חיפוש

כיצד לתבוע את ביטוח לאומי בגין הפסקת תשלומי קצבת נכות

אנשים רבים זכאים לתשלומי קצבת נכות מביטוח לאומי בגין מגוון רחב של מחלות, נכויות, לקויות ופגמים.

אולם במוסד גדול כמו המוסד לביטוח לאומי מתרחשות תקלות רבות שבגינן יש פעמים שבהן מופסק תשלום קצבת הנכות גם למי שזכאי לקבל אותו למשך כל חייו.

במידה ואתם עומדים במצב העגום הזה כדאי שתקראו את המאמר הבא, שיסביר לכם כיצד לתבוע את ביטוח לאומי בגין הפסקת תשלומי קצבת נכות.

 

מי זכאי לקצבת נכות?

מיד נגיע לשאלה כיצד לתבוע את ביטוח לאומי בגין הפסקת תשלומי קצבת נכות, אולם בואו נבין קודם לכן מי בכלל זכאי לקבל אותה.

כל אדם שנפגע בצורה זו או אחרת ונשאר עם נכות מסוג מסויים רשאי לנסות ולהגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי.

בשלב הבא המוסד לביטוח לאומי יזמין את התובע ויעמיד אותו בפני הועדה הרפואית. הועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי היא זו שתקבע את אחוז הנכות וכן תקבע האם היא זמנית או צמיתה.

 

איך אני יודע איזו קצבת נכות מגיעה לי?

בהתאם לאחוז הנכות ייקבע גם שיעור הפיצויים להם יהיה זכאי התובע, כאשר נכות צמיתה הפחותה מ-5% לא תעניק לנפגע פיצוים מהמוסד לביטוח לאומי.

בגין נכות של בין 5% ל-19% המוסד לביטוח לאומי נותן זכות למענק נכות חד פעמי, ואילו נכות העולה על 20% תעניק לתובע קצבה חודשית שתינתן לו על ידי המוסד לביטוח לאומי, עד שתוקף הנכות יפקע או עד לגיל הפרישה של התובע.

 

כיצד לתבוע את ביטוח לאומי בגין הפסקת תשלומי קצבת נכות

אז כיצד לתבוע את ביטוח לאומי בגין הפסקת תשלומי קצבת נכות? חשוב לדעת שהמוסד לביטוח לאומי מקבל אין סוף בקשות ותביעות ממגוון רחב של אנשים המנסים לקבל ממנו קצבאות שונות ומגוונות, כל אחד מסיבותיו שלו.

המוסד לביטוח לאומי צריך להתמודד עם המון אנשים שחלקם תובעים לקבלת קצבאות מסיבות הגיוניות ונכונות ואילו חלקם שרלטנים המנסים לסחוט כסף שאינו מגיע להם.

מסיבה זו בדיוק המוסד לביטוח לאומי מערים קשיים רבים ועורך בדיקות רבות על מנת לוודא את אמינות התובע ואת הימצאות ההגיון והסיבות שבנתינת הקצבה עבורו.

מדי פעם המוסד לביטוח לאומי אף מפסיק את התשלומים, מסיבות מכוונות ושאינן מכוונות.

 

מה אני עושה אם הפסיקו לי את תשלומי קצבת הנכות?

במידה ואכן נתקלתם במצב כזה ואתם סובלים מהפסקת תשלומי קצבת הנכות המגיעה לכם, זה הזמן לתבוע את ביטוח לאומי בגין הפסקת תשלומי קצבת נכות.

את ההליך הזה כדאי ומומלץ לעשות בליווי עורך דין שיוכל לסייע לכם להגיש את המסמכים הנחוצים לביטוח לאומי ולהמשיך את קבלת הקצבה המגיעה לכם.

עוד מידע על רשלנות רפואית תמצאו באתר: https://www.df-law.co.il.

 

סימון דרך - נכה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
מד תשלומים
משכנתאות
האם משכנתא מוכרת במס

אנשים שלוקחים משכנתא בדרך כלל מתחייבים ללא מעט שנים של תשלומים. בסופו של דבר זה לא משנה אם מדובר על החזר חודשי של שלושת אלפים ₪ או על כל סכום

עשרים כדורים
למבוגרים
מה משתלם יותר – ויאגרה במרשם רופא או ללא?

רכישה של ויאגרה נתפסת כהזדמנות לשינוי בחיים. התפקוד בחדר המיטות קשור בעיני גברים רבים להרבה יותר מאשר איכות יחסי המין. הוא קשור לביטחון העצמי בעוד מגוון תחומים, ומשפיע באופן משמעותי

כללי
ייעוץ משכנתא – האם אתם זקוקים לכך?

עד לפני כמה שנים לא עניין אתכם בכלל לקנות דירה אך היום אתם מרגישים שהמצב שונה? כל החברים שלכם כבר קנו דירות ואתם מתחילים לחשוב שאולי הגיע הזמן שגם אתם