חיפוש

רוצה להחליף רכב? חמישה סימנים שמראים לך שהגיע הזמן!

שמעתם שדודה שלכם מוסרת את הטויוטה קורולה במחיר מוזל? מצאת באתר מחיר מציאה לסקודה אוקטביה? אלו הם לא סימנים, רוצים סימנים אמיתיים שמראים לכם שהגיע הזמן להחליף את הרכב? הנה הם לפניכם.

אנו כבר יודעים שהיום יותר מתמיד קל להשיג רכב חדש או יד שנייה בפריסת תשלומים נוחה. הרבה אנשים נוטים לבצע החלפת רכב אחת לשלוש שנים ומשדרגים את רמת חייהם המוטורית. זה כבר נהפך למצב שכיח לראות בכבישי הארץ מבחר רכבים בשנתונים חדשים אך לא תמיד ראוי/צריך/ אפשרי לבצע החלפת רכב מתי שבא לנו.

קודם כל אתם צריכים להכיר את שוק הרכבים בארץ מכיוון שלא כל רכב 0 ק"מ הוא באמת כזה, בהחלט ניתן למצוא רכבים שמשווקים כרכבי 0 ק"מ שכבר רשומים במשרד הרישוי. תצטרכו לחפש במחירוני הרכב ולבדוק כמה הרכב שלכם באמת שווה, ברוב המקרים הוא גם יימכר מתחת למחיר מחירון.

למעשה, קיימת דילמה אחת מרכזית לכל אדם שמעוניין או חושב על רכישת רכב חדש כמו סיאט לאון או פולקסווגן גולף כאמור, ביצוע רכישת רכב היא קלה למדי, מה שגורם לעליה ברכישות הרכב למרות שלא תמיד יש צורך בחידושו, הרי אם תחשבו על זה, השוואה של עלות אחזקה על רכב קיים לעומת ההוצאה ברכישת רכב חדש ככל הנראה תהיה עדיפה לכם בהרבה.

קחו בחשבון את ירידת ערך הרכב בשנים הראשונות שלו (10%-35%) וכעת אולי לא תמהרו כל כך להיפרד מהרכב הקיים שלכם, אנו אומרים רכב קיים ולא רכב ישן מכיוון שלא בהכרח מדובר על רכב ישן אלא גם רכב שנת 2017-2016.

אז מתי באמת הזמן הנכון לשדרג את הרכב לחדש יותר? אם אתם מתלבטים מתי בדיוק הזמן הנכון לעשות זאת, הכנו עבורכם מספר מקרים שעל פיהם תוכלו לדעת מתי כדי למכור את הרכב ולרכוש במקומו רכב דנדש.

מוסכניק

 

בעיות ברכב

טוב, זה כל כך ברור עד שהתלבטנו אם בכלל כדי להכניס את הסעיף הזה, אבל מסתבר שישנם בעלי רכב שגם כאשר הם נתקלים בבעיות מכאניות עם הרכב הקיים הם לא מוותרים ונצמדים למכוניתם כאילו הייתה אהבה ישנה.

ובכן אם אכן מדובר באהבה ישנה זו אהבה נכזבת שכן שום דבר טוב לא יצא לכם מזה. כל רכב שאינו תקין ומתגלות בו תקלות מדי כמה זמן הוא רכב שיש להחליפו. קחו בחשבון את כל עלויות התיקון שמצטברות במהלך שנה אחת ותגלו כי מדובר בהוצאה שיכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים.

אז סיכמנו? בלי נוסטלגיה ואהבה לרכב הקיים, פשוט החליפו אותו בחדש יותר.

 

מבצעים וימי מכירות מיוחדים

אחת לכמה זמן יוצאות יבואניות הרכב, חברות ליסינג וסוכנויות רכב בימי מבצעים מיוחדים שבאים לפתות את קהל הלקוחות לרכוש רכב חדש. אמנם מדובר במהלך שיווקי של אותן חברות אך בהחלט ניתן למצוא בהם לעיתים רכבים במחירים מוזלים יותר או תנאי תשלום טובים יותר או מתנות והטבות נלוות ברכישת הרכב או כולם יחדיו.

על כן כאשר אתם שומעים על יום שכזה, על דגם רכב שבו אתם מעוניינים, בדקו קודם לכן האם באמת ניתנת הנחה עליו והשוו זאת אל מול חברות אחרות המוכרות את אותו הדגם. אם תהיו סבלניים ותמתינו עד אשר תחשפו ליום שכזה תוכלו להוזיל לעצמכם כמה עשרות אלפי שקלים ברכישת רכב חדש, כמובן כל זאת בתנאי שהרכב הקיים שלכם באמת ראוי להחלפה.

 

שינוי סטאטוס משפחתי

אתם יודעים שברגע שנוסף תינוק חדש לחבילה המשפחתית יתכן ויש צורך לחדש את חבילת הרכב שנלווית לכך. זוג צעיר שהיה רגיל לחלוק רכב מיני קטן ימצא את עצמו מתקשה להתנהל עם תינוק חדש ברכב וזו כבר סיבה מצוינת מדוע כן כדאי להחליף את הרכב הקיים בחדש, לא אותו הדגם כמובן אלא בדגם אחר שיוכל לאפשר את כל האביזרים הנלווים למשפחה צעירה כמו: בוסטר ברכב, תא מטען גדול יותר על מנת לאפשר הכנסה של עגלת תינוק וכמובן שדרוג למערכת הבטיחות ברכב כי עכשיו אתם צריכים לדאוג לעוד מישהו במשפחה המתרחבת.

 

שינוי ברמת ההכנסה בבית

בואו נקווה שלא מדובר כאן בשינוי שלילי של רמת ההכנסה שלכם אלא שינוי חיובי. במידה ואכן קיבלתם העלאה משמעותית בשכר אתם יכולים לאפשר לעצמיכם ליהנות גם מרכב ברמה גבוהה יותר. כמובן הכול באופן יחסי, יתכן ומרצדס בנץ זה עדיין לא בסטאטוס שלכם אבל להחליף את היונדאי i10 בטויוטה קורולה חדשה בהחלט בא בחשבון.

אם רמת ההכנסה שלכם דווקא הורעה ולא השתפרה השינוי בהחלפת דגם הרכב יהיה לכיוון הנגדי, זאת אומרת לכיוון היונדאי i10.

 

להוציא יותר על מנת להוציא פחות

אוקי, הסימן הבא הוא מאוד טריקי, זאת אומרת שיהיה נראה לכם שתצטרכו להוציא יותר כסף אבל איכשהו אנו נראה לכם שהדבר הזה יהיה כדאי עבורכם. אז למה הכוונה? ובכן מדובר בכל נושא תחזוקת הרכב שכולל את תשלומי הביטוח הנלווים, דלק וטיפולי רכב.

קיימים דגמי רכב מסוימים שמצריכים מכם יותר הוצאה על תחזוקת הרכב. לדוגמה, רכב בעל נפח מנוע גדול יצרוך כמות דלק גדולה יותר בעוד שרכב בעל נפח מנוע בינוני או אפילו רכב עם מנוע קטן אך עם גודש טורבו יחסוך לכם כסף רב בצריכת הדלק שלו.

גם כל נושא תשלום פוליסת הביטוח לרכב משתנה בהתאם לכמה פרמטרים כמו: דגם הרכב או התקנת מערכות בטיחות מתקדמות שמסוגלות להוזיל לכם את עלות הביטוח.

לכן אם כבר הגעתם למסקנה שאתם מעוניינים להחליף את הרכב, עשו זאת בחכמה ומצאו את דגם הרכב ומספר מאפיינים שונים שמסוגלים להוזיל לכם גם את פרמיית הביטוח וגם את צריכת הדלק, כך שבטווח האחרון רכישת הרכב שתבצעו תהיה כדאית לכם ביותר. תתחדשו!

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
חישוב נכון
מיסים
תוך כמה זמן מקבלים החזר מס הכנסה?

עובדים שכירים אינם מודעים לעובדה כי למעשה הם יכולים לקצר את זמן קבלת החזר המס, כל זאת בזכות חברת Moneyback – החזר מס מקוון בעבור שכירים. כל הפרטים – במאמר

באילו מקרים נצטרך את ביטוח המבנה המשותף
ביטוחים
באילו מקרים נצטרך את ביטוח המבנה המשותף?

ביטוח מבנה משותף הוא ביטוח המעניק כיסוי ביטוחי לרכוש המשותף לכל דיירי הבניין. מלבד ההגנה על הרכוש, גם דיירי הבניין מוגנים מתביעות אישיות בגין פציעה במרחב המשותף. יש לא מעט