חיפוש

החזרי מס כיום

האם אתם שכירים? אם כן, המשיכו לקרוא. ייתכן ובמסגרת עבודתכם נדרשתם לשלם מס הכנסה גבוה מן הנדרש וכתוצאה מכך אתם זכאים לקבל הטבות במס הכנסה, אשר בידן להתבטא לכדי החזרי מס. עם סיומה של שנת המס (המונח המקצועי לציון שנת עבודה), מומלץ לבדוק האם בידכם לשלם מס מופחת, ולקבל החזרים כספיים בעקבות מס גבוה מן הנדרש ששילמתם.

למה כל הטוב הזה מגיע לי?

חשוב להבין, אחוז גבוה מן השכירים במשק כלל לא מתעסקים בסוגיות הנוגעות למס הנדרש מהם לשלם. הסיבות לכך הן מגוונות, ונעות החל מחוסר ידע ועד לחוסר הרצון להיות במגע עם רשויות המס במדינה. עם זאת, האמיצים שבין השכירים אשר "יעזו" לעשות כן ייתכן ויגלו כי הינם זכאים לקבל החזרי מס. נשמע מבטיח? מיד נסביר איך מבררים האם גם לכם מגיע. על אף כי בדיקת הזכאות להטבה מלווה בהתעסקות בירוקרטית (אמנם במידה פחותה), היא ללא ספק שווה זאת, שכן ייתכן תגלו עצמכם כזכאים ליהנות מהחזרים בגובה אלפי שקלים ואף יותר מכך.

החזר מס

מי זכאי לקבל החזרי מס?

מנעד הזכאים הוא גדול ולמעשה מתרחב כל העת, להלן הסיבות הנפוצות ביותר:

  • מעבר בין מספר מקומות עבודה במהלך שנת המס. מצב שכזה, ועקב שינויים באופן חישוב המס, ייתכן ויזכה את העובד בזיכוי כתוצאה מן הפער שבין חודשי המס במהלך העסקתו.

 

  • במידה ואתם עוסקים בפעילות הנוגעת לשוק ההון וחוויתם הפסדים, ניתן לקזזם במקרים מסוימים מסך ההכנסה החייבת במס (במטרה להקטין את גובה המס בו אתם חייבים).

 

  • ילדים המאובחנים בבעיות רפואיות מסוימות וכן הסובלים מבעיות קשב וריכוז (ADD ודומיהם). במקרה שכזה, ועל מנת ליהנות מן ההטבה, יש לעבור ועדת השמה מיוחדת במשרד החינוך במהלכה הוסכם כי יש לשלב את הילד בחינוך מסגרתי המתאים למצבו הייחודי.

קיים מגוון רחב של סיטואציות המאפשרות לקבל את הטבת המס, ואלו דורשות ברור מעמיק יותר במסגרת הגשת הבקשה אל משרדי רשות המיסים.

מתי אקבל את ההחזר?

שאלת השאלות! לאחר הגשת טופס הבקשה לקבל החזרי מס, וצירוף כל המסמכים, האישורים והטפסים הנדרשים, תיבחן הבקשה על ידי הרשות המיסים. חשוב לא לשכוח לצרף את פרטי חשבון הבנק שלכם על ידי צירוף של צילום המחאה (צ'ק), או לחילופין אישור על ניהול חשבון הבנק מצד הסניף בו מצוי חשבונכם. משך אישור הבקשה אורך לרב מספר חודשים, במהלכם תיבחן בקשתכם, ולאחריה, באם תאושר, יועבר הכסף המיוחל לחשבונכם.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
משכנתאות
בדרך לדירה חדשה לוקחים הלוואת גישור

היו לכם דיונים רבים על כך שהגיע הזמן לקנות דירה חדשה? מחפשים את הנכס המושלם עבורכם? אם כך, ברור מדוע אתם לא רוצים לפספס דירה מסוימת אם כבר מצאתם אותה.

מיחזור משכנתא
משכנתאות
מה זה מיחזור משכנתאות ולמה זה כדאי

מיחזור משכנתא הוא תהליך מאוד חשוב שיכול לחסוך המון כסף, זמן ועצבים. כידוע לכולם קבלת משכנתא היא דבר מסובך שמלווה בהליך בירוקרטי ארוך ומייגע. לעיתים זהו תהליך שקשה לעבור לבד