חיפוש

מה החשיבות של ביצוע פרישה בצורה מיטבית

קשה להיכנס לעולם חדש בלי תכנון מראש ועזרה מאחרים. אף תינוק לא יצליח לשרוד בעולם אם לא יהיה לו מי שילמד אותו איך להתנהג פה בעולם הזה, ואף עובד חדש לא יצליח להיות המנכ"ל של החברה, אם לא יעשו לו חפיפה כמו שצריך. ככה גם עם הפנסיה. עולם חדש וגדול נפתח בפני הפורשים וכדי לצלוח אותו חשוב לעשות את המהלך בצורה מיטבית.

 

ניהול תקציב

גם אם מגיל קטן חלמת שבפנסיה שלך תקנה יאכטה ותפליג הרחק מכאן, ללא ניהול תקציב נכון לקראת הפרישה, לא תצליח לעמוד בזה כלכלית. החלום הזה שנקרא פנסיה, יכול להפוך לתסריט בלהות כשהכסף הולך ואוזל, וההכנסות החודשיות לא תואמות את ההוצאות.

 

חיפוש הכסף במקומות המסתור

כדי להצליח לנהל את התקציב, ויחד עם זאת לנהל פרישה נכונה, צריך בכלל להבין כמה כסף יש לך. כדי להבין כמה כסף יש, צריך להתחיל למצוא אותו. כל פיקדונות הפנסיה והביטוחים השונים, להם הכנסתם כסף במהלך חייכם, עלולים להישכח ולהתחבא ממכם כאשר תבואו להוציא את הכסף ששייך לכם.

 

מס גבוה

אף אחד לא רוצה לשלם מס גבוה כשיש לו אפשרות לא לעשות זאת. כשמוצאים את הכסף ומוציאים אותו, אנחנו עלולים לשלם מס גבוה אם לא נדע לעשות זאת נכון. בשביל לעשות את זה בצורה נכונה ומיטבית, מומלץ ללכת לפגישת ייעוץ פרישה, בה המומחים יודעים איך לנהל את כל הכספים, המיסים והטפסים בצורה טובה, שתקל עליכם ועל הכיס שלכם.

 

ניהול סיכונים

זוכרים את היאכטה שחלמתם עליה? או טיול מסביב לעולם שכל כך רציתם? אז לחלום זה תמיד טוב. אך אם לא תבצעו תכנון לפרישה שלכם, ולא תדעו לנהל את הסיכונים מול הסיכויים להגשמת החלום – כנראה שהחלום יהפוך לסיוט ובו הסיכון שלקחתם, בין אם בקשר לכסף או ליכולות בגיל הזה, יפגע בכם אם לא התכוננתם וחשבתם לעומקם של הדברים.

 

תתחילו מוקדם

את התכנון לפרישה כדאי לעשות כמה שיותר מוקדם. גם אם הפרישה נראית כמו חלום רחוק. כבר בגיל 50, ואפילו לפני, כדאי להתחיל לחשוב על הפנסיה. למה? כי אם תנהלו את הפנסיה שלכם כבר מגיל צעיר, וכבר כשתהיו בשיא כוחכם המקצועי והכלכלי, תדעו לנהל את הכספים וללכת לקראת הכיוונים שתרצו. וכך גם שום דבר לא יפתיע אתכם כשתגיעו קרוב למועד. זכרו – ככל שמתחילים מוקדם יותר, מופתעים פחות מאוחר יותר.

 

כמה מילים לסיום

ראינו כמה חשוב לבצע תכנון מוקדם של הפרישה בשביל להגיע מוכנים אליה בצורה מיטבית ונכונה. בעולם הרחב הזה שהרבה אפשרויות, כלכליות ומעשיות, נפתחות בפניכם אתם לא רוצים לשלם ביוקר ולהישאר מבולבלים וחסרי ידע בהטבות שמגיעות לכם. ואם עוד לא התחלתם לחשוב על זה, והמילה "פרישה" רחוקה ממכם, כדאי מאוד שתתחילו כבר מעכשיו לחשוב ולהתחיל לתכנן.

פרישה נכונה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
משלמים מסים
מיסים
6 הדרכים לחסוך בתשלום המיסים

מכירים אדם שאוהב לשלם מיסים? אם כן, אל תמליצו לו על המאמר הזה. החוק מחייב אותנו לשלם מיסים שונים – זה לא דבר חדש. ישראלים רבים לא מודעים לכך, אך

נתונים כספיים
משכנתאות
זכאות למשכנתא

משרד השיכון מעניק הטבות משמעותיות לאזרחים אשר יכולים לקבל משכנתא מועדפת. כיצד גם אתם יכולים לבדוק את זכאותכם? כל הפרטים – במאמר הבא. זכאות למשכנתא מועדפת מטעם משרד השיכון –

קופות חיסכון
מיסים
הסוד שהמדינה לא מספרת לשכירים

רוב האנשים בוחרים לעבוד בתור שכירים והאמת היא, שזו החלטה גורלית ממש – האם אנחנו רוצים להיות שכירים או עצמאים. כמובן שלכל אופציה כזאת יש יתרונות אחרים, אך מה שבטוח,

לאחר ויכוח משפחתי סוער - תמונה להמחשה
טיפים פיננסים
איך להקים עסק משפחתי מצליח מבלי לריב?

אנשים רבים המעוניינים להקים עסק, בוחרים להקים עסק משפחתי ולשתף פעולה עם קרובי המשפחה שלהם. להקמת עסק המשפחתי יתרונות רבים. מחקרים מוכיחים שעסקים משפחתיים בישראל משיגים עליות טובות ומרוויחים יותר