חיפוש

החזר מס עקב סיום תואר ראשון

בטוח שבעבר נתקלתם במושג החזר מס, ואם עדיין לא נתקלתם, ברוכים הבאים למאמר שיעשה לכם קצת סדר. החזר מס הוא מושג שלפניו מגוון אוכלוסיות זכאיות להחזרי תשלומים ממס הכנסה. בין היתר זכאים להחזר מס חיילים משוחררים, שכירים ועוד. החזר מס עקב סיום תואר ראשון גם הוא אחת מהאפשרויות שנכנסות תחת המטרייה הגדולה של החזר מס, ועליו נרחיב במאמר הבא.

החזר מס – מה זה אומר?

החזר מס מגיע למי ששילם בשנת מס מסויימת סכום מס שגבוה יותר ממה שהיה אמור לשלם. פערים אלו נגרמים מסיבות מגוונים כמו החלפת עבודה במהלך השנה, שינוי בסכום המשכורת ועוד.

במקרים מסויימים החזר מס או נקודות זיכוי מתרחשים באופן אוטומטי, אך במקרים מסויימים יש להגיש טפסים למס הכנסה המצדיקים את החזר המס, והחזר המס יתקבל לפיהם.

איש שסיים תואר

החזר מס עקב סיום תואר ראשון

בכל הנוגע להחזר מס עקב סיום תואר ראשון הדבר מתחלק לשני חלקים.

בוגר תואר ראשון שסיים בין השנים 2007-2013 את לימודי התואר, יהיה זכאי לנקודת זיכוי אחת. נקודת הזיכוי תתקבל בשנת המס העוקבת לשנת סיום הלימודים, ותכובד במשך אותו מספר שנים כמו אורך התואר, ועד תקופת זמן של 3 שנים.

לעומת זאת, בוגר תואר ראשון שסיים את התואר משנת 2014 והלאה, הזכאות תינתן לו עבור שנה אחת בלבד, השנה העוקבת לשנת סיום התואר. אם התואר הראשון כולל בתוכו גם התמחות, לבוגר תינתן אפשרות בחירה לניצול ההטבה, או בשנת המס העוקבת לסיום הלימודים, או בשנת המס העוקבת לסיום ההתמחות.

מה שווי נקודת הזיכוי?

נקודת זיכוי אחת שוויה עומד על 2,616 ש"ח בשנה.

איך מקבלים החזר מס?

בעבר תהליך החזר מס היה כרוך במילוי טפסים ארוך, קביעת תור במס הכנסה, הגשת הטפסים, המתנה לתשובה ובקיצור – תהליך ארוך ומסובך. אולם היום החזר מס באינטרנט הוא הדרך הנפוצה והשימושית ביותר לקבלת ההחזר.

החזר מס באינטרנט – איך זה עובד?

החזר מס עקב סיום תואר ראשון או החזר מס בכלל יכולים להתבצע בתהליך פשוט וקל דרך האינטרנט. קיימות עשרות חברות שמטרתן להתעסק במקומכם בבדיקות ולמלא בשמכם את הטפסים, מה שמאפשר לכם להמשיך את שגרת החיים הרגילה שלכם במקביל לבדיקות מול מס הכנסה.

ידוע כי תהליך החזר מס ותהליכים בירוקרטיים בכלל לוקחים זמן, ומטרת אותן חברות שמתעסקות בהחזר מס היא להקל עליכם ולעשות בשבילכם את העבודה.

אחת החברות המומלצות והטובות בתחום היא חברת Money back. חברת Money back מציעה שירות מקצועי ביותר ומבטיחה תהליך זריז ככל האפשר ומחיר משתלם ביותר. עם רואי חשבון שיעברו על המסמכים שלכם ויועצי מס בקיאים ומנוסים, אתם יכולים להיות בטוחים שהחזר המס שלכם נמצא בידיים טובות.

לבדיקה מקצועית של החזרי מס כנסו: https://taxes-refund.co.il.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
משלמים מסים
מיסים
6 הדרכים לחסוך בתשלום המיסים

מכירים אדם שאוהב לשלם מיסים? אם כן, אל תמליצו לו על המאמר הזה. החוק מחייב אותנו לשלם מיסים שונים – זה לא דבר חדש. ישראלים רבים לא מודעים לכך, אך

מנוף
טיפים פיננסים
5 כללים לתמ"א 38 מוצלח

בשנת 1837 חוותה ארץ ישראל בכלל, והעיר צפת בפרט, את אחת רעידות האדמה הכי קשות שהיו באזור אי פעם. צפת, שהייתה עיר מסחר עשירה ומשגשגת – הפכה תוך מספר רגעים

בשר בצלייה
כללי
האם רכישת גריל גז זו השקעה משתלמת

אופי התזונה והדרך שבה מכינים את המזון, מהווים חלק חשוב בשגרת החיים של יחידים ומשפחות. אחד הדברים המכתיבים את אופי התזונה הוא, לרוב, הסביבה המיידית ואופי התזונה הכללי באזור. כך

השקעות נדלן
נדל"ן
7 השקעות נדל"ן שלא הכרתם

בכל הנוגע להשקעה, נדל"ן נתפס פעמים רבות כאופציה יציבה ומשתלמת. בעוד שאנשים רבים מכירים השקעות נדל"ן מסורתיות כגון מגורים או נכסים מסחריים, ישנן הזדמנויות פחות מוכרות להשקעה בנדל"ן שיכולות להציע