חיפוש

איך להקים עסק משפחתי מצליח מבלי לריב?

אנשים רבים המעוניינים להקים עסק, בוחרים להקים עסק משפחתי ולשתף פעולה עם קרובי המשפחה שלהם. להקמת עסק המשפחתי יתרונות רבים.

מחקרים מוכיחים שעסקים משפחתיים בישראל משיגים עליות טובות ומרוויחים יותר מעסקים אחרים. כמו כן, הקמת עסק משפחתי נחשבת בטוחה יותר וכרוכה בפחות סיכונים.

בנוסף, בעסק המשפחתי רמת המעורבות והמסירות גבוהה יותר, התקשורת בין מנהלי העסק נוחה יותר והרווחים נשארים בתוך המשפחה ועוברים לדורות. יחד עם זאת, להקמת עסק משפחתי יש גם חסרונות שעלולים לעורר מריבות וויכוחים רבים בתוך המשפחה.

במאמר זה תוכלו לקבל מידע שימושי וטיפים יעילים שיסייעו לכם להקים עסק משפחתי ולנצל את יתרונותיו הרבים תוך הימנעות מוויכוחים מיותרים ופגיעה באחדות המשפחה.

 

השתדלו להפריד בין משפחה לעבודה

אחד הקשיים המרכזים של העסקים המשפחתיים הוא השילוב בין המשפחה לעבודה שגורם לכך שכל חיי המשפחה מעורבים עם הלחץ של ניהול העסק.

על מנת לשמור על השלווה בבית, חשוב להקפיד לשוחח בבית רק על עניני המשפחה ולא לערב את ענייני העבודה.

גם אם מתעוררים ויכוחים עסקיים בעבודה, עליכם להקפיד לשמור אותם בעסק ולא לתת להם להשפיע על החיים האישיים והמשפחתיים שלכם.

 

הקפידו על שיתוף פעולה והגדרת תפקידים

צורת העבודה של בני המשפחה בעסקים משפחתיים רבים אינה יעילה משום שבני המשפחה נוטים לעשות את כל העבודה ביחד ללא חלוקת תפקידים מוגדרת.

על מנת להקים עסק משפחתי משגשג ומצליח, עליכם להקפיד על חלוקת תפקידים מוגדרת שבה לכל אחד מבני המשפחה יש תפקיד ברור וסמכויות מובנות ועל שיתוף פעולה נכון שבו כל אחד מבני המשפחה נותן חלק.

כמו כן, אם אתם חושבים שאחד מבני המשפחה לא מתאים לעבודה בעסק ולא מחזיק בכישורים הרלוונטיים והדרושים, אל תשאירו אותו בעסק בכוח. נסו למצוא לו עבודות בעסק או מחוץ לו שיתאימו לו יותר וינצלו את הכישורים השונים שלו.

 

קבלו סיוע מחברת ייעוץ עסקי

פעולה נוספת שתסייע לכם להקים עסק משפחתי בצורה נכונה ללא מריבות היא קבלת סיוע מחברת ייעוץ עסקי מקצועית ומנוסה.

הייעוץ העסקי יאפשר לכם להתנהל כעסק משפחתי בצורה נבונה ולהפיק מעצמכם את המירב. הניסיון של חברת הייעוץ יסייע לכם להתמודד עם קשיים שונים הצפויים לכם במהלך הדרך ולהתגבר על בעיות ומעידות.

ישנה חשיבות רבה לבחירה נכונה של חברת ייעוץ עסקי שתסייע לכם. כאשר אתם בוחרים חברת ייעוץ עסקי עליכם לוודא שמדובר בחברה מקצועית בעלת ניסיון רב בתחום. כמו כן, מומלץ לבדוק מהי רמת השירות שחברה זו מעניקה. שוחחו עם לקוחות קודמים של החברה על מנת לקבל חוות דעת על רמת השירות ורמת המקצועיות של חברת הייעוץ.

זקוקים לייעוץ עסקי מקצועי? היכנסו ל- https://www.mvp-business.co.il וצרו קשר עם חברת MVP – חברה מקצועית המעניקה ייעוץ עסקי לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים.

 

2 בנות באמצע ריב של העסק המשפחתי - אילוסטרציה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
דולרים
הלוואות
הלוואת בלון בקרן השתלמות  – מתי זה משתלם

הלוואות תמיד נשמעות לנו כמו משהו שכדאי להימנע ממנו, אבל דווקא בגלל זה חשוב שתדעו שיש זמנים שבהם הלוואה נכונה יכולה מאוד לעזור לכם. בדיוק בזמנים הללו שבהם חשוב לקחת

זוג
למבוגרים
השקיעו בעצמכם – שדרגו את חיי הזוגיות שלכם

חיי הזוגיות עומדים בעידן המודרני בפני אתגר חסר תקדים. בכל שנה, אחוז ניכר מהזוגות הנשואים הטריים בישראל נפרד. הסיבות לכך מגוונות, וכוללות בין השאר שפע עצום של פיתויים במרחק של

ביטוחים
פספורטכארד – כרטיס מגנטי נטען בכסף

אם עד עתה התרגלתם לכך שבמידה ונקלעתם למצב רפואי או הזדקקות לחברת הביטוח נדרשתם לבצע הליכים בירוקרטים סבוכים, כיום בזכות הכרטיס המגנטי של פספורטכארד הכול קל – ופשוט הרבה יותר.