חיפוש

קניית זהב בישראל – איך עושים זאת שלב אחר שלב

מאז ומעולם זהב היה נכס בעל ערך עבור בני האדם. הערך של הזהב משתנה בין תקופה לתקופה, בהתאם לביקוש ולמצב של השווקים השונים בעולם. אם אין לכם זהב ואתם מעוניינים לרכוש מטבעות, מטילי זהב או אפילו להשקיע בזהב דרך הבורסה – המאמר הזה הוא בשבילכם. כך קונים זהב בישראל, שלב אחר שלב.

 

קניית זהב

קניית זהב שונה מקנייה של מוצר כזה או אחר בחנות. לזהב יש ערך כספי משתנה, שיכול לעלות ולרדת בהתאם להשפעות שונות הקשורות לשווקים בעולם ולמצב שלהם. בעידן בו אנו חיים אנשים רבים רוכשים נכסים בעלי ערך משתנה, החל מניירות ערך, דרך נדל"ן וסחורות.זהב הוא אחד מהנכסים הללו, שהחזקה בו יכולה להניב ערך כספי משמעותי. קניית זהב מהחברה הישראלית למדליות ולמטבעות היא דוגמא לאפשרות הקיימת למי שרוצה לקנות זהב.

קניית זהב מהחברה הישראלית

דרכים שונות לקניית זהב

בניגוד למוצרים פשוטים שאנו רוכשים מדי יום, כמו מוצרי ביגוד, מזון או טואלטיקה, מי שרוצה לרכוש זהב יכול לעשות זאת בשתי דרכים עיקריות. הדרך הראשונה כאמור היא רכישה של זהב בצורה פיזית. זהב יכול לבוא לידי ביטוי במספר צורות, כמו אונקיה או מטבע העשוי מזהב. דרך נוספת היא לרכוש נייר ערך שמהותו היא השקעה בזהב.

 

סחר בזהב

אולי הדרך המומלצת ביותר לרכישת זהב, היא החזקה פיזית שלו. אונקיית זהב למשל, היא צורה בה ניתן לרכוש את הזהב. מי שרוכש אונקיית זהב אחת, רוכש למעשה 31.1 גרם של זהב טהור. ערך אונקיית זהב עשוי להשתנות, כך שבסבירות מסוימת יכול להיות שאדם רכש אונקיית זהב במחיר מסוים, ובחלוף הזמן המחיר בו הוא יוכל למכור אותה יעלה.

 

להשקיע בזהב – כיצד זה אפשרי?

דרך נוספת, למי שאינו מעוניין להחזיק זהב אצלו בבית או לאחסן אותו במקום שמור, היא להשקיע בזהב. מכיוון שבשוק ההון הבינו אנשים רבים את הערך שיש לזהב, הוצעו ניירות ערך, כמו תעודות סל שצמודות למחיר של הזהב. ניתן גם לרכוש מניות של חברות המשקיעות בזהב, ובכך להנות מהעליות של שוק הזהב.

להשקיע בזהב

אצל מי קונים את הזהב?

אם אתם מעוניינים לרכוש זהב פיזי, ובכך לחסוך מעצמכם את דמי הניהול ועמלות התיווך השונות של שוק ההון, אתם יכולים לעשות זאת אצל חברות מנוסות המוכרות זהב וצברו מוניטין בתחום. במידה ואתם רוצים להשקיע בזהב דרך שוק ההון, תוכלו לעשות זאת דרך הבנקים או בתי ההשקעות.

 

עשו זאת בעצמכם

רכישת זהב עשויה להישמע כמו משהו מסובך או מפחיד. האדם הפשוט לא מבין בהכרח בזהב יותר מדי, והפחד מזיופים או הונאות תמיד קיים. למרות זאת, השקעה לפני תהליך הרכישה, בהבנת הדרכים שבהן ניתן לרכוש זהב ובחיפוש אחר מקומות מנוסים שמוכרים זהב, תעלים את הפחדים הללו ותאפשר החזקה בנכס הנכסף.

קניית זהב בישראל

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
עמלות
כללי
איך עובדות עמלות בבנק?

בעידן המודרני בו אנו חיים, כמעט בלתי אפשר להתנהל מבחינה כלכלית מבלי להחזיר בחשבון בנק. הבנק מאפשר לנו להחזיק את כספנו במקום בטוח, מבלי להצטרך למצוא מקומות מחבוא בבית שיכילו

נתונים כלכלים
כספים
איך תורמת תעשיית הבשר לכלכלה בישראל

הכלכלה הישראלית היא אחת מהיציבות והחזקות ביותר בעולם. ניתן לראות זאת בעיקר בעתות משבר, בהן משרד האוצר ערוך לכל תרחיש ונכון לסייע לכל אוכלוסיית המדינה במובן הכלכלי. אך מה הפך

קציצות
כספים
מה עדיף כלכלית: גריל גז או גריל פחמים?

הכנה של בשרים על האש היא חוויה יוצאת דופן, ארוחה מיוחדת אשר מרכזת יחד חברים ובני משפחה. בין אם אתם אוהבים להכין על הגריל שלכם נתחי בשר, או שאתם מעדיפים

חשבון מס
טיפים פיננסים
3 טיפים לבחירת יועץ מס להחזרי מס

ההתנהלות מול רשות המיסים יכולה להיות לפעמים מייגעת ומתישה. היא מלאה בבירוקרטיה, תשומת לב לפרטים הקטנים, ולפעמים גם משך זמן לא מבוטל. כדי להימנע מהתעסקות ישירה עם כל הדברים הללו,