חיפוש

רוצה לקנות דירה? אלו הן השאלות החשובות ביותר שחשוב לשאול

רכישת דירה היא הגשמת חלום עבור לא מעט זוגות ומשפחות. מדובר בעסקה המשמעותית והמורכבת ביותר שהם יבצעו, מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות, במהלך חייהם. על מנת שהעסקה תתבצע בצורה אופטימאלית והדירה תספק להם מקום מגורים הולם, עליהם לדעת אילו שאלות לשאול בתהליך הרכישה ולאילו תשובות לצפות. 

רכישת דירה היא דבר לא מה בכך. מדובר בתהליך שיכול להימשך זמן רב. צריך לחפש נכס, להסכים על סכום העסקה, לבחון כל מה שנדרש בשביל שיהיה ניתן להיכנס אליו. זה תהליך שלוקח זמן דרש ודורש תשובות לשאלות מסוימת, בשביל לייצר רכישה מושלמת, על מנת שלא להתחרט עליה, מיד אחרי שחותמים על החוזה או בעתיד.

 

מה צריך לדעת לפני שקונים דירה חדשה?

דירה חדשה היא נכס שנועד לשרת את הרוכשים במשך תקופת זמן ארוכה. בין אם זה לצורך מגורים ובין אם זה לצורך השקעה. לכן, לפני שקונים דירה, צריך לבחון מספר פרמטרים שיכולים להשפיע על ההחלטה אם לרכוש או לא לרכוש אותה.

  • מיקום הדירה (שכונה, ישוב, אזור).
  • גודל הדירה, מספר חדרים וכיצד היא מתוכננת ומחולקת.
  • קומה ומספר דירות בקומה.
  • שווי ערך הדירה ועד כמה זה מתאים ביחס לתנאי השוק.
  • תוספות לדירה – חנייה, מחסן
  • האם הדירה חדשה או דורשת שיפוץ.
  • האם המבנה חבר ב- sea one private club

 

אילו שאלות רצוי לשאול לפני שרוכשים דירה חדשה

לצד הפרמטרים שציינו, ישנן שאלות מסוימות שכל רוכש צריך לשאול ולברר, ועל פי התשובות שהוא מקבל להחליט האם משתלם לו לרכוש את הדירה או לא. הנה מספר שאלות שרצוי לברר לפני שמחליטים על רכישת דירה חדשה: שאלה ראשונה – מי הבעלים, מי המוכר, ואיזו זכויות יש לו על הדירה. זו שאלה חשובה בשביל לוודא שלא יהיו בעיות משפטיות בעסקה ואחרי השלמתה.

שאלה שנייה – האם יש תוכניות פיתוח לאזור. כשרוכשים דירה, חשוב לדעת האם יש כוונה לפתח את הסביבה הקרובה. זה יכול להשפיע על ערך הנכס (לעלות או להוריד) וכן לשפר או לפגוע באיכות החיים של הדיירים במקום.

שאלה שלישית – רצוי לברר את כל הפרטים אודות הנכס עצמו, מבחינת תשתיות, לדוגמא, האם ומתי היו בעיות בצנרת, האם מערכת החשמל תקינה ועוד. אפשר להשתמש בשירותיה של חברה חיצונית לבדוק ולקבל דו"ח מלא על מצב הנכס.

שאלה רביעית – מתי אפשר להיכנס לנכס. במידה ומדובר בנכס מקבלן, אז יש לקבל תאריך סיום פרויקט ואפשרות לאכלס אותו. במידה וזה נכס מבעליו, רצוי לברר מתי הוא יוכל לצאת ממנו ואפשר יהיה להיכנס במקומו. שאלה חמישית – אם זה מבנה קיים, אפשר לברר אם יש תוכניות לתמ"א 38 או תוכניות אחרות לשינוי במבנה כולו.

דִירָה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
דוח שנתי
עסקים
המדריך המלא לדוחות שנתיים לעסקים

על פי החוק במדינת ישראל יש להגיש דוחות שנתיים לכל עסק בין אם הוא פטור מתשלום מע"מ ובין אם הוא עוסק מורשה. ההבדל הוא שעוסק פטור לא צריך לשלם מע"מ

בשר בצלייה
כללי
האם רכישת גריל גז זו השקעה משתלמת

אופי התזונה והדרך שבה מכינים את המזון, מהווים חלק חשוב בשגרת החיים של יחידים ומשפחות. אחד הדברים המכתיבים את אופי התזונה הוא, לרוב, הסביבה המיידית ואופי התזונה הכללי באזור. כך

בניין
משכנתאות
משכנתא לדירה להשקעה

מעוניינים לרכוש דירה נוספת להשקעה לטווח קצר או ארוך וזקוקים לסיוע בתכנון המשכנתא? במאמר זה תקבלו את כל הפרטים הנחוצים לתכנון נכון של משכנתא לדירה להשקעה. בשנים האחרונות, ישראלים רבים