חיפוש

פיצויים עקב אובדן כושר עבודה – איך עובד התהליך

אובדן כושר עבודה הוא אירוע משמעותי בעל השלכות דרמטיות בחייו של כל עובד.

פעמים רבות אובדן כושר העבודה מתרחש באופן פתאומי מה שלא מאפשר לעבוד בצורה מסודרת על קבלת פיצוי הולם.

אנחנו כאן כדי להציג לכם את כל השלבים בדרך לקבלת פיצויים בגין אובדן כושר עבודה, מרגע האירוע ועד לקבלת הפיצויים המלאה.

 

אובדן כושר עבודה

אירועים רבים עלולים להוביל לאובדן כושר עבודה. בין אם מדובר על התפרצות של מחלה מסוימת, תאונה קשה או כל גורם אחר, אדם שעבד וכעת איבד את כושר עבודתו, זקוק בראש ובראשונה למקור הכנסה שיאפשר לו להמשיך להתקיים בכבוד. בדיוק בשביל זה נועדו פיצויים בעקבות אובדן כושר עבודה.

עם זאת, הקבלה של הפיצויים הללו מצריכה התמודדות מול הרשויות, עניין שיכול להיות מורכב למי שאינו מנוסה בכך. כדי לוודא שאתם מקבלים את כל מה שמגיע לכם, מומלץ לקחת את שירותיו של עורך דין אובדן כושר עבודה מנוסה שידאג לכם באופן מסור עד קבלתם של הפיצויים. כאן תקבלו מידע על התהליך המלא.

 

  1. פגיעה בכושר העבודה

השלב הראשון הוא כמובן הפגיעה עצמה, לא משנה מה בדיוק גרם לה. לאחר הפגיעה המצב הרפואי של העובד צריך להיות כזה שלא מאפשר לו לחזור לעבודתו בצורה תקינה. כמובן שלצורך ההוכחה של העובדה הזו נדרשים מסמכים רפואיים רבים שבהם אכן יוכח מעל לכל ספק שחזרתו של העובד לעבודתו הקודמת אינה רלוונטית.

 

  1. הגשת תביעה

התביעה הזו דומה במידה מסוימת לכל תביעה שמוגשת נגד חברת ביטוח כיון שחברת הביטוח היא זו שאמורה לשלם את הפיצוי. לכל עובד יש רכיב בהכנסה שהוא למעשה הביטוח במקרה של אובדן כושר עבודה, וחברת הביטוח היא זו שאמורה לממן את הפיצוי.

 

  1. הליך משפטי

במהלך ההליך המשפטי תידרשו להוכיח את אובדן כושר העבודה מעל לכל ספק. ההוכחות יעשו בעיקר באמצעות מסמכים רפואיים וחוות דעת שונות שיוכיחו את אובדן כושר העבודה. מומלץ להיעזר בעורך דין שמומחה בתחום כיון שהמורכבות המשפטית הרבה של התחום הזה עלולה להעמיד אתכם בפני מצבים משפטיים מורכבים.

 

  1. פסיקת הדין

בתום ההליך המשפטי בית המשפט יכריע לגבי קבלת הפיצויים וכמובן הגובה שלהם. גובה הפיתוי נקבע לפי ההכנסה הקודמת, וגם אותה תידרשו להציג במהלך ההליך המשפטי. ככל שההוכחה שלכם תהיה טובה כך הסיכוי שלכם לקבל פיצוי הולם יהיה טוב יותר.

 

לסיכום

לאובדן כושר עבודה עלולות להיות משמעויות מרחיקות לכת, אולם קבלת הפיצויים יכולה להקל במעט את הקושי. המפתח לקבלת הפיצויים הוא היעזרות בעורך דין שמומחה בתחום שיוכל להוביל אתכם בבטחה במשך ההליך המשפטי מול חברת הביטוח. הציגו את כל המסמכים הנדרשים כדי להוכיח שאכן אבדתם את כושר העבודה, וכך תגבירו את הסיכוי לקבלת פיצוי מתאים למצב שלכם.

איש קורא

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם
בית
טיפים פיננסים
מה תפקידו של יועץ המשכנתא?

משכנתא היא ההלוואה היקרה ביותר בחיי ישראלי ממוצע וממילא, חייבים לעשות הכל כדי שהיא תהיה בעלת תנאים טובים ככל הניתן. הלוואת משכנתא לחייבת להיות מעיקה ובלתי נסבלת. ניתן להתאים אותה