חיפוש

מה היא משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה ניתנת לבני שישים ומעלה והיא נועדה לסייע במימון מגוון מטרות לגיל השלישי שיש להם דירה למשכן תמורת ההלוואה. לאחרונה שומעים יותר ויותר על משכנתא הפוכה, ולבקשתכם, סיקרנו כאן עבורכם מידע בנושא. אז בואו נתחיל.

 

מהי משכנתא?

משכנתא היא הלוואה הניתנת תמורת שיעבוד נכס. בדרך כלל הלוואות משכנתא ניתנות לצורך מימון הרכישה וכך כל חודש הלווה מחזיר סכום מגובה ההלוואה. הבעיה היא שמשכנתא רגילה ניתנת תוך התייחסות לגיל  הלווה. מבקש הלוואה שהוא מבוגר מידי, לא יוכל לקבל הלוואת משכנתא. ומה יעשה מבוגר בן שישים ומעלה המעוניין בהלוואה דחופה על סכום גבוה? יפנה ללקיחת משכנתא הפוכה.

 

מהי משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה היא הלוואת משכנתא הניתנת לבני שישים ומעלה בלבד תמורת שיעבוד הנכס הקיים. כאשר הגוף המממן מאשר משכנתא זו, הוא לא בודק את יכולת ההחזר של הלווה כמו בכל הלוואה, אלא את גיל הלווה ואת מצב הנכס. משכנתא הפוכה היא משכנתא בה הלווה לא משלם לאורך כל חיי המשכנתא את ההחזרים החודשיים. רק לאחר פטירת הלווה הגוף המממן פונה ליורשי הלווה בדרישת להסדרת חוב המשכנתא. תוך שנה הם יכולים להחליט אם הם מעוניינים למחזר את המשכנתא ההפוכה למשכנתא רגילה ולהתחיל לשלם אותה מידי חודש או שהם מעוניינים לסלק את המשכנתא בדרכים שונות. אם היורשים לא מטפלים בחוב, הגוף המממן פונה לממש את זכאותו ומוציא את הנכס למכירה. את יתרת החוב הוא יכסה מכספי המכירה ויתרת הכספים יעברו ליורשים.

רגע לפני לקיחת המשכנתא

רגע לפני המשכנתא חשוב לעצור רגע ולבדוק: האם אתם זכאים לקבלת החזר מס שבח? מבוגרים רבים פונים ליטול משכנתא הפוכה בגלל חוסר של עשרות אלפי שקלים שהם יכולים להשיג גם דרך מיצוי זכויות המגיע להם ביושר. מי ששילם מס שבח בגיל מבוגר, יהיה זכאי במרבית המקרים לקבלת החזר מס שבח. זו הסיבה בשלה חשוב לבדוק את כל פתרונות המימון הקיימים במצב כזה. כאשר פונים ליטול משכנתא הפוכה, אות היא כי כלו כל הקיצין.

 

מי יכול לקבל משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה ניתנת לבני שישים ומעלה בלבד. רק מי שיש לו נכס נדל"ן משלו, לא ממושכן, יוכל לקבל משכנתא הפוכה. לפני אישור המשכנתא הגוף המממן יוודא שמדובר בנכס חוקי הרשום בכל משרדי הממשלה על פי חוק. חשוב לציין כי הבנקים מאשרים משכנתא הפוכה רק על נכסים ששווים יותר מהערך המינימלי שנקבע על ידם. לכל גוף מימון ישנו ערך מינימלי אחר.

משכנתא הפוכה נחשבת למשכנתא המאפשרת חיים על חשבון הנכס. אך בסופו של דבר היא פוגעת בירושה הסופית בגלל הריבית היקרה הנלווית לה. מסיבה זו רבים מבררים על מודל ירושה עצמית המציע אפשרות למכירת הנכס והמשך מגורים בו למרות המכירה. כך המבוגר מוכר את הנכס שלו, מקבל כסף תמורת המכירה וממשיך לגור בו למרות זאת.

משכנתא

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
דיני כספים
מיסים
החזרי מס להורים לילדים עם לקות למידה

בין אם ילדכם סובל מלקות למידה כזו או אחרת, ייתכן שאתם זכאים להחזרי מס הקבועים בחוק. כידוע, הורים לילדים בעלי לקויות למידה נאלצים להתמודד עם אתגרים רבים, נוסף על עלויות

מבנה הרוס
ביטוחים
מה כולל במסגרת ביטוח רעידת אדמה

השבר הסורי אפריקאי אשר מדינת ישראל עומדת עליו מאזור הדרום לאזור הצפון, באזור ים המלח וכן באזור מפרץ אילת, מביא איתו מדי מספר שנים, רעידת אדמה חזקה מעל הממוצע. על

חדר ישיבות
נדל"ן
שלושה טיפים לבחירת משרד לעסק שלך

התקופה האחרונה אילצה עובדים רבים לעבוד מהבית, ועסקים רבים נתקעו עם משרדים גדולים, אשר לא בהכרח מתאימים יותר לאופי הפעילות של העסק. בנוסף, בשנים האחרונות כניסתם של חללי עבודה להשכרה,