חיפוש

סוגי ביטוחי בריאות

ככלל, במדינת ישראל לכל אזרח אמור להיות ביטוח בריאות של קופת חולים אליה הוא משויך. לרוב, מדובר בביטוח בסיסי אשר מעניק לאזרח סל תרופות וטיפולים רפואיים בסיסיים, בהתאם לצורך. בנוסף, קיימים ביטוחים משלימים, אשר ניתן להוסיף אותם על הביטוח הבסיסי תמורת תוספת תשלום.

 

ביטוח בריאות – למה נועד

ככלל, ביטוח בריאות נועד לכסות הוצאות רפואיות בגין טיפול במחלות או פגיעות פיזיות. אולם, גם עבור אנשים בריאים אשר עוסקים בספורט בתדירות גבוהה, מומלץ לרכוש ביטוח בריאות, מאחר והם חשופים לנפילות ופציעות יותר מאשר אנשים שלא עוסקים בספורט.

כדי לתת מענה במקרים כאלה, קיימים ביטוחים פרטיים בכמה סוגים אשר מוצעים ע"י חברות ביטוח שונות. ביטוחים אלה אמורים לכסות הוצאות רפואיות שלא נכללות בסל הבריאות הבסיסי.

להלן, סוגי ביטוחי בריאות שונים, אשר מוצעים ע"י חברות ביטוח:

  1. ביטוח מחלות קשות – מעניק כיסוי להוצאות רפואיות במקרה של מחלה קשה, בכדי שיהיה אפשר להתמודד איתה. ישנם ביטוחים אשר מעניקים גם פיצוי כספי בגין הפסד ימי עבודה (ימי מחלה), בשל תקופת המחלה.
  2. ביטוח השתלות – ביטוח המקנה זכות לקבלת איברים, במקרה שהאדם המבוטח זקוק להשתלה מסוימת אינו יכול לעמוד בהוצאותיה, בייחוד אם מדובר בהשתלת איבר שאמורה להתבצע בחו"ל.
  3. ביטוח תאונות אישיות – נותן מענה כספי במקרים של פגיעה פיזית או מוות כתוצאה מתאונה, כגון: תאונת דרכים, תאונת עבודה וכד'. ההשלכות של תאונות שונות עשויות להתבטא באובדן כושר עבודה, באשפוז, בהוצאות על תרופות וכיו"ב ולמעשה יש בהן עלויות שביטוח הבריאות מסוג זה מיועד לכסות אותן.
  4. ביטוח סיעודי – נותן מענה לאנשים במצב סיעוד, בו אינם מסוגלים לתפקד לבד ולבצע פעולות יומיומיות באופו עצמאי, כתוצאה ממחלה או מתאונה. במקרים אלה, הביטוח הסיעודי מספק למבוטח מימון עבור מטפל צמוד שיסייע לו בתפקוד היומיומי. ככלל, ביטוח מסוג ניתן כקצבה חודשית, כנחזר על הוצאות או כמתן שירות, תלוי בתנאי הפוליסה שאותה מציעה החברה המבטחת.
  5. ביטוח תרופות – נותן מענה עבור תרופות שאינן נכללות בסל הבריאות הבסיסי. המבוטח בעל פוליסה מסוג זה, זכאי לקבל מימון לתרופות שלא ניתנות לכלל האזרחים ע"י קופת חולים, כך שגם אם ישנה תרופה יקרה, לה הוא זקוק, הוא זכאי לקבלה ע"י כיסוי כספי שמעניקה לו פוליסה זו.
  6. טיפולים בחו"ל – ביטוח מסוג זה מעניק כיסוי עבור טיפולים שונים שלא ניתנים בארץ אלא רק בחו"ל ועלותם גבוהה מאוד. פוליסה זו מכסה את עלויות הטיפול ולעיתים גם את העלויות הנלוות לכך – של הטיסה והשהייה בחו"ל.

 

איך לבחור ביטוח בריאות מתאים?

בזמן רכישת ביטוח בריאות, מעבר לבחירה של כיסויים שמתאימים לכם, ההמלצה היא לדעת לבחור גם חברת ביטוח טובה, שתקבלו ממנה שירות טוב וטיפול יעיל ומהיר במקרה של תביעה מסוימת.

איש בפאזל

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
לחיצת יד
מיסים
אילו מחלות מזכות בפטור ממס הכנסה

מס הכנסה הוא מס החל על כל אזרח במדינה ואת גובהו ותנאיו קובעת הממשלה. כל אזרח במדינת ישראל מחויב לשלם מס הכנסה בין אם הוא שכיר/עצמאי. כספי המס הללו הולכים

זכויות וחובות
למה שנרצה לעשות שיפור דירוג אשראי?

לדירוג האשראי תפקיד מכריע בחיינו הפיננסיים, שכן הוא ממלא תפקיד משמעותי בקביעת הגישה להזדמנויות פיננסיות שונות כגון הלוואות, כרטיסי אשראי ואפילו קבלת משכנתא. בהתאם, דירוג אשראי טוב יכול לפתוח דלתות

בחירה נכונה
השקעות
בעלי עסק? כך תמנפו אותו

.בעלי עסק קטן? רוצים לגדול ולא יודעים איך לעשות זאת? הפיתרון יכול להיות ממש בהישג ידכם, אנו מציעים מספר רעיונות שיוכלו לעזור לכם לצמוח ולגדול, אם אתם בעלי עסק? כך