חיפוש

פירוק שיתוף במקרקעין לא רשומים – איך זה מתבצע?

פירוק שותפים קורה במקרה של סכסוך בין שותפים בחברה או בשותפות. מצב כזה יכול לקרות גם לחברה משגשגת, והיחסים עם השותפים העסקיים שלכם עלולים להתערער פתאום. המסקנה הזו יכולה להוביל אתכם בסופו של דבר להבנה שאינכם מצליחים להסתדר יותר וצריך לפרק את החבילה.

 

פתרונות לפירוק שותפות בין שותפים ללא התערבות בית משפט

ישנם רבים שחושבים שעסק אינו מצליח בעקבות סכסוכים בין שותפים בחברה. סכסוך בדרך כלל מפריע לתפקוד החברה, בין אם זה במידה מועטה ובין אם במידה מאוד מורגשת. במקרה והחברה היא חברה גדולה, ניתן לפתור סכסוכים באמצעות הצבעה ברוב קולות בישיבת או אספה. גם באמצעות אסיפה כללית ניתן להגיע להכרעה מבלי לערב את בית המשפט. אם יש אפשרות לפתור את הסכסוך כמו פירוק שיתוף במקרקעין  ללא בית משפט, כמובן שאופציה זו היא עדיפה. לכן, לפי שאתם הולכים לבית משפט, רצוי לבדוק האם ניתן ליישב את הסכסוך ללא בית משפט.

 

נקודות מבט של בית המשפט בסכסוך בין שותפים

אנשים רבים משוכנעים שעסקים מתקשים מאוד לתפקד טוב במקרה של סכסוך שותפים. האופציות שנחשוב לרוב שבית המשפט ייתן לנו הן ״לפרק את החבילה״ ולתת לכל אחד את מה שמגיע לו. לעומת מה שניתן לחשוב, בית המשפט, כמעט אף פעם, לא ייתן צו פירוק חברה. זאת מכיוון שהחברה עומדת בכל ההתחייבויות הכספיות שלה. בית המשפט אינו מאפשר שרק מפני שהבעלים שלה בסכסוכך, אין זאת אומרת שאין אופציה לקיומה. בית המשפט לא ימהר חברה שמתפקדת כשורה מבחינה כלכלית, ואף במקרים מסוימים יבחר למנות מנהל מטעמו.

 

מניעה פעולה חד צדדית של השותף

יש הרבה אנשים שמעדיפים להימנע מפנייה לבית המשפט. המניעה היא בעיקר מהחשש שהשותף השני עשוי לנצל זאת לטובתו. החשש העיקרי הוא שיעבור זמן רב מידי עד החלטת בית המשפט והשותף עלול לנצל זאת לטובתו ולנקות באמצעים למען טובתו האישית. במצב כזה, רצוי לפנות אל בית המשפט בכדי לדעת איך להתמודד עם מצב כזה שעלול לקרות בשותפות, ולבקש צו זמני למניעה ושמירה על המצב כמו שהוא עכשיו בשותפות. בדרך כלל בקשות לצווי מניעה זמניים נעשות תחילה מצד אחד, ורק לאחר מכן במעמד של שני הצדדים. כשמגיע מצב של פירוק שותפות, מאוד מומלץ לבדוק על ההשלכות שהצפויות לכך ולפעול בדרך הנבונה והיעילה ביותר לשמירה על נכסי העסק.

 

לסיכום

פירוק שותפות בעסק עלולה להוות בעיה עבור עובדי החברה. לפני שמגיעים לבית המשפט, רצוי לנסות לפתור את המחלקות בעזרת ישיבה או אסיפה פנימית של עובדי החברה. לרוב בתי המשפט אינם נוטים לפרק את החברה רק מאחר ויש סכסוך בין השותפים. הדבר החשוב ביותר לבית המשפט היא שעובדי החברה עומדים בהתחייבות הכלכלית שלהם. אם אתם עומדים בפני פירוק שותפות, מומלץ להיוועץ בעורך דין בכדי לעשות את הצעדים הנכונים והנבונים עבורכם.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
נתונים עסקים
כללי
איך חברת מיתוג תורמת להצלחת העסק?

אז כיצד חברת מיתוג תתרום להצלחת והגברת הפעילות העסקית? אנחנו מזמינים אתכם להסתייע בכל העזרה שצריך בכדי לגבור את התחרותיות שם בחוץ, המתחרים לתחומכם העסקי לא בוחלים באמצעים! הכול על

עסקים
4 שלבים להוצאת רישיון עסק

אם אתם שוקלים לפתוח עסק בכל מקום בארץ או באופן פרטני בראשון לציון, חשוב קודם כל להבין את תהליך קבלת רישיון העסק. על מנת לפעול כחוק, עסקים בכל מקום בארץ

בית בתהליך שיפוץ
ביטוחים
האם ביטוח דירה מכסה עבודת שיפוץ?

אנשים רבים מחליטים באמצע החיים להתחיל לשפץ את הדירה שלהם, לעיתים מדובר בשיפוץ קל ובחלק מהמקרים מדובר בשיפוץ גדול ומשמעותי. עבודת השיפוץ כוללת משימות רבות בין היתר החלפת המטבח, החלפת