חיפוש

כיצד ניתן לחסוך כסף בקניית בית שלישי

העשור האחרון היה אחד העשורים היותר מוצלחים עבור משקיעים שבחרו להתמקד בתחום הנדל\"ן. מחירי הנדל"ן בכלל ודירות למגורים בפרט, נמצאים מזה עשר בתהליך מתמיד של עליית מחירים.

באזורים מסוימים בארץ הכפילו נכסים שונים ובמיוחד דירות למגורים את השווי שלהם. באזורים אחרים העלייה היתה מתונה יותר, אבל עדיין גבוהה באופן משמעותי מהתשואה בכל תחום אחר. רוכשי דירות מגורים רבים נטלו משכנתאות בסכומים הולכים ועולים.

אחת התוצאות העקיפות של הגאות בתחום, הינה העלייה המתמדת בדרישה לקבלת ייעוץ משכנתאות מקצועי. לאורך השנים הטיל בנק ישראל מגבלות מסוימות על מנת לנסות ולצנן את העליות אבל הן לא נעצרו, אם כי הואטו במקצות. מהם הגורמים לעליית המחירים המתמדת בתחום הנדל"ן? כיצד ניתן לחסוך כסף בקניית בית שני או בקניית בית שלישי?

 

מהם הגורמים לעלייה המתמדת במחירי הנדל"ן בישראל

העלייה המתמדת במחירי הנדל"ן בישראל הינה תולדה של מספר גורמים שהחיבור ביניהם מייצר את התנאים האופטימליים ביותר לבעלי נדל"ן בכלל ודירות מגורים בפרט להפקת רווחים. הרווחים עצמם נובעים מעליה במחירי הנדל"ן מצד אחד ומהשכרת הנכסים מצד שני, כאשר גם דמי השכירות עצמם נמצאים בעלייה. אחד הגורמים הראשיים לעליות המחירים הינו מחסור כרוני בדירות למגורים.

קצב הבנייה בישראל, למרות שהוא גבוה, עדיין איננו מצליח להשיג את העלייה בביקוש לדירות. העלייה בביקוש היצע תוצאה של הגידול באוכלוסיה ויחד איתו עלייה במספר הזוגות המתחתנים ומקימים משפחות חדשות. במצב הזה עליות המחירים צפויות להימשך, אף שבאזורים מסוימים בפריפריה המחירים עדיין נמוכים יחסית.

גורם נוסף, ולא פחות חשוב, היא הכניסה של משקיעים זרים לישראל. משקיעים כאמור רוכשים דירות, בחלקן להשקעה ובחלקן על מנת לייצר אופציה עתידית לעלייה לישראל והשתכנות בה. לאחרונה הואטה מאד התופעה, אבל ההשפעה שלה על שוק הנדל"ן לא פחתה.

ואחרון חביב – ישראלים רבים רכשו בעוד מועד דירות נספות. במהלך העשור האחרון, למרות הניסיונות להילחם בתופעה, עלה מספר הישראלים המחזיקים בשתי דירות ואפילו בשלוש. נכון להיום עדיין יש בעלי הון ישראלים המשקיעים ברכישת נדל"ן, בהנחה שהמחירים ימשיכו לעלות בתקופה הנראית לעין.

 

איך לחסוך ברכישת בית שלישי

חיסכון ברכישת נכסי נדל"ן יכול להיווצר בשלושה אופנים:: הראשון – מציאת נכס המיועד למכירה במחיר מציאה, דוגמת נכסים מעוקלים או במכירה באמצעות כונס נכסים.

הדרך השנייה – הסכמה עם המוכר על תשלומים, כאשר חלק מהם לפחות יגיע מדמי השכירות, מה שיחסוך לרוכשים ממון רב ואת הצורך להעמיד הון משמעותי לצורך הרכישה. אבל הדרך הטובה ביותר לחסוך בעלויות הרכישה היא הסתייעות ביועץ משכנתאות.

ייעוץ משכנתאות איכותי עשוי להפחית באופן משמעותי את עלויות המשכנתא, אם באמצעות הפחתת הריביות ואם באמצעות בחירת המסלול הנכון שיאפשר לרוכשי הנכס לחסון עשרות ואולי מאות אלפי שקלים לאורך השנים. מעוניינים לדעת עוד? אתם במקום הנכון. צרו קשר כעת והמומחים שלנו יצרו אתכם קשר בהקדם להמשך תהליך הייעוץ.

ארנק סגור בצבת

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
השקעה נכונה
השקעות
למי יכול להתאים להחזיק נכס מניב

למי יכול להתאים להחזיק נכס מניב? זוהי אחת מהשאלות השכיחות ביותר שכל משקיע שואל את עצמו בתחילת הדרך. למראית עין נדמה כי נכסים מניבים למכירה יכולים להתאים לכל אחד, אך

לחיצת יד
נדל"ן
מה כדאי לבדוק לפני שקונים נכס בחו"ל

ישראלים רבים בוחרים בשנים האחרונות להשקיע את כספם ברכישת נדל"ן בחו"ל. ההשקעה בנדל"ן נחשבת להשקעה משתלמת למשקיעיה. ההשקעה מושכת משקיעים כי היא יותר בטוחה בהשוואה להשקעות שונות בשוק ההון המסוכן