חיפוש

הפציעה לא משתלמת אבל בכל זאת – כמה כסף ניתן להרוויח מתאונת עבודה?

פציעה או תאונה הם אירוע לא נעים בלשון המעטה ובמקרים רבים אף מלווה בכאב וסבל.

לא אחת, כאבים אלו באים לידי ביטוי בכך שאנו הופכים לתקופה מסוימת לנטל על משפחתנו.

לעיתים הם אף מביאים לפגיעה ביכולתנו להמשיך ולעבוד.

לכן, במקרה של תאונת עבודה, חשוב שנדע את זכויותינו ומה מגיע לנו ברמה הכספית

 

תאונת עבודה

רבים מאיתנו מבלים שעות רבות במקום העבודה שלנו ואף שוהים בו יותר מאשר בבית. מטבע הדברים, האפשרויות להיפגע ולהיפצע במקום העבודה הן בסבירות יחסית גבוהה, בין אם מדובר בעבודה המוגדרת כמסוכנת, כמו אתר בנייה או מפעלים שונים ובין אם מדובר בעבודה משרדית.

תאונת עבודה מוגדרת כתאונה שאירעה באופן חד פעמי ופתאומי, שאירעה במהלך עבודתו ועקב עבודתו של העובד. ביטוח לאומי הגדיל והרחיב את ההגדרה, כך שתאונת עבודה תיחשב גם במהלך ההגעה והחזרה ממנה לביתו של העובד.

 

למי פונים במקרה של תאונה?

במקרה של תאונת עבודה ופגיעה ביכולת ההשתכרות של העובד, יש לפנות בראש ובראשונה למוסד לביטוח לאומי, בכדי שיבחן את המקרה ויקצוב לו תשלומים למימון מחייתו בתקופת הפציעה בה הוא מושבת וזכויות נוספות המגיעות לו על פי חוק.

הפיצויים המשולמים הינם לתקופה של 90 ימים וכדי לקבל תשלומים מעבר לימים אלו, על העובד להוכיח כי נגרמה לו נכות כלשהי ולאחר בחינת הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי, יהיה זכאי לקבלת פיצויי גמלת נכות מעבודה.

 

איך מחושב הפיצוי?

אמנם כשאנחנו חווים את הפגיעה אנחנו לא חושבים ישר על כסף ופיצויים, אך חשוב לדעת כי פיצויים אלו מגיעים לנו בזכות ולא בחסד. כאנשים עובדים ומקבלים תלוש משכורת מסודר, הרי שאחוז מסוים מהמשכורת שלנו מופרש למוסד לביטוח לאומי, בדיוק עבור מקרים כאלו.

שיעור הפיצויים המגיע לעובד בגין תאונת עבודה, מחושב לפי 75% מהשכר הממוצע של  העובד, בתקופה שקדמה למקרה התאונה (שלושת החודשים האחרונים). שכר זה כולל פרמיות, מענקים, שעות נוספות, נסיעות, ביגוד, הבראה ועוד. נכון לשנת 2021, הפיצוי המגיע ליום עבודה לא יעלה על 1,114 ₪.

 

סוגי תאונות והפיצויים המגיעים בגינן

במקרה של תאונה אשר גרמה לנכות צמיתה, חישוב הפיצויים יתחשב בגורמים כמו נזקים והפסדים עתידיים, פיצוי בגין כאב וסבל ועוד.

בגין פציעות שטחיות או שברים גופניים, חישוב הפיצוי יכלול הפסד ימי עבודה, הוצאות רפואיות ואף פיצויים בגין כאב וסבל. בפציעות מסוג זה, ובעיקר שברים, הפיצוי יכול להגיע לכדי 15,000 ₪ ואף יותר.

הערכת שווי נזקי גוף דורשת בקיאות עצומה בחוק, בהתנהלות חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי ואף בתחום הרפואה. סביר להניח שאדם מן השורה, בטח לאחר שעבר תאונה המשביתה אותו מהעבודה, אינו בקיא בכל התחומים הללו, דבר העלול לפגוע ביכולתו למצות את המגיע לו. לכן, חשוב ואף מומלץ להיעזר בעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום נזקי גוף.

 

מחשבון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
בניין לא בטיחותי
טיפים פיננסים
יתרונות של פינוי בינוי בישראל

שמעתם פעם את המשג "פינוי בינוי" ולא הבנתם  מה הכוונה? בואו נסביר לכם. פינוי בינוי זה הליך בנייה שכולל הריסה של מבנים ישנים ובנייה מחדש באותו השטח. השם שלו מסגיר

מסמכים לקניית בית
משכנתאות
משכנתא לדירה שנייה 

במשך שנים רבות, משקיעים שצברו סכומי כסף נכבדים בצורות שונות הן באמצעות קרנות השתלמות או פנסיה והן בהשקעות אחרות שהניבו עבורם רווחים, הפנו את הסכומים שצברו להשקעות בנדל"ן. אבל אחת

כללי
מתי כדאי לשקול לעשות מיחזור משכנתא

חתימה על הלוואת משכנתא, הינה אחת מן ההחלטות הכלכליות החשובות ביותר שאדם יכול לעשות בחייו. מדובר, בדרך כלל, על הלוואה בסכום של מאות אלפי שקלים, שנועדה בכדי לאפשר לאדם לרכוש