חיפוש

השילוב בין המיסים הישראלים לאמריקאים

החל מאמצע שנת 2016 (פחות או יותר) החלו רשויות המס בישראל לדווח לרשויות האמריקאיות על אזרחים אמריקאים הנמצאים בשטחן, על רווחים והכנסות שלהם.

בנוסף, גם אזרחים ישראלים המנהלים עסקים בארה"ב, מחזיקים בה נכסים והשקעות מניבות, חייבים לדווח לרשויות האמריקאיות ולשלם להן מיסים.

אז איך כל זה מסתדר עם רשויות המס ותשלום מסים בישראל? על כך בהמשך.

 

מיסוי כפול או אמנת מס הוגנת?

כל אמריקאי שתשאלו יכול לספר לכם שבכל שנה צריכים כל אזרחי ארץ האפשרויות להגיש דוחות על הכנסותיהם לרשויות המס האמריקאיות. גם אם הם שכירים.

 

באופן דומה, גם אזרחי ישראל בעלי אזרחות אמריקאית, משקיעים ישראלים בארה"ב, מחזיקי נדל"ן מניב, מניות, יהלומים וכל רכוש, נכס והון מניב אחר – חייבים לדווח לרשויות בארה"ב וכן – גם לשלם להן מיסים.

משום כך, ישראלים רבים נעזרים לא אחת בשירותיו של רואה חשבון אמריקאי, אבל הדבר לא פוטר את כל האנשים האלה מתשלום מיסים גם בישראל. אז איך זה עובד?

 

אמנת מס בין ישראל לארצות הברית

ישראל וארה"ב, כמו גם מדינות רבות אחרות, חתומות על המנת מס, המחייבת אותן בין היתר לדווח זו לזו על הכנסות של אזרחים.

 

אבל מלבד איתור אזרחים עברייני מס ודיווח הדדי על הכנסות של אזרחים אלה בשתי המדינות, אמנת המס מחייבת את ישראל וארה"ב גם לתאם ביניהן את גביית המיסים כדי למנוע כפל מס.

 

משום כך, אמנת המס בין שתי המדינות מאפשרת לאזרחים של מדינות אלה לבקש ולקבל החזרי מס במקרים שונים.

 

מה זה תכנון מס בינ"ל?

תכנון מס בינ"ל הוא שירות הניתן על ידי רואי חשבון בעלי הכשרה מיוחדת, המכירים את חוקי המיסוי של שתי מדינות לפחות.

כך למשל, אם אתם אזרחים של ארה"ב ושל ישראל

אם אתם אזרחים ישראלים שיש להם עסקים בארה"ב

או אזרחים אמריקאים עם עסקים בישראל

 

רואה חשבון אמריקאי הוא זה אשר יכול לבצע עבורכם תכנון מס בינ"ל.

זוהי הדרך היחידה להימנע מתשלום מס גבוה ומיותר,  בעזרת תכנון, התאמה ודיווח משון של הכנסות, אפשר להבטיח תשלום מס הוגן, מתואם ואף נמוך יחסית.

 

להתנהל נכון ולהרוויח בגדול

מיסוי בין שתי מדינות ויותר, עשוי להיות אתגר מורכב במיוחד, אבל עם רו"ח שמבין במיסוי בינ"ל, אפשר למצוא את מסלול התכנון הנכון ביותר עבור הלקוח, כדי לשמור על הלקוח מפני חשיפת מס מיותרת.

חוקי המס השונים בין שתי המדינות הם אתגר מבלבל ומסובך מאוד עבור אנשים חסרי ידע בתחום ולכן עבודה מול רו"ח אמריקאי היא חיונית עבור כל אדם שיש לו צורך לשמור על התנהלות תקינה מול רשויות המס בשתי המדינות.

 

מיסים אמריקאיים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
החזר מס ראשית
כללי
החזרי מס כיום

האם אתם שכירים? אם כן, המשיכו לקרוא. ייתכן ובמסגרת עבודתכם נדרשתם לשלם מס הכנסה גבוה מן הנדרש וכתוצאה מכך אתם זכאים לקבל הטבות במס הכנסה, אשר בידן להתבטא לכדי החזרי

חשבון מס
טיפים פיננסים
3 טיפים לבחירת יועץ מס להחזרי מס

ההתנהלות מול רשות המיסים יכולה להיות לפעמים מייגעת ומתישה. היא מלאה בבירוקרטיה, תשומת לב לפרטים הקטנים, ולפעמים גם משך זמן לא מבוטל. כדי להימנע מהתעסקות ישירה עם כל הדברים הללו,