חיפוש

מה עדיף כלכלית: גריל גז או גריל פחמים?

הכנה של בשרים על האש היא חוויה יוצאת דופן, ארוחה מיוחדת אשר מרכזת יחד חברים ובני משפחה.

בין אם אתם אוהבים להכין על הגריל שלכם נתחי בשר, או שאתם מעדיפים מנות צמחוניות, חשוב מאוד שהגריל שתבחרו יוכל לתמוך בכישורי הבישול שלכם, ולספק פיזור אחיד ואיכותי של חום.

במאמר זה נסקור את ההבדלים בין גריל גז לגריל פחמים, בהקשר של החיסכון הכספי בקנייתם.

 

מחירו הראשוני של המוצר

מחירו הראשוני של המוצר, תלוי בין השאר בחברה המייצרת את הגריל, בגודלו, ובצורת העיצוב. גריל עם מקום ייעודי לחימום פיתות, או אפשרות לכוונן את גובה הרשת יעלה משמעותית יותר מגריל סטנדרטי. כאשר מדובר על ההשוואה בין גריל גז לגריל פחמים, פעמים רבות ההוצאה הראשונית על גריל גז תהיה משמעותית יותר. מדובר במכשיר מורכב יותר מאשר גריל הפחמים, אשר מורכב אך בנייתו כוללת בעיקר עבודת פחחות. מחירו הראשוני של גריל גז יהיה גבוה אף יותר, אם תצטרכו להתקין בשבילו תשתית גז ראויה. גריל גז יכול לעלות אפילו יותר, אם תרצו ביצועים ייחודיים. גריל גז אשר מסוגל להגיע לטמפרטורות גבוהות במיוחד תוך זמן קצר יהיה יקר יותר, מאחר ואופן ההרכבה שלו צריך לקחת זאת בחשבון, כדי שהוא יוכל לעמוד בשינוי הטמפרטורה המהיר.

 

הוצאה על חומרי בערה

מעבר להוצאה הראשונית על קניית הגריל עצמו, ישנן גם הוצאות שוטפות שיש לקחת בחשבון. תפעול הגריל, וההוצאה על חומרי בערה, היא הוצאה מצטברת לאורך השנים, שיכולה להגיע בסופו של דבר לסכומים גבוהים של אלפי שקלים. חומרי הבערה של גריל פחמים כוללים פחמים וחומרי הדלק. הפחמים הזולים יחסית עלולים להפוך את הבשר שלכם למפוחם, ולפגום בטעמו. פחמים יקרים, אשר יוצרו באופן מוקפד ומתחממים לטמפרטורות גבוהות יכולים לשדרג את התוצאות בגריל פחמים, אך הם צפויים לעלות המון בטווח הארוך. גריל גז לעומת זאת, עלול לדרוש התקנה יקרה של תשתית גז אם אין לכם כזאת כבר בדירה. העלות של הגז עצמו היא יחסית זניחה לעומת גריל הפחמים, והשליטה הטובה יותר בעוצמת החימום והיכולת להפסיק אותו בלחיצת כפתור, מאפשרת חיסכון משמעותי באנרגיה.

 

תחזוקה ותפעול שוטף

בחירה בגריל גז, צפויה לחסוך לכם סכומים נכבדים גם על תחזוקה ותפעול שוטף. גריל גז אינו דורש מכם להשקיע שעות ארוכות בניקיון הגריל. תוכלו לנקות את הרשת בלבד לרוב, כאשר רק אחת למספר שנים תצטרכו להשקיע בניקיון מקיף יותר, אם בכלל. מבחינת התפעול השוטף, גם לו יש משמעות כלכלית. אם בכל פעם שאתם רוצים ליהנות מארוחת בשרים על האש עם המשפחה, אתם צריכים להשקיע שעות בהדלקה והכנה של גריל הפחמים שלכם, אתם למעשה מבזבזים זמן עבודה פוטנציאלי, וכתוצאה מכך כסף. לכן, מבחינת הקנייה המיידית גריל גז הוא היקר יותר, אך בטווח הארוך מדובר ברכישה משתלמת.

 

שיפודי פרגית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
בשר בצלייה
כללי
האם רכישת גריל גז זו השקעה משתלמת

אופי התזונה והדרך שבה מכינים את המזון, מהווים חלק חשוב בשגרת החיים של יחידים ומשפחות. אחד הדברים המכתיבים את אופי התזונה הוא, לרוב, הסביבה המיידית ואופי התזונה הכללי באזור. כך