חיפוש

המדריך המלא לדוחות שנתיים לעסקים

על פי החוק במדינת ישראל יש להגיש דוחות שנתיים לכל עסק בין אם הוא פטור מתשלום מע"מ ובין אם הוא עוסק מורשה. ההבדל הוא שעוסק פטור לא צריך לשלם מע"מ בתנאי שהמחזור השנתי שלו לא עובר את ה-99,893 ₪ בשנה ועוסק מורשה משלם מע"מ שהמחזור השנתי שלו מעל 102,292 ₪ נכון לשנת 2022. קבלו את המדריך המלא לדוחות לעסקים.

 

מה צריך להיות מדווח?

דוחות שנתיים לעסק צריכים לכלול את כל ההכנסות של העסק. כלומר, חשבוניות עליהן נגבה מע"מ מהלקוחות. בנוסף, יש לכלול את ההוצאות המוכרות במס, את תשלומי המע"מ לרכישות שנעשו עבור העסק או תשלום לספקים על מנת לקבל החזרים, לדווח לביטוח לאומי ולשלם מקדמות, לדווח על המשכורות לעובדים, על הביטוח הפנסיוני ועוד.

במידה והמחזור השנתי של העסק גבוה מ-1.5 מיליון ₪, הדיווח צריך להתבצע מדי חודש. לעומת זאת, אם המחזור השנתי נמוך מסכום זה, הדיווח יוגש כל חודשיים. בנוסף, ישנם מקצועות מסוימים שגם אם המחזור השנתי שלהם נמוך מ-102,292 ₪ (נכון לשנת 2022), הם יצטרכו לדווח כעוסק מורשה ולא כעוסק פטור.

 

רשימת העסקים הנחשבים לעוסק מורשה

מתווכי מקרקעין, סוחרי מקרקעין, מתווכי רכב, סוחרי רכב, בעלי מוסד לימודי לרבות גן ילדים או מוסד בו נלמדים קורסים והשתלמויות, בעלי בתי ספר לנהיגה, בעלי מעבדה כימית או רפואית, סוכני ביטוח, רואי חשבון, עורכי דין, פסיכולוגים, רופאים, וטרינרים, פיזיותרפיסטים, טכנאי שיניים, יועצים ארגוניים, יועצים ניהוליים, יועצים מדעיים, יועצי מס, מנהלי חשבונות, שמאים, מודדים, מהנדסים, הנדסאים, טכנאים, כלכלנים, מתורגמנים, אגרונומים, אדריכלים וחוקרים פרטיים.

 

ניהול ספרים

עסקים מורשים צריכים לנהל ספרי חשבונות בצורה מסודרת ולשמור את דוחות המס עליהם ניתן אישור למשך 7 שנים על פי חוק ההתיישנות במידה ופקידי מס הכנסה יבקשו לראות את ההתנהלות הקודמת. ניהול הספרים צריך להיות כחוק בהתאמה לפעילות של העסק והמקצוע של העוסק מורשה.

בנוסף, כאשר פותחים תיק עוסק מורשה יש לשמור על תעודת העוסק, האישור לניהול ספרים ועל ניכוי מס במקור. מסמכים אלו מיועדים ללקוחות וספקים שרוצים לדעת שהעסק רשום כחוק.

 

הגשת דוחות מקוונת

את הדוחות ניתן להגיש בצורה מקוונת באתר של מס הכנסה. יחד עם זאת, בניית הדוחות ואיסוף החומר גוזל הרבה זמן ולא לכל אחד יש את הזמן והידע להתעסק עם ניהול חשבונות והגשת דוחות.

לפיכך, מומלץ לשכור את שירותיו של יועץ מס או רואה חשבון מדופלם ובעל ניסיון שמכיר את התקנות המתחדשות מדי שנה של רשויות המס, יודע לבצע החזרי מס, לקזז את המע"מ ולהתנהל מול רשויות המס. אדם כזה גם יוכל לייעץ לבעל העסק בכל הנוגע להכנסות ולהוצאות, הטבות מס, החזרים וכמובן להגיש את הדוחות בזמן ובצורה מסודרת ויעילה.

עֵסֶק

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
מטבעות
הלוואות
מתי כדאי לקחת הלוואה חברתית

כיום השוק מלא באופציות וחברות דרכן ניתן לקבל הלוואה כספית כמעט בעבור כל מטרה שתרצו. אחת מהן היא הלוואה חברתית. מהי הלוואה מסוג זה ואיך ניתן לקבל אותה? על כך

מד תשלומים
משכנתאות
האם משכנתא מוכרת במס

אנשים שלוקחים משכנתא בדרך כלל מתחייבים ללא מעט שנים של תשלומים. בסופו של דבר זה לא משנה אם מדובר על החזר חודשי של שלושת אלפים ₪ או על כל סכום

מסמכים לקניית בית
משכנתאות
משכנתא לדירה שנייה 

במשך שנים רבות, משקיעים שצברו סכומי כסף נכבדים בצורות שונות הן באמצעות קרנות השתלמות או פנסיה והן בהשקעות אחרות שהניבו עבורם רווחים, הפנו את הסכומים שצברו להשקעות בנדל"ן. אבל אחת