חיפוש

למה חשוב לבצע השוואות בין קופות הגמל השונות

קופת גמל היא כלי פיננסי שיכול להניב לכם רווח לא קטן. כדי להפיק ממנו את הרווח המקסימלי חשוב לבצע השוואת בין קופות גמל לבין שבוחרים אחת מהן. 

 

קופת גמל להשקעה

עוד לפני שנדבר על קופת גמל להשקעה השוואה, חשוב להבין למה קופת גמל היא אחד הכלים הפיננסיים הכי חשובים שיש. כל השקעה בבורסה מחייבת אתכם בתשלום מס רווחי הון בשיעור של 25%. לא משנה מתי תוציאו את הכסף או מה היה אחוז ההשקעה הראשוני שלכם, רבע מהרווחים לא הולכים להישאר אצלכם.

כל זה לא נכון כאשר אנחנו מדברים על קופת גמל. פתיחה של הקופה לאחר תקופת זמן מסוימת מאפשרת לכם לקבל פטור ממלא ממס עליה, כך שגם אם הרווחים שלכם היו פחותים יותר מאשר השקעה קלאסית בשוק ההון, שיעור המס בדרך כלל יסגור את הפער הזה. לפני שאתם סוגרים קופת גמל מסוימת, מומלץ לבצע השוואה בין הקופות השונות.

גובה דמי הניהול

הנתון הראשון שצריך לבדוק הוא דמי הניהול. את הקופה עצמה אתם מנהלים דרך חברה פיננסית, והרווח של החברה נגזר בדרך כלל מהרווחים שלכם, כאשר מדובר על אחוזים בודדים בלבד. עם זאת, לאחוזים הללו יכולה להיות משמעות רבת ערך כאשר בוחנים אותם לטווח הארוך ולכן כל הורדה בגובה דמי הניהול יכולה להפוך את הרווח שלכם מהקופה לגדול יותר.

 

אפיקי ההשקעה

הרווחים שלכם בקופת הגמל יקבעו ביחס לאפיקי ההשקעה שבה הקופה נמצאת. אפיקי השקעה בעלי רמת סיכון גבוהה יותר יכולים להוביל אתכם לרווחים גדולים יותר, ולהפך, סיכון נמוך יותר יוביל לתשואה קטנה יותר גם במקרה של רווח.

השיקול על איזה רמת סיכון ללכת נתון בידיים שלכם והוא בדרך בדרך כלל תלוי בשאלה תוך כמה זמן אתם צריכים את הכסף. גם כאן כדי להשוות בין אפיקי ההשקעה השונים שאותם קופות הגמל מציעות לכם כדי לבחור את הקופה שבה יש אפיק השקעה שתואם לרצון שלכם.

אפיקי ההשקעה

השוואה ביחס לטווח הרחוק

הדבר האחרון שחשוב לנו להסביר לכם הוא איך לבצע את ההשוואה. כמו כל מכשיר פיננסי אחר, גם קופת גמל היא לא משהו שאתם הולכים לפתוח בתקופה הקרובה. לאור זאת, את ההשוואה בין הקופות עליכם לבצע ביחס לטווח הארוך. ברשת תוכלו למצוא מחשבונים שונים שיעזרו לכם לראות כמה בדיוק יהיה הרווח שלכם מכל קופה, בהתאם לסכום ההפקדה וזמן הפדיון של הקופה.

 

לסיכום

קופת גמל להשקעה היא אחד המכשירים הפיננסים המשתלמים ביותר. בתנאים מסוימים, פתיחת קופת הגמל לא תחייב אתכם בתשלום מס, דבר שלא קיים באף אחד מאפיקי ההשקעה אחרים. כדי למקסם את הרווח שלכם מקופת הגמל מומלץ לבצע השוואה בין הקופות השונות. ההשוואה צריכה להתמקד בגובה דמי הניהול שאתם משלמים על הקופה ובאפיקי ההשקעה שבהם הקופה מושקעת.

למה חשוב לבצע השוואות בין קופות הגמל השונות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
החזר מס ראשית
כללי
החזרי מס כיום

האם אתם שכירים? אם כן, המשיכו לקרוא. ייתכן ובמסגרת עבודתכם נדרשתם לשלם מס הכנסה גבוה מן הנדרש וכתוצאה מכך אתם זכאים לקבל הטבות במס הכנסה, אשר בידן להתבטא לכדי החזרי

עמלות
כללי
איך עובדות עמלות בבנק?

בעידן המודרני בו אנו חיים, כמעט בלתי אפשר להתנהל מבחינה כלכלית מבלי להחזיר בחשבון בנק. הבנק מאפשר לנו להחזיק את כספנו במקום בטוח, מבלי להצטרך למצוא מקומות מחבוא בבית שיכילו

החזרי מס בעידן המודרני

ניתן לתעד את ראשיתו של גביית המס לתקופת מסעות הצלב, בה הכסף יועד למימון מסעות אלה. מאז ועד היום (וניתן להניח כי הדבר לא עתיד להשתנות בעתיד הקרוב), הורגלנו כי