חיפוש

המדריך להשכרה מוצלחת: 3 דברים שחייבים לעשות לפני חתימת חוזה שכירות

בעלי דירה? מחפשים הכנסה קבועה ונוחה? השכרת דירה זאת דרך מעולה להרוויח כסף, אך היא דורשת קצת עבודה.

במאמר הבא – המדריך להשכרה מוצלחת – נעבור על כל הדברים שעליכם לעשות לפני שאתם סוגרים את העסקה וחותמים על החוזה.

 

מציאת דיירים

אחד הגורמים המשמעותיים ביותר אשר ישפיע מאוד על תקופת השכירות שלכם. הדיירים יכולים לספק לכם תקופה שקטה, קלה ונוחה, או לחילופין תקופה מלאה במריבות, תקלות בדירה ובלאגן. לכן יש לבצע תהליך סינון מסודר, שיותיר אתכם עם הדיירים הטובים ביותר בעבורכם.

כאשר אתם מראים את הדירה לשוכרים פוטנציאלים, הקפידו לנהל שיחה אישית עם כל אחד מהאנשים שמגיע לראות אותה. כך תקבלו רושם טוב יותר על מי האנשים שאולי יגורו בדירה שלכם במשך תקופה ארוכה.

שימו לב כי בשיחתכם אתם בודקים האם הם בעלי עבודה, האם זאת עבודה עם משכורת יחסית גבוהה, והאם זאת עבודה קבועה ויציבה. כך תוכלו לדעת האם הם יוכלו להרשות לעצמם את תשלום שכר הדירה מדי חודש. חשוב גם לראות אם הם מסתמנים כאנשים יציבים נפשית, נעימים וכאלו שתוכלו לתקשר איתם בצורה נוחה וטובה.

 

תנאי השכירות

כעת אחרי שמצאתם דיירים אמינים, שאתם סומכים עליהם, עליכם לדון איתם לגבי תנאי החוזה. תוכלו להעביר לשוכרים העתידיים חוזה סטנדרטי ולבדוק האם יש להם בעיה עם חלק מהסעיפים, ואם רוצים להוסיף סעיף מסוים. חשוב לבוא לקראת הדיירים במקרה הזה, כדי להראות להם שאתם דואגים להם ורוצים בטובתם. אך כדאי גם לשים לב כי אינכם עלולים להיפגע מסעיפים המקלים על הדיירים.

שוכרים רבים מבקשים להוסיף לחוזה סעיף של יציאה מוקדמת. סעיף זה אומר כי בכל זמן שירצו, הדיירים יכולים לעזוב את הדירה, בתנאי שמוצאים אנשים שישכירו את הדירה במקומם. אם בוחרים לאשר תנאי זה כדאי לעגן בחוזה כי עליכם כבעלי דירה לאשר את השוכרים החדשים שנמצאו.

סעיף נוסף הוא סעיף סאבלט – שכירות משנה. שוכרים מעוניינים כי תהיה להם אופציה להשכיר את הדירה לתקופה קצרה, בשביל טיול בחו"ל לדוגמה. עליכם לחשוב האם אתם מעוניינים להכניס דיירים זרים לדירה, ובהתאם לכך להחליט האם אתם מאשרים את הסעיף.

 

חוזה השכירות

יש לוודא כי אתם מוסיפים לחוזה הסטנדרטי מספר פרטים חשובים:

  1. סכום שכר הדירה.
  2. אופן תשלום שכר הדירה – העברה בנקאית? צ'ק? הוראת קבע?
  3. מועד תשלום שכר הדירה.
  4. כתובת מדויקת.
  5. ריהוט וציוד שמגיע עם הדירה ומצבו – במידה ויש ציוד בבעלותכם שאתם משאירים בדירה, חשוב לפרט אותו בדיוק.

כל הפירוט הנ"ל מטרתו להגן עליכם ממקרה של הפרת חוזה, ולספק לכם עילה לתביעה במידת הצורך. הדיוק בניסוח החוזה יסייע לכם לשמור על זכויותיכם ולקבל את מה שמגיע לכם מהשוכרים.

 

כסף מפתחות ובית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
מפתחות לבית על יד
נדל"ן
כיצד ניתן לחסוך כסף בקניית בית שלישי

העשור האחרון היה אחד העשורים היותר מוצלחים עבור משקיעים שבחרו להתמקד בתחום הנדל\"ן. מחירי הנדל"ן בכלל ודירות למגורים בפרט, נמצאים מזה עשר בתהליך מתמיד של עליית מחירים. באזורים מסוימים בארץ

נתונים עסקים
כללי
איך חברת מיתוג תורמת להצלחת העסק?

אז כיצד חברת מיתוג תתרום להצלחת והגברת הפעילות העסקית? אנחנו מזמינים אתכם להסתייע בכל העזרה שצריך בכדי לגבור את התחרותיות שם בחוץ, המתחרים לתחומכם העסקי לא בוחלים באמצעים! הכול על

בית מלגו
ביטוחים
מי אחראי לרכישת ביטוח בניין משותף

מזל טוב! רכשתם דירה בבניין חלומותיכם! אך כעת, יש דבר מה חשוב ביותר שעליכם לדעת. כל בניין משותף יש לקחת עבורו פוליסת ביטוח ייחודית. בניגוד לביטוחים האישיים שמבטחים את הרכוש