חיפוש

2 פעולות קריטיות שיש לבצע כדי להצליח בבקשת החזר מס לשכיר

שהחלטתם להגיש בקשה להחזר מס לאחר שזיהיתם כי ירד לכם מס גבוה מהצפוי.

מהן 2 הפעולות שחייבים לבצע טרם הגשת הבקשה?

חשבו על כל התשתיות והאפשרויות שמדינת ישראל מעניקה לכם בחינם. כבישים מסודרים, עצים, תאורת רחוב ועוד מגוון רחב של דברים שאינכם עשיתם בעצמכם, או אפילו ביקשתם אך קרו. חלק גדול מן הכסף המפורט לתקציב המדינה מגיע ממיסים כך שרשות המיסים הישראלית אחראית על גביית הכסף מהאזרחים לפי החוק במדינה.

 

מס הכנסה

כחלק מהמסים במדינה ישנו כמובן מס ההכנסה אשר מופרש על ידי המעסיק מתוך המשכורת ששכירים מרוויחים. גובה המס מחושב לפי גובה המשכורת בשילוב עם התחשבות במאפייני השכיר מבחינות רבות. פעמים רבות מבוצעת טעות בחישוב גובה המס אשר יורד לכם על ידי המעסיק ובמקרים אלה זכותכם לדרוש את הכסף בחזרה על ידי הגשת בקשה להחזר מס מרשות המיסים.

 

פעולה ראשונה – סדר, ארגון והרבה מידע

במסגרת  הגשת הבקשה להחזר מס מרשות המיסים תצטרכו, מן הסתם, להגיש טפסים רבים. כחלק מהמידע אשר תצטרכו למסור יהיו תלושי המשכורת שלכם, מכל המעסיקים במידה ומדובר ביותר ממעסיק אחד. המטרה להוכיח לרשות המיסים כי מדרגת המס אשר נבחרה בחישוב עלות המס שנוכה לכם, הייתה גבוהה מהנדרש ועל כן מגיע לכם חזרה ההפרש.

 

על מנת להתכונן ולהגיש את הבקשה בצורה מיטבית כדאי לשמור את כל תלושי השכר שלכם במקום מסודר אחד על המחשב, כך שבעת הגשת הבקשה תוכלו לשלוף את המידע במהירות ותהיו גם בטוחים כי מדובר במידע מסודר, עדכני ובהתאם לדרישות הרשות.

 

פעולה שניה – התייעצות עם בעל מקצוע

נושאים פיננסיים וענייני כלכלה הם נושאים אשר מומלץ לכל אדם להכיר לעומק, במיוחד לאור העובדה שכולם מתעסקים עם כסף מעצם היותם עובדים או מבזבזים. אך גם לנושאים אלו ישנם בעלי מקצוע אשר מבינים יותר טוב מכולנו ולנו מה שנשאר פשוט להתייעץ עמם על מנת למצות את הזכויות שלנו.

בעוד מדובר בניכויי חובה מהמשכורת שלנו, אותה אנחנו מכירים הכי טוב, רואי חשבון המתמחים בעבודה עם מיסים, ובייחוד ייעוץ לשכירים, מכירים הכי טוב את מדרגות המס וכיצד לדרוש את מה שמגיע לכם. לא כדאי להתמודד עם כך לבד.

על מנת להצליח בבקשת החזר מס לשכיר נדרשת קודם כל הגשת בקשה לרשות המיסים וכך שתכלול את כל תלושי השכר והמידע הרלוונטי המבוקש, על כן מומלץ לנהל את כל התלושים והמידע הפיננסי שלכם במקום מסודר ובנוסף להיעזר או להתייעץ עם רואה חשבון מוסמך.

חשוב לזכור כי חוץ מלגבות את הכסף, רשות המיסים אחראית גם להחזיר אותו כאשר נדרש, ולצורך הפעולה קמו חברות כדוגמת Indigo אשר מסייעות לאזרחים לבקש ולקבל את כספם בחזרה.

 

דולרים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
ביטוח נסיעות לטורקיה
ביטוחים
3 סיבות לקנות ביטוח טרם טיסה לטורקיה

טורקיה מאז ומעולם הייתה יעד נחשק ביותר עבור הנופש הישראלי. אמנם, הביקוש לנופש בטורקיה ידע עליות וירידות בהתאם למצבים פוליטיים כאלו ואחרים, אך בתמונה הרחבה אין עוררין כי טורקיה היא

מטבעות
טיפים פיננסים
כמה מרוויח יועץ משכנתאות פרטי?

יועץ משכנתאות מסייע לאנשים ועסקים למצוא את הלוואת המשכנתא הטובה ביותר לרכישה או מימון מחדש של נכסי נדל"ן. התפקידים העיקריים שלו כוללים סיוע ללקוחות להשלים בקשת משכנתא והערכת המידע הפיננסי

החזר כספי
כספים
כל מה שצריך לדעת על דמי הבראה

דמי הבראה- האם אתם מכירים את המושג? ובכן, מומלץ לכם להכיר, בין אם את עובדים שכירים ובין אם אתם מעסיקים. רבים מאיתנו לא יודעים בדיוק את משמעות המושג, על אף