חיפוש

איך עובדות עמלות בבנק?

בעידן המודרני בו אנו חיים, כמעט בלתי אפשר להתנהל מבחינה כלכלית מבלי להחזיר בחשבון בנק. הבנק מאפשר לנו להחזיק את כספנו במקום בטוח, מבלי להצטרך למצוא מקומות מחבוא בבית שיכילו שטרות של כסף מזומן (מי אמר מצבור של כסף מתחת למזרן?). הבנקים כמובן מודעים לתפקיד החיוני שהם ממלאים בחיינו, ולכן גובים מאיתנו עמלה על כל פעולה שאנו מבצעים בחשבון הבנק.

 

עמלות בבנק – כמה ולמה

כאמור, עמלה היא סכום כסף שאותו גובה מאיתנו הבנק על ביצוע פעולה כלשהי בחשבון שלנו. ישנן מספר רב של עמלות, כאשר כל פעולה בחשבון גוררת עמלה נפרדת (משיכת והפקדת מזומנים, קניית מט"ח, ניירות ערך, כרטיסי אשראי ועוד).

העמלות הן לרוב אינן חלק משמעותי מההוצאות שלנו, ומסתכמות לכל היותר בכמה עשרות שקלים לחודש. מרבית האנשים נוטים להתעלם מעניין גביית העמלות, בין אם בגלל הסכום היחסית נמוך שלהן ובין אם כי הם מניחים שזו פשוט גזירת גורל. עם זאת, הסכום נגבה דרך העמלות מצטבר, ועשוי להגיע לאלפי שקלים בשנה.

 

ומה בדבר מס הכנסה?

מס הכנסה אמנם אינו עמלה שנגבית דרך הבנק, אך גם כאן מדובר על תשלום חובה שאתם משלמים מדי חודש בחודשו. מס ההכנסה בישראל מוטל בצורה פרוגרסיבית – כלומר, ככל שהאדם ירוויח משכורת גבוהה יותר כתוצאה מעבודתו, כך הוא ישלם מס גבוה יותר על ההכנסה.

את שיעור המס הנמוך ביותר משלמים אלו שהכנסתם השנתית היא עד 75,960 ₪ (או 6,330 ₪ בחודש), כאשר שיעור המס במקרה זה הוא 10% מההכנסה. לעומתם, אלו שמשתכרים בדרגת ההכנסה הגבוהה ביותר (מעל 652,601 ₪ בשנה, או 54,301 ₪ בחודש), ישלמו על הנסתם 50% מס.

 

איך ניתן לחסוך במס ההכנסה שאתם משלמים, בצורה חוקית?

אמנם את תשלום העמלות בבנק יהיה יותר קשה להקטין, אך בכל הנוגע למס הכנסה – ישנן דרכים רבות בהן תוכלו להקטין את התשלום שאתם נדרשים לשלם, או לקבל החזר מס על תשלומים שכבר שילמתם בעבר.

תשלום המס מחושב בצורה שנתית, והחזרי מס מתקבלים כאשר במהלך השנה התרחשו שינויים כלשהם בחייו של העובד (שינוי כלכלי, משפחתי, בריאותי, תעסוקתי ועוד). ישנם מצבים רבים בהם תוכלו לקבל נקודת זכות במס הכנסה, שמשמעותם תשלום מופחת על המס (ובמקרים אחדים גם פטור מלא ממס). אם התרחש שינוי שכזה בחייכם, וכבר שילמתם מס הכנסה בשיעור רגיל לאורך כל השנה – תוכלו לקבל החזר על ההפרש.

הבדיקה לזכאותכם להחזרי מס היא קלה ומהירה, ותוכלו לבצע אותה דרך אתר האינטרנט https://www.hagana.co.il באתר תמצאו מחשבון זכאות, בו יש למלא מספר פרטים אישיים שלכם ופרטים על מהלך חייכם. הבדיקה אורכת מספר דקות, והיא ניתנת ללא עלות או התחייבות כלשהי – היא נועדה אך ורק לרווחתכם ולשימושכם האישי.

 

מס הכנסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
חיסכון משמעותי ראשית
כללי
ייעוץ משכנתא מוביל לחיסכון משמעותי

לקחת משכנתא זה תיק רציני עבור רוב האנשים והסיבה לכך היא לא רק ההתחייבות הכלכלית. כלומר, אומנם ההתחייבות הכלכלית מלחיצה רבים מאיתנו, אך מעבר לכך, יש כאן גם עניין של

משלמים מסים
מיסים
6 הדרכים לחסוך בתשלום המיסים

מכירים אדם שאוהב לשלם מיסים? אם כן, אל תמליצו לו על המאמר הזה. החוק מחייב אותנו לשלם מיסים שונים – זה לא דבר חדש. ישראלים רבים לא מודעים לכך, אך

שטרות של דולרים
מיסים
החזר מס עקב סיום תואר ראשון

בטוח שבעבר נתקלתם במושג החזר מס, ואם עדיין לא נתקלתם, ברוכים הבאים למאמר שיעשה לכם קצת סדר. החזר מס הוא מושג שלפניו מגוון אוכלוסיות זכאיות להחזרי תשלומים ממס הכנסה. בין