חיפוש

מורים – איך לקבל מקסימום החזרי מס בסוף השנה

שנת הלימודים הסתיימה אבל סוף השנה האמיתי מגיע רק בדצמבר, ולכם כמורים יש הזדמנות לקבל החזרי מס במדינת ישראל בגובה של אלפי שקלים. כיצד תעשו זאת? מורים משתייכים לאוכלוסייה מיוחדת של עובדים בישראל, הזכאים לקבל הטבות מס ונקודות זכות במס ההכנסה. שווה לבדוק האם גם אתם כמורים עומדים בקריטריונים לקבל החזר של מס, עם סיומה הקלנדרי של השנה.

מהן נקודות זכות במס הכנסה ומי מקבל אותן?

המשמעות הכלכלית של נקודות זיכוי במס, עשויה להיות אלפים רבים של שקלים שאינכם אמורים לשלם למדינה, כלומר הנחה שאתם מקבלים מתוקף השתייכותכם לקטגוריה מסוימת באוכלוסייה כשכירים שמגיע להם החזר מס, כמו עובדי הוראה. כמותכם קיימים גם סוגים אחרים של עובדים, המקבלים נקודות זכות: רופאים, חיילים משוחררים, משפחות חד-הוריות, אנשים עם מוגבלויות ועוד.

בפועל מה שזה אומר, שגובה המס שאתם אמורים לשלם מדי חודש איננו מקסימלי, אלא מותאם לקריטריונים הספציפיים של פלג האוכלוסייה שלכם. לעיתים מורה עשוי להשתייך לכמה קבוצות בו זמנית, למשל מורה שילדה במהלך שנת המס, תקבל נקודות זכות גם בשל חופשת הלידה וגם מעצם העובדה שהיא עובדת הוראה.

גובה נקודת זיכוי עבור עובד שאמורה לקבלה, מכל סיבה שהיא, נעה סביב 200 שקלים בממוצע מדי חודש. המשמעות של אי-מתן הנחה ותשלום מס הכנסה בגובה מקסימלי, היא טעות של אלפי שקלים בשנה ומכאן שמורים מסוימים ייתכן ויהיו זכאים לקבל החזרי מס בסכומים גדולים בסופה של השנה.

מוריפ

כיצד מקבלים בפועל החזרי מס ומה גובה התשלום?

כמו חלק גדול מן העובדים, ייתכן שגם אצלכם בתלוש המשכורת מתרחשות טעויות שאינכם מודעים אליהן. הכוונה היא לכך, שנקודות הזיכוי שהנכם זכאים להן – אינן ממומשות ואתם משלמים מס בסכום גבוה הרבה יותר ממה שאתם אמורים לשלם. כשכירים אתם יכולים לנסות ולתקן את הטעות במהלך שנת המס, וייתכן שיספיקו לטפל בבעיה עוד בטרם סיומה של השנה. אך גם בדיעבד יש מה לעשות: תוכלו להגיש בקשה לקבלת החזרי מס בסיום השנה, וייתכן שתגלו שאתם אמורים לקבל לא מעט כסף בחזרה. במידה ואכן כך, הכסף יועבר ישירות אל חשבון הבנק שלכם.

למידע נוסף על החזרי מס ניתן להיכנס לאתר הגנה.

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
לקנות זהב
כללי
איפה מומלץ לקנות זהב?

רכישה של זהב למטרות השקעה הפכה להיות שם דבר בשנים האחרונות. אנשים רבים גילו כי הזהב הינה השקעה מומלצת והדבר הביא לעלייה משמעותית בהתעניינות בנושא זה. בימים האחרונים קיבלנו מספר

בשר בצלייה
כללי
האם רכישת גריל גז זו השקעה משתלמת

אופי התזונה והדרך שבה מכינים את המזון, מהווים חלק חשוב בשגרת החיים של יחידים ומשפחות. אחד הדברים המכתיבים את אופי התזונה הוא, לרוב, הסביבה המיידית ואופי התזונה הכללי באזור. כך

איש מבוטח
ביטוחים
2 ביטוחים שחובה לעשות בטיול קרוואנים בחו"ל

טיול קרוואנים לחו"ל הוא טיול מהנה לכל המשפחה. החוויות, המקומות, היציאה מהקופסא, ואיך לא, השארת הדאגות מאחור. אולם, על מנת להשאיר באמת כל דאגה מאחור, כל טיסה מחייבת ביטוח נסיעות