חיפוש

מדריך להגשת בקשה להחזר מס

תשלום המיסים הוא חלק שגרתי משגרת החיים של כל אזרח ישראלי שעבר את גיל 18, כאשר בין תשלומי המס הנפוצים והמוכרים ביותר נמצא התשלום למס הכנסה. חובת התשלום נקבעת באופן אינדיווידואלי ובהתאם לגובה המשכורת של כל אחד מאיתנו, אך כפי שנראה ייתכנו מצבים בהם שילמנו מס יתר, כך שניתן יהיה להגיש בקשה להחזר מס

 

כיצד נקבעת חבות המס?

תשלומי המס מהווים מקור הכנסה עיקרי לקופת המדינה ובישראל, חבות המס נקבעת בשיטה פרוגרסיבית, כלומר, בהתאם להכנסתו של האדם – ככל שהכנסתו גדולה יותר, כך הוא יהיה חייב בשיעור מס גבוה יותר. לחובת תשלום המס קיימים שני פרמטרים נוספים המשפיעים על גובה התשלום, ביניהם – חישוב חבות המס של רשות המיסים, המבוצע שנה מראש ומבוסס על ממוצע הכנסות בשנת המס הקודמת וכן נקודות זכות, המעניקות הנחות בתשלום המס, על פי קריטריונים מסוימים.

 

מהו החזר מס?

שיטת החישוב המבוססת על ממוצע המשכורות של שנת המס הקודמת וכן נקודות הזיכוי, אשר לא כולם מודעים אליהם ו/או פועלים לעדכון שלהן במקום העבודה שלהם, מביאים יחדיו למצב בו אנשים רבים משלמים יותר ממס ממה שהיו מחויבים בו בפועל.

בגין הפרשים אלו, היכולים להגיע לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים מידי שנה, ניתן להגיש בקשת החזר מס לרשות המיסים וזאת עד 6 שנים רטרואקטיבית ולקבל את הכספים המגיעים לכם ישירות לחשבון הבנק שלכם.

 

מה חשוב לבדוק לפני שמגישים בקשה להחזר מס?

כישראלים, כולנו מכירים היטב את דרכי ההתנהלות הבירוקרטיות מול רשויות המדינה השונות ולמעשה, גם תהליך בקשת החזר המס כולל מילוי טפסים וצירוף מסמכים רלוונטיים, כך שלפני שאתם פותחים בתהליך, מומלץ לוודא כי אכן מגיע לכם החזר מס.

כדי לקבל תמונה כללית לגבי זכאותכם לקבלת החזר מס, תוכלו להשתמש במחשבונים והסימולטורים השונים הנפוצים ברחבי האינטרנט, חלקם אף של משרד האוצר. במידה ואתם מעוניינים לקבל תמונת מצב מדויקת יותר, תוכלו לפנות לחברות מקצועיות העוסקות בתחום, אשר ילוו אתכם מרגע הגשת הבקשה ועד לקבלת ההחזר.

 

כיצד מגישים בקשה להחזר מס?

את בקשת החזר המס ניתן להגיש באופן עצמאי לרשות המיסים תוך מילוי הטפסים הרלוונטיים (טופס 106 ו – 135) וכן טפסים רלוונטיים נוספים, דוגמת אישורים מקופות גמל וקבלות על תרומות. את הבקשה וכלל הטפסים ניתן להגיש באופן מקוון באתר רשות המיסים, או באופן ידני, אצל לשכת פקיד השומה.

מילוי חסר ו/או לא מדויק של הפרטים שלכם, עלול להביא לזמני טיפול ממושכים ואף לדחיית בקשת ההחזר שלכם, כך שבהחלט מומלץ לעבור את התהליך עם חברה מקצועית ומנוסה, אשר תלווה אתכם לאורך כל הדרך.

 

לסיכום

שיטת חישוב המס בישראל, יחד עם נקודות הזכות שאנחנו לא תמיד מודעים אליהן, יוצרים מצב בו אנחנו משלמים למס הכנסה יותר ממה שהיינו צריכים לשלם בפועל ובגין הפרשים אלו ניתן להגיש בקשת החזר מס הכנסה. את הבקשה ניתן להגיש באופן מקוון או ידני ובצירוף הטפסים הרלוונטיים, כאשר ההמלצה הרווחת היא לעבור את התהליך עם חברה מקצועית.

החזר מס

 

 

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
עורך דין מקרקעין
עריכת דין
כמו עולה עורך דין מקרקעין טוב?

שכר הטרחה של עורך דין נקבע לפי שורה ארוכה של פרמטרים. עם זאת, חשוב להסתכל על שכר הטרחה כהשקעה משתלמת ולא כהוצאה רגילה ולתת עדיפות לעורך דין מקצועי, אמין ובעיקר

בחירה נכונה
השקעות
בעלי עסק? כך תמנפו אותו

.בעלי עסק קטן? רוצים לגדול ולא יודעים איך לעשות זאת? הפיתרון יכול להיות ממש בהישג ידכם, אנו מציעים מספר רעיונות שיוכלו לעזור לכם לצמוח ולגדול, אם אתם בעלי עסק? כך

ביטוח נסיעות לטורקיה
ביטוחים
3 סיבות לקנות ביטוח טרם טיסה לטורקיה

טורקיה מאז ומעולם הייתה יעד נחשק ביותר עבור הנופש הישראלי. אמנם, הביקוש לנופש בטורקיה ידע עליות וירידות בהתאם למצבים פוליטיים כאלו ואחרים, אך בתמונה הרחבה אין עוררין כי טורקיה היא

מכונת כתיבה
כללי
אילו מודלים להעסקה קיימים?

בעבר היה נהוג שעובדים שמועסקים בחברה מסוימת, מקבלים ממנה את כל השירותים הנדרשים מתוקף חוזה העבודה בין הצדדים (תשלומי שכר, חופשות, ימי מחלה, דמי הבראה ועוד). עם זאת, בשנים האחרונות