חיפוש

רשלנות רפואית בגין אי השארת יולדת להשגחה בבית החולים

לידה הינה מצב רגיש, המחייב השארת היולדת ביחד עם התינוק שרק נולד במשך מספר ימים להשגחה בבית החולים. משך הזמן הנדרש משתנה בהתאם למצבה הרפואי של היולדת, ועומד על מינימום של יומיים עד שלושה. במצב שבו יולדת זקוקה להשגחה בבית חולים אולם היא משוחררת, ישנה עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית.

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית תחשב לרשלנות כאשר הצוות הרפואי נתן טיפול רפואי שלא כצורך, נתן טיפול רפואי באופן שאינו מקצועי ואינו תקין, לא נתן מענה רפואי נדרש, נתן אבחנה שגויה, לא שם לב לתסמינים רפואיים הנדרשים לטיפול ועוד. בכל מצב של רשלנות רפואית ישנה סכנה לפגיעה ארוכת טווח ואף סכנה לחיי אדם.

 

מה עושים במצב של רשלנות רפואית?

בכל מצב של רשלנות רפואית מומלץ לתבוע בגין רשלנות רפואית. תביעת רשלנות רפואי תסייע למנוע מצבים דומים בעתיד וכן תפצה את הנפגעים מהרשלנות באופן שיאפשר להם לשקם את חייהם. לצורך התביעה מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום זה, וכן ישנו צורך בהצגת הוכחות ומסמכים נדרשים בבית המשפט. למידע נוסף מומלץ לקרוא את המדריך לתביעת רשלנות רפואית.

 

אי השארת יולדת להשגחה – מתי ייחשב לרשלנות רפואית?

אי השארת יולדת להשגחה בבית החולים יחשב לרשלנות בכל מצב בו היולדת צריכה להישאר להשגחה בשל סכנה או חשש לסיבוך רפואי וכן זקוקה לטיפול ומעקב רפואי צמוד, אך משוחררת מבית החולים. במצב מסוג זה לא יכול הצוות הרפואי לתת ליולדת את הטיפול הרפואי לו נדרשת והדבר עלול לסכן אותה.

 

מה הסיכונים בשחרור יולדת מוקדם מידי?

כאשר יולדת משוחררת מוקדם מבית החולים למרות שמצבה הרפואי מחייב השגחה בבית חולים וטיפול צמוד, היא חשופה לפגיעה בבריאותה ואף לסכנת חיים. במצבים בהם זקוקה מטופלת להשגחה רפואית צמודה אך לא מקבלת זאת, לא יכול הצוות הרפואי לתת מענה מידי לבעיות מסכנות חיים, והמטופלת עלולה לחוות נזק ארוך טווח ואף סיכון ממשי לחייה.

 

למי ניתן לפנות במקרה של רשלנות רפואית?

במקרה של רשלנות רפואית ניתן ואף מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום זה. מומלץ להיעזר בעורך דין מנוסה ומקצועי, בעל המלצות רבות מלקוחות מרוצות. עורך דין מומחה יוכל לסייע בתיק התביעה ולייצג אתכן, ובכך יגדיל את הסיכויים שלכן לזכות בתביעה. כמו כן, מומלץ להתייעץ עם רופא מומחה על מנת לאשר כי אכן התרחשה רשלנות רפואית ולתת המלצה לבית המשפט.

רשלנות רפואית בגין אי השארת יולדת להשגחה – אל תישארו לבד

כאמור, רשלנות רפואית בגין אי השארת יולדת להשגחה בבית חולים כאשר נדרשת לכך, הינו מצב מסכן חיים היות והיולדת לא מקבלת את הטיפול הרפואי לו נדרשת. במצב שכזה מומלץ לפנות לעורך דין ולתבוע בגין רשלנות רפואית.

מיטת בית חולים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
מפתחות
משכנתאות
כדאי לקחת שפיצר או קרן שווה?

החלטתם שאתם לא מוכנים יותר לגור בדירות שכורות? רוצים להתקדם ולקנות למשפחה דירה? אם כך, טבעי שתרצו גם לקבל עזרה מהבנק, שכן שוק הנדל"ן בישראל כוללים מחירים שמאוד קשה לעמוד

קניית דירה ראשונה ללא השקעה גדולה
נדל"ן
קניית דירה ראשונה ללא השקעה גדולה

יש לכם דחף ומוטיבציה לקנות דירה ראשונה אך אין לכם הון ראשוני גדול – האם זה אפשרי בכלל? עם איזה הון ראשוני צריך למעשה להגיע? איך אפשר לעשות את זה

בשר בצלייה
כללי
האם רכישת גריל גז זו השקעה משתלמת

אופי התזונה והדרך שבה מכינים את המזון, מהווים חלק חשוב בשגרת החיים של יחידים ומשפחות. אחד הדברים המכתיבים את אופי התזונה הוא, לרוב, הסביבה המיידית ואופי התזונה הכללי באזור. כך

נתונים כספיים
משכנתאות
זכאות למשכנתא

משרד השיכון מעניק הטבות משמעותיות לאזרחים אשר יכולים לקבל משכנתא מועדפת. כיצד גם אתם יכולים לבדוק את זכאותכם? כל הפרטים – במאמר הבא. זכאות למשכנתא מועדפת מטעם משרד השיכון –