חיפוש

הלבנת כספים, כסף שחור והלבנת הון: טעויות קריטיות שכדאי שלא לעשות

הלבנת כספים, כסף שחור ועולם הלבנת ההון- כל אלה הם דברים שגורמים לאדם לשבת לא בנוח בכיסא. אנו רגילים לשמוע סיפורים שכאלה בעיקר בחדשות ובאתרים שונים באינטרנט- ואכן אנו ממליצים שיישאר כך. מדובר בטעויות קריטיות שלא כדאי לעשות, טעויות שיכולות להיות להן השפעה ארוכת טווח ולאו דווקא בטווח המיידי- יכול לפגוע במשפחה העתידית ועוד. בעמוד הקרוב נתמקד ונרחיב מעט על כל מקרה בפני עצמו. בהנחה ואתם מעוניינים לקבל מידע נוסף בנושא בהתבסס על משרד עורכי דין מהמובילים בארץ- למעבר לאתר לחצו כאן.

איש מסתכל בשעון

מהם המקרים המדוברים הללו?

אם כן, סביר שכולנו שמענו לא אחת את השמות הלבנת כספים, כסף שחור והלבנת הון, אך מעטים מאיתנו יודעים למעשה במה מדובר בפועל. על מנת לסבר לכם את האוזן, ולהמחיש לכם עד כמה מדובר בטעויות קריטיות שכדאי שלא לעשות, נרחיב מעט על כל מקרה.

הלבנת כספים (שווה ערך להלבנת הון) הלבנת הון נחשבת לכל פעולה שמתקשרת לרכוש כלשהו שמקשור לעולם הפשע. מדובר בעבירות חמורות כמו סחר בסמים, הימורים לא חוקיים, שוחד, סחר בנשק, סחיטה, בחר בבני אדם- וכל רעיון יצירתי אחר שעולה לכם לראש. פעולת הלבנת ההון מתבצעת על מנת להסתיר את מקורו האמיתי של הרכוש (כל אחת מהדוגמאות שנתנו כאן) וכמובן להסתיר את זהותו האמיתית של בעלי ההון המדובר. פעולות שכאלו מקושרות בדרך כלל לאנשי העולם התחתון, שפועלים ומבצעים עבירות חמורות (לדוגמא- הימורים בלתי חוקיים), ומסווים את הרווחים שלהם בצורה כזו שלא יצליחו לקשר שמדובר במעשים לא חוקיים.

כסף שחור (שווה ערך להון שחור) כסף שחור, הוא סך הכספים שמוסתרים מן הרשויות השונות. הכספים מוסתרים מסיבה אחת פשוטה- מדובר בכספים שנצברו בדרכים לא חוקיות, לעיתים מסחר בסמים, סחר בנשק, סחר בבני אדם, הימורים בלתי חוקיים, סחיטות ועוד. על מנת שהמשטרה וגורמי מדינה אחרים לא יחשדו בכמויות הכספים הגדולות (וכך יבצעו קישור למעשים בלתי חוקיים)- אותם פושעים מסתירים ולא מדווחים על הכספים הללו. כאשר אדם צובר הון שחור, הוא בדרך כלל פועל באחת משתי האפשרויות הבאות: בזבוז הכספים הללו בחו"ל, כך שלמדינה יהיה קשה לקשר את הוצאות הכסף לאותו אדם. אופציה שנייה, מחזירה אותנו כמה שורות למעלה ונקראת הלבנת הון- ניסיון להפוך את הכסף השחור לכסף "כשר" על פי חוק.

כאשר המדינה מגישה כתב אישום בגין הלבנת כספים או הון שחור, מדובר בכתבי אישום חמורים שעשויים לעלות לאדם בהרבה מאוד כספים וגם בשנות מאסר בפועל. האפקט של הענישה ישפיע גם על הדורות הבאים של הנאשם (במידה והם קיימים), וישנם מקרים בהם משפחות שלמות התמוטטו בהיבט הכלכלי ובכך שנגזר עליהם לחיות עם "אות קין".

החזרי מס במדינת ישראל – מה חשוב לדעת 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
בית מלגו
ביטוחים
מי אחראי לרכישת ביטוח בניין משותף

מזל טוב! רכשתם דירה בבניין חלומותיכם! אך כעת, יש דבר מה חשוב ביותר שעליכם לדעת. כל בניין משותף יש לקחת עבורו פוליסת ביטוח ייחודית. בניגוד לביטוחים האישיים שמבטחים את הרכוש

מחשבון וטופס החזר מס
מיסים
כיצד אפשר לקבל החזר מס בגין ילדים?

ילדים זה בהחלט שמחה, אך עם גידול הילדים מגיעים הוצאות כבדות ומשמעותיות לאורך השנים. זו אחת הסיבות שהמדינה באמצעות רשות המיסים מציעה הטבות להורי הילדים. הטבות אלה יכולות להתבטא בהקלות

השקעה נכונה
השקעות
למי יכול להתאים להחזיק נכס מניב

למי יכול להתאים להחזיק נכס מניב? זוהי אחת מהשאלות השכיחות ביותר שכל משקיע שואל את עצמו בתחילת הדרך. למראית עין נדמה כי נכסים מניבים למכירה יכולים להתאים לכל אחד, אך