חיפוש

אילו מודלים להעסקה קיימים?

בעבר היה נהוג שעובדים שמועסקים בחברה מסוימת, מקבלים ממנה את כל השירותים הנדרשים מתוקף חוזה העבודה בין הצדדים (תשלומי שכר, חופשות, ימי מחלה, דמי הבראה ועוד). עם זאת, בשנים האחרונות אנו רואים מגמה לפיה יותר ויותר חברות זונחות את מודל ההעסקה המסורתי – ועוברות לשיטות העסקה אלטרנטיביות, דרכן הן יכולות לעסוק בליבת העבודה, ואילו את עיסוקי ה"שוליים" הן משאירות לחברה חיצונית.

 

העסקה ישירה

העסקה ישירה היא כאמור המודל הקלאסי והמוכר ביותר מבין דרכי ההעסקה – העובד מועסק אצל המעסיק, כאשר המעסיק הוא זה שאחראי לדאוג לרווחתו של העובד, לשמירה על כל זכויות העובד שלו, לתנאים סוציאליים, להוצאות משכורות ועוד.

זוהי אמנם הדרך הפופולריות ביותר להעסקה גם בימינו, אך במקרים רבים מודל העסקה זה מקשה על המעסיקים להקדיש את כל המשאבים לטובת ליבת העבודה ובעמידה בזמנים הנדרשים – שכן הם נדרשים לעסוק רבות בעובדים ובדאגה לרווחתם.

 

שירותי פיירול

מודל ההעסקה הנקרא פיירול עשוי לענות על החסרונות שיש למודל ההעסקה הישירה. בשירותי פיירול המעסיק אמנם מגייס את העובדים לחברה שלו בעצמו, אך מרגע זה ואילך כל נושא רווחתם וזכויותיהם של העובדים מועברים לטיפולה של חברה חיצונית.

החברה החיצונית בדרך כלל תהיה חברה שמתמחה בניהול פתרונות עסקיים, וכך תוכל להעניק לעובדי החברה ששכרה אותה את כל שירותי הנהלת החשבונות ומשאבי האנוש הדרושים להם, במקצועיות ובאמינות רבה.

שירותי פיירול מתאימים במיוחד לחברות קטנות, שגודלן לא מצדיק להחזיק מחלקה שלמה שעוסקת בהנהלת חשובות או משאבי אנוש. כך החברה תוכל לנהל את ענייניה בצורה יעילה וחכמה יותר, ואף לחסוך במשאבים.

 

פיירול בינלאומי

ישנן חברות ניהול פתרונות עסקיים, כמו חברת אדקו ישראל, שמציעות גם שירותי פיירול בינלאומי. מטרתו של שירות זה היא להעניק לחברות הישראליות שמעוניינות לערוך עסקים עם מדינות אחרות את האפשרות לעשות זאת, במינימום התעסקות ובירוקרטיה.

חברת אדקו היא חברה שמעניקה שירותי פיירול ב- 66 מדינות בכל רחבי העולם, ובעלת היכרות עמוקה עם דיני העבודה וחוקי המדינות שבהן היא פועלת. בצורה זו תוכלו להיות בטוחים שהעבודה שלכם עם עובדים שונים בחו"ל תהיה מקצועית ותכליתית, ואת כל העיסוקים בנושא זכויותיהם ורווחתם תוכלו להשאיר לחברת אדקו.

 

מיקור חץ

מיקור חוץ זוהי שיטת העסקה נוספת, שמרחיבה את השירותים שמעניקה שיטת הפיירול. בשיטת מיקור החוץ, האחריות על כל הליכי העבודה עוברים לידי חברה חיצונית – החל מגיוס והשמה של העובדים, דרך דאגה לרווחתם וזכויותיהם, ועד ניהול לוחות הזמנים וליווי הפרויקט כולו.

זוהי שיטת העסקה שמתאימה במיוחד לחברות ששיטת העבודה שלהן היא פרויקטים חד פעמיים, או שיש פרויקט מיוחד בחברה שדורש גיוס עובדים ייעודיים למענו. כך החברה תוכל להפנות את כל משאביה ומאמציה אל ליבת העבודה, מבלי לעסוק בנושאים ש"מסביב".

פיירול

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
כסף ובית
נדל"ן
דמי תיווך – גלו על מה אתם משלמים

בעוד אנו נעזרים במתווכים על מנת להגיע לעסקת חיינו, לעיתים צצות מחשבות בדבר יעילותם ונחיצותם של הן המתווך, והן דמי התיווך הגבוהים אותם אנו משלמים. אמנם מחשבה זו אין בה

מחזיק מפתחות אחרי קבלת המשכנתא
משכנתאות
מה קורה כשלווה המשכנתא נפטר?

הלוואת המשכנתא מתפרשת לרוב על פני תקופה ארוכת שנים ומטבע הדברים, אלמנטים רבים יכולים להשתנות בתקופה זו, אישיים – משפחתיים וכלכליים כאחד. כאשר לצערנו אחד מהלווים נפטר, הרי שמלבד צער

נוטריון בשוהם
עריכת דין
הבנת תפקידו של נוטריון בחתימות עדים

בכל הנוגע למסמכים והסכמים משפטיים, לחתימות עדים תפקיד מכריע בהבטחת האותנטיות והתקפות שלהן. עם זאת, במצבים מסוימים נדרשת נוכחות של נוטריון לאמת חתימות אלו. נוטריון הוא עובד ציבור הממונה על