חיפוש

התנהלות כלכלית נבונה – המדריך המלא

אין ספק שאחד מהדברים המשמעותיים ביותר בחיינו זו השאלה האם אנחנו מתנהלים כלכלית בצורה נכונה, שכן בסופו של דבר, הכסף מניע את העולם המודרני שבו אנחנו חיים. זקוקים לעזרה ולטיפים בנושא? על כך במאמר שהבאנו כאן לפניכם.

מה באמת המצב שלכם בבנק?

בבואנו לדבר על התנהלות כלכלית במשפחה, או על התנהלות כלכלית עסקית, אנחנו מגלים דבר מדהים: רוב האנשים לא באמת יודעים מה המצב הכלכלי שלהם. כלומר, אנשים שעובדים בתור שכירים, לדוגמא, יודעים לומר ״בערך״ כמה הם מרוויחים, אך הם לא באמת יודעים לומר את המספר המדויק. הם אפילו לא יודעים לומר כמה כסף מופרש להם בחודש לטובת הפנסיה ולעיתים הם גם לא יודעים כמה חסכונות יש להם. לכן הדבר הראשון שיוביל אותנו להתנהלות כלכלית נבונה יותר, זה לבדוק תחילה מה המצב הכלכלי שלנו. זה אומר לא רק לברר כמה אתם באמת מרוויחים בחודש, אלא גם כמה אתם מוציאים, ועל מה.

סטטיסטיקה

התשלומים הקבועים – מה הם כוללים?

עוד משהו מדהים שמגלים תמיד כאשר מדברים עם אנשים על ההתנהלות הכלכלית שלהם, זה שהם לא באמת יודעים על כמה עומדים התשלומים הקבועים. זה לא משנה אם מדובר על תשלומים כמו ארנונה, חשמל, מים או אפילו מינויים שונים כמו מנוי לעיתון או לטלוויזיה, כי מה שמפתיע זה שאנשים לא יודעים לומר כמה הם משלמים. שווה לעצור ולבדוק את הנתונים הללו לעומק, כי בהחלט יכול להיות שמדובר על הוצאות לא קטנות בכלל. יתרה מכך, אם תבדקו את הפרטים האלה לעומק, אולי תגלו שעל חלק מהמינויים הקבועים שלכם אתם בכלל יכולים לוותר, שכן בפועל אתם לא באמת עושים בהם שימוש. בנוסף, כדי לזכור שאתם גם יכולים להזמין שירות של אימון כלכלי אישי או אימון אישי לעסקים קטנים שיכלול גם את ההתייחסות לצד הכלכלי של העסק. יש בכך טעם שכן בסופו של דבר זה מה שיכול לעזור לכם לעשות את השינוי.

הגיע הזמן להתחיל לחסוך

הטיפ האחרון שנשמח לתת לכם לגבי התנהלות כלכלית נכונה יותר, הוא להתחיל לחסוך. אומנם זה נכון שיהיה עליכם להתרגל לחיות עם פחות כסף נזיל, אך מצד שני, חסכונות זה עניין משמעותי ביותר שיוכל למנוע מכם הרבה מצבים כלכליים לא נוחים בעתיד. זה לא משנה אם אתם עושים חיסכון לטיול הבא שלכם בחו״ל או שאתם עושים חיסכון לכל צרה שלא תבוא. מה שבטוח זה שבמקום שיהיה עליכם לפנות אל חשבון הבנק שלכם ולרוקן אותו כי קרה משהו לא צפוי, תוכלו פשוט להשתמש בכספי החיסכון. בנוסף, בצורה כזאת הכסף גם יבצור ריבית ולכן זה כדאי. חשוב להבין שכמו הרבה דברים אחרים בחיים, גם כאשר מדברים על שינוי בהתנהלות הכלכלית שלכם מדברים על תהליך ולכן זה גם יכול לקחת לא מעט זמן.

לדרכים נוספות: http://atidcollege.co.il.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
מסמכים לקניית בית
משכנתאות
משכנתא לדירה שנייה 

במשך שנים רבות, משקיעים שצברו סכומי כסף נכבדים בצורות שונות הן באמצעות קרנות השתלמות או פנסיה והן בהשקעות אחרות שהניבו עבורם רווחים, הפנו את הסכומים שצברו להשקעות בנדל"ן. אבל אחת