חיפוש

מה קורה כשלווה המשכנתא נפטר?

הלוואת המשכנתא מתפרשת לרוב על פני תקופה ארוכת שנים ומטבע הדברים, אלמנטים רבים יכולים להשתנות בתקופה זו, אישיים – משפחתיים וכלכליים כאחד. כאשר לצערנו אחד מהלווים נפטר, הרי שמלבד צער האובדן, מדובר גם באירוע היכול להשפיע על יכולת ההחזר ופירעון הלוואת המשכנתא

 

הלוואה ארוכת טווח

לקיחת משכנתא, על כל משמעויותיה והחובות הנלווים אליה, היא לרוב אירוע מכונן בחיינו, כאשר לאחר שהצלחנו להשיג את ההון הראשוני הנדרש ונעזרנו ביועץ משכנתאות מקצועי, כפי שתוכלו למצוא באתר https://www.vider.co.il, לקבלת תנאי ההלוואה המיטביים ביותר, הבנק הסכים להלוות לנו את יתרת הסכום החסר לנו בכדי לרכוש את הדירה שתמיד חלמנו עליה.

למרות שלא מדובר בהלוואת מימון של 100% מהעסקה, הרי שלאור הסכומים הגבוהים המעורבים בעסקאות הנדל"ן השונות, גם בהלוואת משכנתא באחוזים נמוכים יותר מסך העסקה, מדובר בסכומים גבוהים למדי, כאשר החזר ההלוואה הממוצע ילווה אותנו לאורך שנים רבות.

 

למה הבנק דורש מאיתנו לרכוש ביטוח משכנתא?

סכומי ההלוואה הגבוהים ותקופת ההלוואה הממושכת, הופכים את נתינת ההלוואה על ידי הבנקים לעסקה די מסוכנת עבורם, שכן במהלך תקופה זו ייתכנו שינויים מהותיים בתנאים המשפחתיים של הלווים ו/או בתנאים הכלכליים שלהם, שינויים העלולים להשפיע על יכולת ההחזר של ההלוואה.

לפיכך, הבנקים נותני ההלוואה דורשים מהלווים לרכוש פוליסת ביטוח משכנתא (דרך הבנק, או דרך סוכן ביטוח / חברות ביטוח), אשר תדאג לכך שההלוואה תהיה מוגנת מפני סיכונים אפשריים – הן ללווים עצמם (במקרה של מוות) והן לנכס המבוטח (דוגמת סיכוני רעידת אדמה, נזקי טבע, נזקי צנרת ועוד).

 

מה קורה במקרה שאחד הלווים נפטר?

לאחר לקיחת המשכנתא ורכישת הנכס המיועד, אנחנו מצפים להתחיל שגרת חיים מהנה ועצמאית, אך החיים מספקים לנו מידי פעם הפתעות, כשחלקן גם עצובות ולא כל כך נעימות. מקרה מוות של אחד הלווים הוא אירוע מצער ביותר, אך עלינו להבין גם את המשמעות של אירוע זה על הלוואת המשכנתא שלקחנו.

כפי שהזכרנו קודם לכן, בעת לקיחת המשכנתא, הבנק דורש מאיתנו לרכוש ביטוח, המתחלק לביטוח חיים וביטוח מבנה. מקרה מוות של אחד הלווים, הוא בדיוק המקרה אליו מתייחסת פוליסת ביטוח המשכנתא, שמטרתה לסלק את יתרת הלוואת המשכנתא ולחסוך לבעלי הדירה הנותרים ו/או היורשים את הדאגות בדבר המשך תשלומי המשכנתא.

 

איך מקבלים את הכסף מביטוח המשכנתא?

בדומה לביטוחים אחרים, גם במקרה מוות של אחד הלווים והרצון שלנו להפעיל את הפוליסה ולקבל את הכספים המגיעים לנו, עלינו לתבוע את חברת הביטוח. מלבד מסמכי התביעה עצמם, נצטרך לצרף לתביעה מסמכים שונים, כגון תעודת פטירה וצו ירושה.

במקביל לתביעת הביטוח, יש לידע את הבנק על מקרה המוות והגשת תביעת הביטוח. כדאי לדעת כי הביטוח אינו מכסה חובות בגין פיגור תשלומים והיות ובחלק מהמקרים התביעה יכולה להימשך מספר חודשים, יש להמשיך ולשלם את החזר המשכנתא החודשי.

מפתחות על דלת כניסה לבית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
משכנתאות
בדרך לדירה חדשה לוקחים הלוואת גישור

היו לכם דיונים רבים על כך שהגיע הזמן לקנות דירה חדשה? מחפשים את הנכס המושלם עבורכם? אם כך, ברור מדוע אתם לא רוצים לפספס דירה מסוימת אם כבר מצאתם אותה.

מהפכה בביטוח ראשית
כללי
הר הביטוח – מהפכה בענף הביטוח

הקמתו של אתר אינטרנט שמרכז את כל פוליסות הביטוח הקיימות לכל מבוטח ואשר נקרא "הר הביטוח" הוא אחד המהלכים החשובים ביותר שנעשה בענף הביטוח בישראל. הר הביטוח – המהפכה הגדולה

מחשבון
משכנתאות
מה היא משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה ניתנת לבני שישים ומעלה והיא נועדה לסייע במימון מגוון מטרות לגיל השלישי שיש להם דירה למשכן תמורת ההלוואה. לאחרונה שומעים יותר ויותר על משכנתא הפוכה, ולבקשתכם, סיקרנו כאן

כיסים רכים
כללי
התנהלות כלכלית נבונה – המדריך המלא

אין ספק שאחד מהדברים המשמעותיים ביותר בחיינו זו השאלה האם אנחנו מתנהלים כלכלית בצורה נכונה, שכן בסופו של דבר, הכסף מניע את העולם המודרני שבו אנחנו חיים. זקוקים לעזרה ולטיפים