חיפוש

מי מנקה בי די אי שלילי?

מערכת נתוני האשראי שהוקמה על ידי בנק ישראל, הובילה למצב בו אנשים לא יכולים להתקדם פיננסית כמו שרצו, רק בגלל שהם דורגו על ידי לשכות האשראי השונות בצורה שלילית. הבשורה היא שיש מה לעשות כאשר מגלים דו"ח דירוג אשראי שלילי. כאן ריכזנו עבורכם מידע בנושא, מוזמנים להמשיך איתנו. 

 

מה זה BDI שלילי?

על פי חוק נתוני האשראי, כל מידע אשראי על אזרחי ישראל נאגר במערכת נתוני האשראי הממשלתית. גופים מוסדיים פיננסיים מחויבים לדווח באופן שוטף למערכת נתונים וכך נבנה מעין פרופיל התנהלות כלכלית על כל אזרח בישראל.

שלוש לשכות אשראי אחריות על ריכוז הנתונים הללו וחברת BDI היא אחת מביניהן. אזרח המעוניין לדעת מה הפרופיל שלו נכנס לאתר ומפיק דו"ח דירוג אשראי, ניתן להזמין את הדו"ח מבנק ישראל בקלות, אחת לשנה הדו"ח ניתן באופן חינמי. מי שמעוניין בדו"ח פעם נוספת ידרש לשלם תשלום מזערי וסמלי.

כאשר ההתנהלות הכלכלית של האזרח היא לא יעילה, זה יתבטא בדו"ח הדירוג שלו. בדו"ח יופיע כל נתוני האשראי שלו. מעיון בדו"ח ניתן לגלות את ההתנהלות הכלכלית של המדורג: האם חוזרים לו המחאות או הוראות קבע? האם הוא עומד בהתחייבויותיו החודשיות? כמהה הלוואות יש לו? האם הוא פשט את הרגל לאחרונה וכן הלאה… במקרים כאלו דירוג האשראי יהיה שלילי. כאשר ההתנהלות תקינה ואין חזרות צ'קים דירוג האשראי יהיה חיובי.

 

איך מנקים דירוג אשראי שלילי?

גם אם גיליתם שיש לכם דירוג שלילי, כדאי שתדעו שיש מה לעשות. הדבר הראשון הוא לעיין בדו"ח ולבדוק האם חלו שגיאות, ניתן לערער על נתוני אשראי באמצעות הגשת בקשה ללשכת האשראי, חשוב שהבקשה תוגש בצורה ברורה ועניינית. לאחר קבלת הבקשה תצטרכו לחכות 30 יום בהם הבקשה נבחנת ולאחריהם תקבלו את התשובה בנושא.

ניתן כמובן למחוק נתוני אשראי בלחיצת כפתור על ידי כניסה לאתר בנק ישראל. אך קריטי לזכור שלא מדובר בפעולה מומלצת. חוסר בנתונים מחשיד כל אחד והוא עלול לגבות מחיר יקר יותר מנתונים לא תקינים.

 

איך ניתן לייעל את תהליך הניקוי?

כיום יש מומחים לביטול  BDI. באמצעות פנייה אליהם אתם יכולים לחסוך מעצמכם את התהליך. המומחים עוסקים בתחום מידי יום, יש להם קשרים במקומות שצריך והם יודעים לזרז את התהליך ולדאוג לאינטרסים של הלקוח. הם פועלים בשיתוף עם עורך דין מומחה לענייני אשראי שיודע לסקור את הנתונים ולגייס עבורכם את מירב הזכויות המגיעות לכם ביושר.

 

חשוב לדעת

הרבה אנשים פועלים בצורה עצמאית ומנסים לתקן שגיאות בדו"ח האשראי וחבלך. התייעצות עם מומחים בנושא עשויה לייעל את התהליך בצורה משמעותית. אין סיבה לחסוך בהשקעה שאמורה להחזיר את עצמה בגדול. ההמלצה היא לחפש איש מקצוע שהוא עורך דין בעל ניסיון בתחום האשראי.

מומחים לביטול  BDI

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
 3 סוגי ביטוחים קריטיים לבעלי נכסים
ביטוחים
 3 סוגי ביטוחים קריטיים לבעלי נכסים

בתור בעלי נכס, אתם רוצים להגן עליו כמה שיותר. אתם דואגים לתחזוקה שוטפת, לסביבה נאותה ולמה שרק אפשר. הבעיה היא שפעמים רבות אין לנו שליטה על דברים המתרחשים וכך, לא

נתונים כספיים
משכנתאות
זכאות למשכנתא

משרד השיכון מעניק הטבות משמעותיות לאזרחים אשר יכולים לקבל משכנתא מועדפת. כיצד גם אתם יכולים לבדוק את זכאותכם? כל הפרטים – במאמר הבא. זכאות למשכנתא מועדפת מטעם משרד השיכון –