חיפוש

עורך דין צוואות מסבירה לכם איך לערוך צוואה

רבים נוטים להתייחס לנושא הצוואות בחשש גדול או לבטל אותו במהירות ממגוון סיבות כמו מצב בריאותי תקין, גיל צעיר או סתם פחד ממזל רע. אך במציאות הדינמית כל כך שבחיינו, חשוב להיות ריאליים ופרקטיים, ולדאוג מראש לצוואה רשמית שמסדירה בצורה הטובה ביותר מבחינת המצווה שלה, את ניהול העיזבון וחלוקת הנכסים והכספים בין קרוביו ויקיריו. במאמר זה נביא את דבריה של עורך דין צוואות בנושא, המסבירה כיצד לערוך צוואה חוקית ותקנית.

 

מהי צוואה?

צוואה הינה מסמך משפטי המסדיר את עזבונו של אדם לאחר פטירתו, תהא הסיבה אשר תהא. ישנן מספר סוגי צוואות שונים, והן עשויות להיות מנוסחות כאוסף של כללים לגבי ניהול העיזבון, ובמקרים מסוימים מנוסחות לפרטי פרטים לרמת השמות המדויקים והנכסים הספציפיים אותם מעוניין מצווה הצוואה להוריש.

אדם יכול במהלך חייו לכתוב מספר צוואות כראות עיניו, אך יש להביא בחשבון שכל צוואה חדשה מבטלת לחלוטין את הצוואה הקודמת, באופן חוקי. על מנת לערוך צוואה מסודרת ומפורטת, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין צוואות מקצועי ומנוסה ששומר על האינטרס של מצווה הצוואה בראש מעייניו.

 

צוואה בעל פה

אחת הצוואות שניתן לערוך היא צוואה בעל פה, הנקראת גם צוואת שכיב מרע, ומתבצעת כאשר מצווה הצוואה מחשיב עצמו כאחד הניצב בפני פטירה או על ערש דווי. הצוואה נאמרת בעל פה בנוכחות שני עדים שמבינים את דברי המצווה וערבים לצלילות מחשבתו.

העדים מחויבים לבצע רישום זיכרון דברים לגבי תוכן ציווי המצווה, נסיבות עריכת הצוואה, ומועד עריכתה. לאחר מכן, יפקידו העדים את הצוואה בידי רשם לענייני ירושה. במידה וחלף חודש ימים ממועד צוואת זו, והמצווה נשאר בחיים, הרי שצוואה זו מבוטלת.

 

צוואה נוטריונית

צוואה נוטריונית או צוואה בפני רשות, היא צוואה המתבצעת גם היא בעל פה על ידי מצווה הצוואה, בפני מי המוגדר על פי חוק כרשות- נוטריון, רשם לענייני ירושה, שופט או חבר בית דין דתי. היא נכתבת לאחר השמעתה, תוכן הצוואה מוקרא למצווה שמחויב לאשרה, ולאחר מכן היא נחתמת ומאושרת על ידי אותה רשות.

 

צוואה בכתב יד

כשמה כן היא, צוואה הנכתבת כולה על ידי מצווה הצוואה וחתומה על ידו, לרבות התאריך בה נכתבת. צוואה זו מאושרת על ידי עורך דין צוואות, וכוללת גם צוואה הדדית, צוואה שבה שני בני זוג מבקשים לערוך צוואה אחת עבור שניהם או שתי צוואות באותו המועד.

במקרים אלו בדרך כלל, יקבעו בני הזוג כי במקרה של פטירת אחד מהם, יועבר העיזבון לבן הזוג, ובמקרה של בן הזוג השני, יעבור העיזבון לילדיהם או למי מקרוביהם עליהם הם מסכימים.

 

מומלץ להיעזר בעורך דין צוואות

עריכת צוואה היא בעל השפעה אדירה על קרובי המצווה ומשפחתו. היא קריטית למניעת סכסוכים משפטיים מכוערים למדי, ודואגת שכל אדם המוגדר יורש על פי חוק יקבל את המגיע לו. בכל מקרה של שינוי או עריכת צוואה, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין צוואות למניעת התגלעות של בעיות ומחלוקות.

עורך דין צוואות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
כסף
טיפים פיננסים
מהו מיחזור משכנתא למוגבלים בבנק?

אנשים בעלי חשבון מוגבל בבנק תוהים לא פעם אם הם יכולים להסתייע בשירותיו של הבנק בכל הנוגע להלוואות, משכנתא וההליכים שנוגעים לתחומים אלו. במדריכים שלנו אנו עוסקים בכל פעם בהגדרה

לאחר ויכוח משפחתי סוער - תמונה להמחשה
טיפים פיננסים
איך להקים עסק משפחתי מצליח מבלי לריב?

אנשים רבים המעוניינים להקים עסק, בוחרים להקים עסק משפחתי ולשתף פעולה עם קרובי המשפחה שלהם. להקמת עסק המשפחתי יתרונות רבים. מחקרים מוכיחים שעסקים משפחתיים בישראל משיגים עליות טובות ומרוויחים יותר

ייעוץ עסקי
ייעוץ עסקי
5 טיפים לניהול עסק מצליח

עסק מצליח הוא עסק מרוויח שיש לו קהל לקוחות וצובר במהלך השנים מוניטין. כל עסק שואף לכך ולכן הוא צריך לנקוט בפעולות מסוימות שיגרמו לו לפרוץ קדימה ולהתרומם. קיבצנו עבורכם