חיפוש

האם ניתן לקבל החזר מס על פריט יקר שקניתי לעצמי?

לא רבים מודעים לכך, שברוב מדינות העולם נהיה זכאים לקבל החזר מס ערך מוסף (מע"מ) על פריטים שרכשנו בחו"ל. הדבר רלוונטי מאוד עבור רובנו, בעת שאנו עורכים קניות גדולות במדינה אחרת, או מחליטים לרכוש פריט יקר כגון תכשיט משובץ יהלומים, מכשירים חשמליים שונים, ופריטים יקרים אחרים. הפרוצדורה היא שונה במקצת ממדינה למדינה, אך אינה מסובכת יתר על המידה, ומאוד משתלמת כשמדובר בסכומים גדולים. מהו בעצם מס הערך המוסף, ואיך אנחנו יכולים לקבל בחזרה חלק מסכום הרכישה שלנו בחו"ל?

מהו מע"מ בעצם?

מס ערך מוסף, הידוע בעיקר בשמו המקוצר "מע"מ", הוא מס מדינה המתווסף למחיר של מוצר או עלות של שירות במדינה מסוימת. ערכו של המע"מ הוא לרוב בין 10 ל-20 אחוזים מערך הקנייה, אך באירופה הוא יכול להגיע גם עד 25 אחוזים (!). הפרוצדורה למעשה מתחילה בחנות בה אנו רוכשים את המוצר, ושם עלינו לבקש טופס Tax Free שישמש אותנו בהמשך התהליך. בכל מדינה התהליך הוא מעט שונה, אך בחישוב גס ניתן לומר, שנוכל לקבל כחצי מגובה המע"מ ששילמנו ברכישת המוצר. בעזרת אותו טופס שקיבלנו בחנות- אנו מגישים בקשה להחזר מס בעת יציאתנו מהמדינה בה רכשנו את המוצר. אמנם התהליך כרוך בבירוקרטיה מעיקה, אך חשוב לשים לב שבסכומים גבוהים- זה בהחלט משתלם.

החזר מע"מ- מתי משתלם?

בסיכומו של עניין, כשאנו מטיילים בחו"ל- סביר מאוד להניח שניתקל בפריטים שיתחשק לנו לרכוש. מדוע? גם עקב הסיבה שאנחנו ב"מוד" חופשה, ובחופשה אנחנו אוהבים לפנק את עצמנו, וגם מהסיבה שטיול מחוץ למדינה תמיד חושף אותנו למוצרים חדשים ומעניינים, ולהיצע שלא תמיד קיים אצלנו בארץ. ייתכן שבמקרה שאנו רוכשים חולצת טישרט- לא ישתלם לנו להתעסק בבירוקרטיה של החזר מס, אבל אם נהיה מעוניינים למשל, לרכוש טבעות אירוסין דיימונד פקטורי בשווי כמה אלפי שקלים- החזר המס עשוי להגיע לשווי של מאות שקלים (!), ואין ספק שזה כבר שווה את המאמץ!
כמו כן, חשוב לנו לדעת שלא כל חנות משתייכת להסדר המאפשר החזר מע"מ, ואת זה אפשר לברר בקלות באמצעות שלטים המוצבים בחנות, או פשוט- לשאול את המוכרים.

בעת שאנו מטיילים בחו"ל, הרבה מאיתנו לא מודעים לאפשרות של החזר מע"מ על מוצרים שנרכשים בחו"ל. מע"מ הוא למעשה מס המתווסף לשירותים ומוצרים במדינה מסוימת, ותיירים שרוכשים אותם מחוץ לארצם- זכאים לקבל החזר ברוב המקרים. העניין אמנם דורש עבודת בירוקרטיה מסוימת, אך משתלם בהחלט כשמדובר ברכישה מעל סכום מסוים. לפני שאנו מבצעים רכישה בסכום גבוה בחו"ל, שווה לנו לברר האם החנות מאפשרת הסדר של החזר מס, ולבקש את הטופס המתאים בסוף הרכישה. במקרים מסוימים, החזר על פריט יקר יכול להגיע למאות שקלים!

שטרות של דולרים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
מציאת נכס
נדל"ן
לרכוש דירה או לשכור דירה – ראש בראש

כמעט כל מי שמצוי פרק זמן כלשהו בשוק השכירות הישראלי, מוצא את עצמו חושב שאולי כבר הגיע הזמן לרכוש דירה. רכישת דירה היא השקעת ענק, וכמו כל השקעה היא מכילה

קניית דירה ראשונה ללא השקעה גדולה
נדל"ן
קניית דירה ראשונה ללא השקעה גדולה

יש לכם דחף ומוטיבציה לקנות דירה ראשונה אך אין לכם הון ראשוני גדול – האם זה אפשרי בכלל? עם איזה הון ראשוני צריך למעשה להגיע? איך אפשר לעשות את זה