חיפוש

 התמודדות במקרים של הטרדה מינית

בשנים האחרונות אנחנו עדים למגמה מבורכת של עלייה במודעות לפגיעות מיניות והשלכותיה. יחד עם זאת, התופעה המכוערת של הטרדות מיניות לא חלפה מן העולם ועדיין ישנם מקרים רבים ומצערים. במידה ונפלתם קורבן להטרדה מינית, חשוב שתדעו שיש מה לעשות.

 

מה היא בעצם הטרדה מינית?

ובכן, התפתחות הטכנולוגיה אשר הולידה את הרשתות החברתיות ואת הזמינות מידע רב הביאה לתוצאות מבורכות. בניהן, קולות של קורבנות להטרדות מיניות החלו לצוף ובהתאם, אט אט תחושת הבושה שעלולה לצוץ אצל הקורבנות הולכת ופוחתת. בעבר, הייתה תפיסה שגויה שהטרדה מינית היא רק כזאת כאשר ישנו מגע פיזי.

אך לא כך הדבר, הטרדה מינית יכולה להתבטא גם באופן מילולי ובאופן התנהגותי. כמו כן, סברה שגויה נוספת נוגעת להלך המחשבה כי הטרדה מינית קשורה בתחושה סובייקטיבית של הנפגעים וקשה לדעת מתי אכן בצועה הטרדה.

גם במקרה זה הסברה אינה נכונה, החוק בנושא ברור מאוד ועומד לטובת הנפגעים. כדי לדעת עוד, מומלץ לפנות למומחה בתחום כמו עורך דין הטרדה מינית דורון ויינרייך, וכך ניתן יהיה לממש את הזכויות הניתנות על פי חוק. ניתן למצוא מידע נוסף וליצור קשר עם עורך הדין באתרו הרשמי: https://www.dw-law.co.il

 

איך מתמודדים במישור החוקי?

כאמור, החוק עומד לצידם של קורבנות ההטרדה המינית. יחד עם זאת, רבים חוששים מההליך המשפטי ובכל מה שכרוך סביבו. עימות במסגרת חקירה משטרתית, פגישה מחודשת עם המטרידים, עדות בבית המשפט, כל אלו עלולים להוות פתיחת פצעים כואבים.

יחד עם זאת, בהינתן שיש לצידכם אנשי מקצוע איכותיים, גם במישור החוקי וגם במישור הנפשי, ניתן לעבור את ההליך המאתגר הזה, למצות את זכויותיכם ולדאוג שהמטרידים יחדלו ממעשיהם גם בעתיד.

 

איך מתמודדים במישור הנפשי?

באופן מצטער מאוד, הטרדות מיניות עלולות לייצר השלכות נפשיות כואבות וקשות אצל המוטרדים. קורבנות להטרדות ופגיעות מיניות נוטים למשל לחשוש לצאת למרחב הציבורי או למרחב בו התרחשה ההטרדה, הם נוטים לדריכות מתמדת בשל החשש שיוטרדו שוב, סיוטים בלילה ושחזורים חוזרים ונשנים של ההטרדה עלולים גם כן לצוף.

ובכן, תסמינים אלו ועוד רבים אחרים עלולים להיות מנת חלקם של אלו אשר הוטרדו או נפגעו מינית. עם זאת, זו אינה גזרת גורל, ניתן ומומלץ לפנות לטיפול. כמו שישנם אנשי מקצוע שיעזרו בגזרה המשפטית יש גם כאלו שיכולים לעשות זאת בגזרה הנפשית.

בנוסף, במצב ובו מחליטים לתבוע את הזכויות הניתנות על פי חוק, ניתן במקרים מסוימים לקבל החזר של ההוצאות בגין הטיפול הנפשי בהקשר של ההטרדה המינית.

 

אתם לא לבד

כאמור, התופעה המכוערת – הטרדות מיניות לא נעלמה מעולמנו. במקרה שנפלת קורבן להטרדה מינית חשוב שתדעו שאתם לא לבד, תשתפו את התחושות שלכם. אינכם אשמים במה שקרה, האשמים הם אלו שהטרידו וזכותכם המוסרית והחוקית למצות איתם את הדין ולמשש את הזכויות שלכם לפי החוק.

עורך דין להטרדה מינית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
כסף ובית
נדל"ן
דמי תיווך – גלו על מה אתם משלמים

בעוד אנו נעזרים במתווכים על מנת להגיע לעסקת חיינו, לעיתים צצות מחשבות בדבר יעילותם ונחיצותם של הן המתווך, והן דמי התיווך הגבוהים אותם אנו משלמים. אמנם מחשבה זו אין בה

מציאת נכס
נדל"ן
לרכוש דירה או לשכור דירה – ראש בראש

כמעט כל מי שמצוי פרק זמן כלשהו בשוק השכירות הישראלי, מוצא את עצמו חושב שאולי כבר הגיע הזמן לרכוש דירה. רכישת דירה היא השקעת ענק, וכמו כל השקעה היא מכילה

דירה בבניין
כספים
התנהלות כלכלית נבונה בעת רכישת דירה

בחרתם להשקיע ברכישת דירה מהממת ולעבור לגור בה. אז קודם כל – ברכות! כעת צפויה לכם תקופה של הוצאות כספיות רבות, שבהתנהלות לא נכונה עלולה להפוך לתקופה הכי מסויטת בחיים

שטרות של דולרים
מיסים
החזר מס עקב סיום תואר ראשון

בטוח שבעבר נתקלתם במושג החזר מס, ואם עדיין לא נתקלתם, ברוכים הבאים למאמר שיעשה לכם קצת סדר. החזר מס הוא מושג שלפניו מגוון אוכלוסיות זכאיות להחזרי תשלומים ממס הכנסה. בין