חיפוש

יתרונות של פינוי בינוי בישראל

שמעתם פעם את המשג "פינוי בינוי" ולא הבנתם  מה הכוונה? בואו נסביר לכם.

פינוי בינוי זה הליך בנייה שכולל הריסה של מבנים ישנים ובנייה מחדש באותו השטח.

השם שלו מסגיר את השלבים בו – מפנים מבנים לטובת בנייה חדשה.

אולי שמעתם על זה שמועות שליליות – זה הליך ארוך, זה פגיעה בזכות הדיירים ועוד.

האמת היא שזה תהליך ארוך אבל זה למעשה החיסרון היחיד – אין שום פגיעה בשום צד של ההליך כיוון שהכל נעשה באישור.

מה הכוונה? לא ניתן לבצע פינוי בינוי אם יש דייר אחד בבניין הידן שלא מסכים להליך – אפילו רק דייר אחד! אבל זה לא היתרון היחיד של פינוי בינוי.

סקרנים לשמוע יותר? המשכיו לקרוא.

 

יתרון לדיירים

  1. דיירים שרוצים להמשיך לגור מקבלים דירה גדולה יותר, חדשה יותר ויפה יותר. כמו כן, הדירה שווה הרבה יותר, רוב הפעמים פי 2. מחפשים מידע נוסף? לפרטים על פינוי בינוי בירושלים.
  2. פיתוח של אזור המגורים שמוביל לאיכות חיים גבוהה יותר. פינוי בינוי בדרך כלל נעשה באזורים ישנים שבנו בשביל עולים וכדומה.
  3. מי שמעדיף פיצוי כספי על פני דירה יכול לקבל זאת.
  4. נהנים מהטבות מס.

 

יתרון ליזם

  1. לא משלם כסף על השטח.
  2. על כל דירה הוא יכול לבנות עוד שתיים ולמכור אותם לאנשים בשוק החופשי – רווח גדול.
  3. הקלות ופטורים במס.

 

יתרון לרוכשים

מדובר בעסקת נדל"ן ברמה הכי גבוהה שיש עבור משקיעים – לקנות דירה ולהכפיל את השווי שלה תוך מספר שנים בודדות בלי להשקיע בה הון עצמי לשם שיפוץ. חשוב להדגיש שיש לשים לב באיזה שלב של ההליך הבניין הספציפי נמצא כי מדובר בהליך ארוך ויכול להיות שראיתם פרסום על פינוי בינוי אבל למעשה ההליך רק התחיל ואתם תחכו עוד שנים רבות עד שתניבו פירות כלכלייך מהעסקה.

 

יתרון חברתי – שוויון

לפעמים אנחנו נוטים לטעות במונח גזענות ומבלי משים לדגול בגזענות של ציפיות נמוכות. זה לא גזעני להגיד שיש שכונות ותיקות בארץ בהם מתגוררת אוכלוסייה במעמד סוציו – אקונומי נמוך ובהתאם לכך הבנייה מוזנחת, הגנים ישנים והאווירה הכללית אינה מכבדת חיי אדם. זה לא מעיד על כך שאנחנו עליונים יותר – להיפך זה מעיד על כך שאנו חושבים שהם שווים ושצריך להעניק להם יותר. פינוי בינוי עוזר  לשוויון חברתי. בנוסף, שכונה שהופכת מטופחת יותר מושכת אליה יותר תיירים וניתן להתחיל לפתח בה תיירות ולהגדיל את ההכנסות של התושבים וכך לשנות את מעמדם הכלכלי.

 

סיכום

פינוי בינוי הוא הליך מקובל בחוק במדינת ישראל והוא מתחשב בכל הצדדים בהליך. להליך יש יתרונות רבים לכל הצדדים – ליזם, לדיירים ולמשקיעים. כמו כן, פני השכונות משתפרים לטובה בזכות פינוי בינוי וזה משפיע על כולנו.

 

חידוש מבנה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
כסף ובית
נדל"ן
דמי תיווך – גלו על מה אתם משלמים

בעוד אנו נעזרים במתווכים על מנת להגיע לעסקת חיינו, לעיתים צצות מחשבות בדבר יעילותם ונחיצותם של הן המתווך, והן דמי התיווך הגבוהים אותם אנו משלמים. אמנם מחשבה זו אין בה

לקנות זהב
כללי
איפה מומלץ לקנות זהב?

רכישה של זהב למטרות השקעה הפכה להיות שם דבר בשנים האחרונות. אנשים רבים גילו כי הזהב הינה השקעה מומלצת והדבר הביא לעלייה משמעותית בהתעניינות בנושא זה. בימים האחרונים קיבלנו מספר

 3 סוגי ביטוחים קריטיים לבעלי נכסים
ביטוחים
 3 סוגי ביטוחים קריטיים לבעלי נכסים

בתור בעלי נכס, אתם רוצים להגן עליו כמה שיותר. אתם דואגים לתחזוקה שוטפת, לסביבה נאותה ולמה שרק אפשר. הבעיה היא שפעמים רבות אין לנו שליטה על דברים המתרחשים וכך, לא