חיפוש

מה כרוך בגירושין לאחר נישואים קצרים?

גירושין אף פעם אינם קלים, וזה יכול להיות מצער במיוחד כשהם מתרחשים לאחר נישואים קצרים. כמו בגירושין לאחר נישואים ארוכים, תהליך סיום הנישואים כרוך בהליכים ושיקולים משפטיים. הנה מה שצריך לדעת אם אתם עומדים בפני גירושין לאחר נישואים קצרים. 

 

נישואים דתיים או אזרחיים

ההליכים שכרוכים בגירושין לאחר נישואים קצרים משתנים בצורה משמעותית כדלות בסוג הנישואים – אזרחיים או דתיים.

  • במקרה של נישואים אזרחיים, קיים שוני בהליך הגירושין אשר תלוי ביהדותם של הזוג ובמדינה בה נישאו. כדי להבין תחת איזו המקרה שלכם וכיצד יש לפעול במסגרתו, פנו אל עורך דין משפחה תל אביב והבינו איך כדאי לנהל את המקרה הייחודי שלכם.
  • במקרה של נישואים כדת משה וישראל, הגירושין יכולים להיעשות באחת משני דרכים: בהסכמה או דרך תביעת גירושין לבית הדין הרבני או תביעה נלווית לבית דין לענייני משפחה.

עורך דין משפחה

חלוקת נכסים

בכל הנוגע לחלוקת רכוש ונכסים, ברוב המקרים הרכוש שנצבר במהלך הנישואים שייך לבני הזוג באופן שווה. כמו כן, ברוב המקרים נישואים קצרים לא מאפשרים פרק זמן מספק כדי לצבור רכוש משותף רב ולכן מלאכת חלוקת הרכוש קלה יותר ביחס לגירושין לאחר נישואים ממושכים. בית המשפט ישאף לחלק את הנכסים באופן שוויוני, תוך התחשבות בגורמים כמו התרומות הכספיות של כל אחד מבני הזוג, צרכיו ורווחת הילדים המעורבים אם ישנם.

 

משמורת ילדים

בדומה לרכוש המשותף, לרוב גירושין לאחר נישואים קצרים לא כוללים ילדים משותפים באופן שמקל משמעותית על הליך הגירושין. בהתאם, כל הנושא הקשה של מזונות ומשמורת לרוב לא קיים בהליכי גירושין לאחר נישואים קצרים.

 

סיוע וייעוץ משפטי

אמנם גירושין לאחר נישואים קצרים הם בלעי פוטנציאל גבוה יותר להיות קלים ביחס לגירושין לאחר נישואים ארוכים, אך מומלץ מאוד להתייעץ עם עו"ד משפחה מנוסה בתחום. שכן, הם יכולים לעזור לכם להבין את זכויותיכם, להדריך אותכם בתהליך המשפטי ולהבטיח שהאינטרסים שלכם מוגנים.

גירושין לאחר נישואים קצרים

גישור והסכמות מהירות

במקרים מסוימים, גישור או ייעוץ יכולים להיות מועילים בהגעה להסכמים מועילים והדדים עם בן/בת זוגך בהסכמה. כדאי לשקול אפשרויות אלו כדי להפחית עימותים ומתח במהלך תהליך הגירושין הקלה ממילא.

 

סבלנות ותמיכה רגשית

גירושין, בעיקר כאשר הם מגיעים זמן קצר לאחר הנישואים, יכולים להיות מאתגרים רגשית. רגשות של בושה וכישלון עשויים לצוף, אך זכרו שאתם לא צריכים להיות לבד בזה, חפשו תמיכה מחברים, משפחה או אנשי מקצוע שיעזרו לכם להתמודד עם ההיבטים הרגשיים של סיום נישואיכם בטרם עת.

 

לסיכום – כך תעשו את זה נכון

גירושין לאחר נישואים קצרים כרוכים בדרישות ובשיקולים משפטיים ספציפיים. הבנת ההיבטים הללו יכולה להפוך את התהליך לחלק יותר ופחות מלחיץ. זכרו, פנייה לייעוץ משפטי ותמיכה רגשית עשויה להפוך את התהליך לנעים יותר בתקופה מאתגרת זו בחייכם.

גירושין לאחר נישואים קצרים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
זוג
למבוגרים
השקיעו בעצמכם – שדרגו את חיי הזוגיות שלכם

חיי הזוגיות עומדים בעידן המודרני בפני אתגר חסר תקדים. בכל שנה, אחוז ניכר מהזוגות הנשואים הטריים בישראל נפרד. הסיבות לכך מגוונות, וכוללות בין השאר שפע עצום של פיתויים במרחק של

דיני כספים
מיסים
החזרי מס להורים לילדים עם לקות למידה

בין אם ילדכם סובל מלקות למידה כזו או אחרת, ייתכן שאתם זכאים להחזרי מס הקבועים בחוק. כידוע, הורים לילדים בעלי לקויות למידה נאלצים להתמודד עם אתגרים רבים, נוסף על עלויות

מפתחות לבית על יד
נדל"ן
כיצד ניתן לחסוך כסף בקניית בית שלישי

העשור האחרון היה אחד העשורים היותר מוצלחים עבור משקיעים שבחרו להתמקד בתחום הנדל\"ן. מחירי הנדל"ן בכלל ודירות למגורים בפרט, נמצאים מזה עשר בתהליך מתמיד של עליית מחירים. באזורים מסוימים בארץ