חיפוש

האם רק רואה חשבון יכול להוציא תלושי שכר?

תלוש השכר כולל בתוכו נתונים רבים אודות השכר החודשי של העובד, ביניהם הפרשות וניכויים לטובת רשויות המס (מס הכנסה, ביטוח לאומי), הפרשות לקופות גמל וקרנות השתלמות, יתרה של ימי חופש וימי מחלה ועוד. על ידי הנפקה של תלוש, העובד יכול לוודא שהוא נשכר כראוי ושלא נפלה טעות.

עובדים שכירים מקבלים מדי חודש תלוש שכר בעבור החודש הקודם בו עבדו, אשר מונפק מטעם החברה הממונה ששוכרת אותו, כלומר הם לא צריכים להיות מעורבים כלל בתהליך ההנפקה.

לעומת העובד השכיר, עוסק עצמאי צריך לפנות לגורם חיצוני בעל ידע בנושא שינפיק עבורו תלושי שכר.

בעבר, הרוב המוחלט היה פונה לרואה חשבון, הלא הוא הגורם המקצועי, שינפיק עבורם את תלוש השכר.

גם בימים אלו, רואה חשבון מהווה אופציה לא רעה להוצאת תלושי שכר, אבל האם זו האופציה היחידה? בהחלט לא.

 

לא רק רואה חשבון- מה הן הדרכים הנוספות להוצאת תלוש?

צמד המילים "רואה חשבון" מיד מעורר בנו קונוטציה להנהלת חשבונות. הוא נחשב לגורם מהימן, משכיל ומלומד, מישהו שבקיא בתורת המיסים והחישובים, ולכן האינסטינקט הראשוני שלנו הוא לפנות אליו ולהיעזר בו כשמדובר בהוצאה של תלושי שכר. אף על פי כן, כיום ישנה דרך נוחה ומהירה יותר להוצאת תלושי שכר, והיא היעזרות בחברות נותנות שירות שמאפשרות לעצמאיים להתנהל כמו שכירים לחלוטין מול רשויות המס. החברות הללו, כמו למשל איזי תלוש, לוקחות על עצמן את כל ההליכים הבירוקרטיים הנדרשים במסגרת התהליך, הן אלו שפותחות את התיקים הרלוונטיים מול רשויות המס, מסייעות בהגשה של דו"חות שנתיים וכן מוציאות חשבוניות ללקוח עבור כל עסקה. בסוף החודש, אותן חברות ממירות את החשבוניות שהוצאו עבור העובד, לתלוש שכר שנמסר לו בסוף החודש.

 

בפירוט מקסימלי- מה כולל בתוכו תלוש שכר?

תלושי שכר מאגדים בתוכם את כלל מרכיבי המשכורת שמשולמת לעובד. החלק הראשון כולל את פרטיהם האישיים של העובד (שם, מצב משפחתי, כתובת וכו') ושל המעביד. בנוסף, בחלק הזה ישנן הגדרות של המשרה הנוכחית, עליהן מתבססים כדי לחשב את המשכורת (האם המשכורת היא גלובלית, מחושבת על פי שעות וכו'). החלק השני של התלוש מורכב מפירוט מקיף של מרכיבי השכר והאופן בו הוא חושב וגם מהתוספות שניתנו לשכר המקורי כמו דמי הבראה, נסיעות וכו'. נוסף לכל אלו, בחלק זה יצוינו ניכויי החובה הנדרשים בחוק (מס הכנסה וכו') וניכויים אישיים (ביטוח מנהלים, ועד עובדים ועוד). החישוב הכולל של כלל הנתונים הללו, מהווה בסיס לגובה השכר הסופי שמשולם לעובד. החלק השלישי והאחרון מכיל מידע על הסכומים המצטברים של מרכיבי השכר מתחילת השנה, שמסייע לטובת חישוב שנתי של כלל הניכויים וההפרשות וכן לחישוב מספר ימי חופשה וימי מחלה שנצברים.

 

מסמך

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
מטבעות
טיפים פיננסים
כמה מרוויח יועץ משכנתאות פרטי?

יועץ משכנתאות מסייע לאנשים ועסקים למצוא את הלוואת המשכנתא הטובה ביותר לרכישה או מימון מחדש של נכסי נדל"ן. התפקידים העיקריים שלו כוללים סיוע ללקוחות להשלים בקשת משכנתא והערכת המידע הפיננסי

חוֹק
עריכת דין
צריכים גישור? ככה תעשו את זה נכון

אף אחד מאתנו לא שמע על הליך הגישור המשפטי במהלך 12 שנות לימודיו בבתי הספר היסודיים והתיכון. שכן, מדובר בהליך שלומדים אודותיו במהלך החיים. מדריך זה עולה לרשת, כדי להעלות

בית ראשית
נדל"ן
באיזו מדינה בארה"ב מומלץ להשקיע בנדל"ן

כמה כבר חודשים טובים שאתם חושבים על השקעת נדל"ן בארצות הברית? קיבלתם ירושה מההורים והחלטתם שזו תהיה הדרך הכי טובה לנצל אותה? אם כך, כדאי שתדעו שמדובר על בחירה נפלאה.