חיפוש

החזרי מס – באילו סיטואציות יימצא עצמו אדם זכאי?

ייתכן ותמצאו זאת משעשע, אך אנשים רבים "יעדיפו" להפסיד כסף מאשר לנסות ולברר את זכאותם להחזרי מס ברשות המיסים, זאת לרב מפאת חוסר הרצון להתעסק עם גוף בירוקרטי "מאיים" זה. חשוב לנו להדגיש כי פנייה בנושא לרשות המיסים אינה נחשבת כ-"פתיחת תיק" אשר יכולה לחייבכם בהגשת דוחות שנתיים. מדובר על הליך חד פעמי אשר כל עניינו הוא דיון בבקשת הזכאות אשר הגשתם.

החזרי מס סיטואציות

זכאות להחזרי מס

אם כן, באילו סיטואציות ייתכן וימצא עצמו אדם זכאי לקבל החזרי מס (לעיתים בגובה של אלפי שקלים), להלן רשימה חלקית:

  • הכנסה ממקורות שונים:

    לדוגמא, קבלת משכורת מצד המעביד לצד קבלת פיצויי מקופת הגמל או חברת הביטוח. במקרים שכאלה, ייתכן ויתברר בסופה של שנת המס כי במהלך אותה שנה שילם העובד סכום גובה מן הנדרש, ועל כן יימצא עצמו זכאי לקבל החזרי מס.

 

  • עבודה ביותר ממקום עבודה אחד במהלך אותה שנת מס:

    זו נחשבת לאחת מן הסיבות הנפוצות ביותר בגינן יימצא עצמו אדם זכאי לקבל החזרים, שכן ייתכן והעובד חויב במס גדול יותר מן הנדרש.

 

  • עבודה במהלך תקופת הפנסיה (גם אם במשכורת חלקית):

    אכן ייתכן וסיטואציה שכזו תלווה בהחזרי מס משמעותיים.

 

  • במצב בו עבד האדם באותה עבודה במהלכה של כל השנה, הסיכוי לקבל החזר מס הוא נמוך. עם זאת, הסיכוי עולה משמעותית באם עבד באופן שאינו רציף, כלומר על פי האמרו באתר הגנה, רק במהלך חלק משנת המס האמורה.

זוהי רשימה חלקית בלבד. יש לזכור כי על מנת לברר את מידת זכאותכם באופן מלא יש להגיש בקשה מסודרת, מלאה וכזו הכוללת את מלוא הטפסים לצד האישורים הנדרשים לרשות המיסים. ניתן לעשות כן באחת משתי דרכים, האחת הינה הגשה עצמאית ואילו השנייה היא באמצעות מומחה מס הבקיא בנושא.

על פי חוק המס, בדיקת הזכאות ברשות המיסים אורכת כמספר חודשים, אשר לאחריהם, ובאם תתקבל בקשתכם, יועבר הכסף המיוחל לחשבונכם. נתון מעודד במידה הוא העובדה כי ניתן להגיש את הבקשה עד לשש שנים לאחור. מאחר והליך הבדיקה הוא מורכב ודורש זמן, המלצת כותב המאמר הוא לנסות ולהקדים את הגשת הבקשה ככל הניתן.

אל אף מה שיכול להצטייר, אופן הגשת הבקשה אינו מורכב, אל אף כי מדובר בגוף בירוקרטי אשר רבים חוששים מן ההתעסקות עמו. למעשה, ניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי ללא כל חשש. באם תבחרו שלא לעשות כן, ניתן לשכור את שירותיה של חברה מומחית לנושא אשר בידה מצויים כלים מקצועיים לבחינת זכאותכם.

בין אם תבחרו להגיש את בקשת בחינת הזכאות באופן עצמאי, ובין אם לאו, העיקר לא לשבת על המדוכה. מיליארדי שקלים שוכבים להם בדמות של החזרי מס, אך רבים כלל לא מודעים לכך. אין צורך לחשוש לברר את מה שמגיע לכם על פי חוק.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
מפתחות
משכנתאות
כדאי לקחת שפיצר או קרן שווה?

החלטתם שאתם לא מוכנים יותר לגור בדירות שכורות? רוצים להתקדם ולקנות למשפחה דירה? אם כך, טבעי שתרצו גם לקבל עזרה מהבנק, שכן שוק הנדל"ן בישראל כוללים מחירים שמאוד קשה לעמוד

חשבון מס
טיפים פיננסים
3 טיפים לבחירת יועץ מס להחזרי מס

ההתנהלות מול רשות המיסים יכולה להיות לפעמים מייגעת ומתישה. היא מלאה בבירוקרטיה, תשומת לב לפרטים הקטנים, ולפעמים גם משך זמן לא מבוטל. כדי להימנע מהתעסקות ישירה עם כל הדברים הללו,