי להסיר את המגבלה או לכל הפחות להתמודד איתה.

 

למה אסור להחזיק כרטיסי אשראי בהליכי חדלות פירעון?

בהקשר של הליכי חדלות פירעון, החזקת כרטיס אשראי אינה מותרת בדרך כלל. איסור זה נעוץ במספר טעמים, שמטרתם לטפח התנהגות פיננסית אחראית, ולהבטיח ניהול יעיל של כספי החייב.

השימוש בכרטיסי אשראי עלול לסבך את יכולתו של החייב לעמוד בתקציב, שכן הוא מאפשר להוציא כסף שאינו זמין באופן מיידי. יתרה מכך, שימוש בכרטיס אשראי יכול להתפרש כאינדיקציה להתנהלות פיננסית לקויה, במיוחד אם לחייב יש היסטוריה של צבירת חוב משמעותי בכרטיס אשראי. תפיסה זו נובעת מהפוטנציאל של כרטיסי האשראי לאפשר לחייבים להצטייד בחובות נוספים מבלי להחזיר את הקיימים, ובכך לערער את מטרות הליך חדלות הפירעון.

 

אלטרנטיבה: שימוש בכרטיסי דביט ודיירקט

לאור הסיבות הללו, חייבים העוברים הליכי חדלות פירעון, מוזמנים להשתמש בכרטיסי חיוב מיידי, כגון כרטיסי חיוב דביט או דיירקט, במקום כרטיסי אשראי. גישה זו מבטיחה שהחייב יוציא רק את הכסף שברשותו, תוך התאמה למטרה של החזר לנושים כנדרש במסגרת ההליך.

 

הוצאת כרטיס אשראי בהליכי חדלות פירעון

קיים הליך לחייבים המעוניינים לבקש את הסרת הגבלת השימוש בכרטיס אשראי במהלך הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי. תהליך זה כרוך בהגשת בקשה למפקח על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי. הבקשה הינה ללא תשלום וניתנת להגשתה על ידי החייב או הנאמן בכל שלב לאחר מתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון.

 

כך מגישים בקשה

אם מחפשים ליווי עורך דין חדלות פירעון אורי גילת הוא הכתובת. הוא יכול לעזור לנישומים בשלבים שונים.  יש לזכור כי תהליך הגשת הבקשה מפורט ודורש מספר חלקי מידע ומסמכים מרכזיים. על המבקשים לגשת למערכת המקוונת של האחראי על הליכי חדלות פירעון ולבצע שלבים ספציפיים להגשת בקשתם. זה כולל מסירת עובדות ונימוקים המצדיקים את הסרת ההגבלה, פירוט השימוש המבוקש בכרטיס האשראי ואופן מימון התשלומים שיבוצעו בכרטיס. על הבקשה לכלול גם מסמך עמדת הנאמן, הסכמה של מנפיק כרטיס האשראי ותצהיר התומך בבקשה.

 

מתי מקבלים את כרטיס האשראי?

לאחר הגשת הבקשה, זו תאושר באמצעות דואר אלקטרוני ו-SMS, ולנושים בדרך כלל תינתן הזדמנות להביע את דעתם עליה. החלטה על ידי המפקח מתקבלת בדרך כלל תוך 14 ימים מההגשה או מרגע מתן הפרטים הנוספים המבוקשים. במידה והמפקח מחליט שלא לקבל את הבקשה, ניתן להעבירה להחלטת בית משפט השלום בו מתנהל ההליך.

 

הנסיבות מיוחדות לקבלת כרטיס אשראי

לסיכום, בעוד שהחזקת כרטיס אשראי במהלך הליכי חדלות פירעון אסורה בדרך כלל בגלל שימוש בכספים לפירעון נושים, קיים תהליך מובנה לבקשת הסרת הגבלה זו. תהליך זה נועד לשקול את הנסיבות הייחודיות של כל חייב, תוך איזון בין הצורך במשמעת פיננסית לבין המעשיות של עסקאות פיננסיות מודרניות. כמו בכל ההיבטים של הליכי חדלות פירעון, יש לעודד אנשים לגשת לתהליך זה לאחר הכנה יסודית, ובמידת הצורך לפנות לליווי מקצועי כדי לנווט כהלכה את המורכבות של השיקום הפיננסי.

כרטיסי אשראי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
חשבון מס
טיפים פיננסים
3 טיפים לבחירת יועץ מס להחזרי מס

ההתנהלות מול רשות המיסים יכולה להיות לפעמים מייגעת ומתישה. היא מלאה בבירוקרטיה, תשומת לב לפרטים הקטנים, ולפעמים גם משך זמן לא מבוטל. כדי להימנע מהתעסקות ישירה עם כל הדברים הללו,

שטרות של דולרים
מיסים
החזר מס עקב סיום תואר ראשון

בטוח שבעבר נתקלתם במושג החזר מס, ואם עדיין לא נתקלתם, ברוכים הבאים למאמר שיעשה לכם קצת סדר. החזר מס הוא מושג שלפניו מגוון אוכלוסיות זכאיות להחזרי תשלומים ממס הכנסה. בין

יד ובית
ביטוחים
חברות הביטוח המומלצות של ישראל 2019

רוצים לתכנן את העתיד הפנסיוני שלכם בצורה קלה, יעילה ובטוחה? לבצע השוואת מחירים בין החברות השונות ומתוכן לבחור את הזולה ביותר? יש לנו את כל התשובות בשבילכם. רכישת ביטוח –

אילו מיסים משלמים כשמשקיעים בנדל"ן בארה"ב
נדל"ן
אילו מיסים משלמים כשמשקיעים בנדל"ן בארה"ב

השקעה בנדל"ן יכולה להיות מיזם משתלם, אך חשוב למשקיעים להבין את המסים השונים שהם עלולים להיתקל בהם בדרך. בארצות הברית, משקיעי נדל"ן כפופים למספר חובות מס שעלולות להשפיע באופן משמעותי