חיפוש

כל מה שלא ידעת על פוליסת ביטוח החיים שלך

ענף הביטוח מתעדכן משנה לשנה ואם רכשתם ביטוח חיים לפני שנת 2019, כדאי שתדעו שמאז ביטוחי החיים הוזלו באופן משמעותי. כאן ריכזנו עבורכם מידע שאולי לא ידעתם על ביטוח החיים שלכם. ביטוח חיים הוא לא רק ביטוח למקרה מוות. כאן תמצאו מידע בנושא.

 

מה זה ביטוח חיים?

באופן כללי, ביטוח חיים הוא ביטוח שחברת הביטוח מציעה בה היא מבטחת את חיי המבוטח. כך שבמקרה של מות המבוטח, שאיריו יקבלו את הסכום בו הוא ביטח את עצמו. חשוב לדעת כי לחיי אדם אין ערך מוגבל ולכן ניתן לבטח חיי אדם באינספור ביטוחים, ללא הגבלת סכום. ישנם ביטוחי חיים המכילים מרכיב חיסכון על פיו בגיל מבוגר המבוטח יכול להנות מכספי החיסכון שהפריש עבור הביטוח.

 

אל מי יעבור הכסף לאחר הפטירה?

לאחר מות המבוטח חברת הביטוח מעבירה את הכסף אל המבוטח הרשום בתיק. כאשר מדובר בביטוח של אדם מפרנס בעל משפחה, הכסף יעבור אל אשתו וילדיו לאחר הפטירה וכך הם יוכלו להמשיך את שגרת חייהם גם לאחר הפטירה של מי שהיה משען כלכלי עבורכם.

חשוב לדעת כי המוטבים לא משתנים אוטומטית ואם תרצו לשנות את המוטבים בביטוח החיים שלכם תצטרכו לדאוג לעדכן זאת. מרבית ביטוחי החיים נרכשים לצורך המשכנתא. הרי הבנק רוצה לבטח את עצמו מפני מות הלווה ולכן הוא דורש אישור רכישת ביטוח חיים על גובה ההלוואה שנלקחה.

במקרה פטירה חברת הביטוח מכסה את יתרת החוב לבנק וכך בני משפחת הלווה יכולים להמשיך לגור בדירה נקייה משעבוד לבנק, ללא צורך בתשלום משכנתא. באופן כללי, כדאי לבחור במסלול עתיר שארים או עתיר ביטוח הכולל רכיב חיסכון. התייעצו עם סוכן ביטוח לפני רכישה שאתם מסתמכים עליה.

 

איך תדעו אם לכם יש ביטוח חיים?

אם אתם לא יודעים אם יש לכם ביטוח חיים על שימכם, כדאי שתכנסו לאתר הר הביטוח הבטוח ותפיקו דו"ח המפרט את כל פוליסות הביטוח שלכם. ברשימה תוכלו לזהות אם יש לכם ביטוח חיים ומה גובה הכיסוי שהוא ייתן. אם אתם רוצים להקל על היקרים לכם, דאגו להם מראש ובטחו את עצמכם בביטוח חיים.

 

הוזלת מחיר הביטוח

ניתן להוזיל את מחיר הביטוח שאתם משלמים. אם רכשתם ביטוח לפני 2019, הסיכויים שלכם לחיסכון משמעותי עולה. בשנה זו מחירי הביטוח התעדכנו וניתנה הנחה משמעותית. גם אתם יכולים להנות מהנחה זו. אך חשוב לדעת שהנתונים לא מתעדכנים לבד ואם אתם רוצים להנות ממנה תצטרכו לפנות לחברה המבטחת אתכם.

דרך יעילה להוזלת מחיר הביטוח היא באמצעות עריכת השוואת ביטוחי חיים המוצעות על ידי חברות שונות. השוואה כזו ניתן לערוך על ידי סימולטורים ברשת באופן עצמאי או על ידי היעזרות באנשי מקצוע מומחים בתחום.

פוליסת ביטוח חיים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
מפתחות
משכנתאות
כדאי לקחת שפיצר או קרן שווה?

החלטתם שאתם לא מוכנים יותר לגור בדירות שכורות? רוצים להתקדם ולקנות למשפחה דירה? אם כך, טבעי שתרצו גם לקבל עזרה מהבנק, שכן שוק הנדל"ן בישראל כוללים מחירים שמאוד קשה לעמוד